Vähittäiskauppa
Vähittäiskauppa
Saavuta tavoitteesi toimialaratkaisujen avulla
Vähittäiskauppa tavoittelee laajoja yleisöjä: asiakasvirrat pitää varmistaa joka päivä ja asiakkaita motivoida kasvattamaan ostoskorin kokoa. Lisäksi suomalaiset tulisi sitouttaa asiakkaiksi kaikissa kanavissa. Kuluttajien vaateet sekä kaupankäynnin elämyksellisyyttä että digitaalisia palveluja ja verkkokauppaa kohtaan kasvavat. Samalla myös alueelliseen valikoimaan panostetaan yhä enemmän.
Tutustu vähittäiskaupan menestystarinoihin ja Sanoman monipuolisiin markkinointiratkaisuihin, joilla vastaat asiakkaidesi muuttuviin tarpeisiin.
Tutkimustietoa vastuullisuudesta
Yrityksiltä kaivataan tukea ja apua
siihen, miten toimia vastuullisemmin70 % kuluttajista pitää vastuullisuutta tärkeänä omissa arjen päätöksissään ja valinnoissaan. Motiivit ja tavat, joilla vastuullisuus näkyy eri kohderyhmien arjessa, vaihtelevat kuitenkin paljon.
Haluatko tietää lisää vastuullisuudesta eri kohderyhmissä? Tutustu vastuullisuuskarttaan.
Lue lisää ja lataa

Näköalapaikalla-webinaari
Menestystarinoita toimialaltasi

Superkauppiaat tv-sarja oli menestys
”Sanomalla on paljon osaamista brändätyistä ohjelmista. Yhteistyö oli rakentavaa ja avointa, ja luottamus oli sataprosenttista molemmin puolin. Kaikki toivoivat samaa, eli tämän sarjan onnistumista.”
- Jenni Kujala, markkinointijohtaja, K-Supermarket

K-Citymarketin 50-vuotisjuhlavuoden artikkelit nostavat esiin kauppiaiden tarinoita
”Homma on hoitunut tosi ammattimaisesti.Olemme matkan varrella sparrailleet, oppineet ja kehittyneet puolin ja toisin.”
– Henrik Wahlfors, Kesko

Case Yhteishyvä – Intohimoista sisällöntuotantoa arvopohjaiselle medialle
”Sanoman avustuksella pystyimme lämmittämään datan ja saamaan selville ihmisten syvimmät ruokaan liittyvät tarpeet.”
– Sanna Suokko, Yhteishyvä

Yhteistyöllä ilmiöksi
”Sanomalta pidetään meihin aktiivisesti yhteyttä, tarjotaan mahdollisuuksia sekä reagoidaan nopeasti muuttuneisiin tilanteisiin.”
– Laura Siltanen, Lidl Suomi

Prisma markkinoi Telcollection-kampanjallaan etätyöhön sopivia asukokonaisuuksia
”Olen äärimmäisen tyytyväinen tuloksiin. Saimme hurjat indeksit ja kampanja toimi. ”
– Minni Jaakola, SOK Media

Dataa rikastamalla tuloksiin
”Sanoma auttoi meitä ymmärtämään tarkemmin erilaisten K-asiakasryhmien mediapreferenssejä ja mediatrendejä.”
– Heidi Jungar, Kesko
Ratkaisuja toimialallesi
Tavoita sinulle tärkeät kohderyhmät
Yhdistämällä kaupan erinomaisen ymmärryksen asiakkaiden ostokäyttäytymisestä Sanoman ymmärrykseen suomalaisten kiinnostuksen kohteista ja arvotuksista synnytetään yhä merkityksellisempää markkinointiviestintää.
Tutustu Mukautetut yleisöt -palveluun
Ymmärrä nykyisiä ja potentiaalisia asiakkaitasi paremmin
Sanomalla on valtavasti tietoa suomalaisista – myös vähittäiskaupan alan kohderyhmistä. Työkalujemme avulla ymmärrät kohderyhmiäsi syvemmin ja pääset seuraamaan kuluttajakäyttäytymisen yhä kiihtyvää muutosta.
Tutustu kuluttajaymmärrys -palveluihin
Paranna viestisi tehoa kohdennetun markkinoinnin palveluilla
Kohdennetun markkinoinnin palveluilla jakelet ja kohdennat yleisöillesi osuvaa viestintää entistä paremmin, jolloin markkinointipanostustesi kannattavuus paranee. Teemme tämän kustannustehokkailla dynaamisen mainonnan ja kohdentamisen ratkaisuilla.
Lue lisää markkinoinnin kohdentamisesta
Ratkaisuja kaikille toimialoille
Tarjoamme monipuolisia ratkaisuja erilaisiin tavoitteisiin. Inspiroidu myös muiden toimialojen menestystarinoista.
Tutustu muihin toimialoihin
Ota yhteyttä
Heräsikö kysyttävää toimialaratkaisuista? Voit laittaa meille viestiä sivun oikeassa alakulmassa olevan painikkeen kautta tai ottaa suoraan yhteyttä Sanoman yhteyshenkilöösi.