SANOMA MEDIATRENDI 2

AITOUS: Kohti elämänmakuisempaa

Sisältömaku hakeutuu kohti aitoutta ja rehellisyyttä - elämänmakuisia, suodattamattomia ja samaistuttavia sisältöjä - jopa kohti epätäydellisyyttä.

Yltiöpäisen glamourin ja toisaalta pahimman törkyrealismin aika on väistymässä. Sisällöissä hakeudutaan nyt vahvasti kohti aitoutta ja elämänmakuisuutta - rehellisempiä ja samaistuttavampia sisältöjä.

Aitoudessa korostuu epätäydellisyyden suvaitseminen ja syleileminen: suomalaiset ovat aiempaa valmiimpia käsittelemään jopa tunnetabuja avoimesti ja yhdessä.

Myös suodattamattomat aidot tilanteet, live-hetket ja käsikirjoittamattomalta tuntuva reality-TV vetoavat realismillaan. Live-hetket luovat myös yhteisyyden tunnetta - koemme tämän kaikki yhdessä, juuri nyt, aidosti.

”Aitouteen liittyvät oikeat hetket, elämyksellisyys. On eri asia iloita livenä muiden kanssa, kuin jälkikäteen striimaten.”

Marja-Leena Tuomola, Liiketoimintajohtaja, Sanoma Digital

 

Aitous

Nyt nousussa sisällöissä

Nyt nousussa sisällöissä

AITOUS – Miten hyödynnän trendiä mainonnassa?

Ikean mainoksessa kuvataan osuvasti uusperheiden arkea | Ikea 2016. Every other week.

Hyödynnä livesisällöt ja uskalla elää reaaliajassa.

Tunnista elämän rosoisuus ja arjen piilosurut ja ilot. Uskalla nähdä elämä juuri sellaisena kuin se on.

Taaksepäin katsomisessakin on voimaa – anna brändisi elämäntarinan näkyä.