Audio Akatemia – asiaa audiosta

Audio Akatemia
Kaikkien aikojen ensimmäinen Audio Akatemia keräsi joulukuun alussa Glo Hotel Kluuviin viitisenkymmentä äänestä ja sen kaupallisesta hyödyntämisestä kiinnostunutta mainonnan ja markkinoinnin ammattilaista.

Tilaisuuden isäntänä toiminut Sanoma Media Finlandin myyntijohtaja Karri Ahonen totesi omassa avauspuheenvuorossaan, että mainostajat ovat siirtyneet tämän syksyn aikana hakemaan aktiivisesti kasvua ja siihen radiomainonta on hyvä väline. Audio Akatemian sisältä keskittyikin avaamaan yleisesti audion merkitystä ja roolia sekä esimerkkejä hyvästä radiomainonnasta. Karri Ahosen avauspuheenvuoro >

Suomalaiset kuuntelevat audiota entistä monipuolisemmin ja uudet kulutustavat ovat lisänneet myös kuunteluun käytettyä kokonaisaikaa – peräti 3,7 miljoonaa suomalaista kuluttaa audiota yli 3 tuntia päivässä. Nelonen Median Insight & Planning Manager Kati Alijoki avasi Audio Akatemian osallistujille audion roolia kuluttajien elämässä Audio – Nyt ja tulevaisuudessa tutkimuksen avulla. Lue lisää tutkimuksen päätuloksista >

”Musiikki on tunteiden pikakirjoitusta”. Audiodraftin perustaja ja toimitusjohtaja Teemu Yli-Hollo siteerasi Leo Tolstoita omassa puheenvuorossaan The Power of Audio. Teemu kävi omassa puheen vuorossaan läpi esimerkkien kera kuusi eri musiikin vaikuttamismekanismia, joilla saadaan viesti vahvemmin läpi. Lue lisää ja kuuntele esimerkit >

Päivän asiakascasen esitteli Veikkauksen Haaveilupelien liiketoimintaryhmän johtaja Anu Kytö. Veikkaus aloittaa haaveilupeliensä, kuten Lotto, Eurojackpot ja Keno myynnin joka maanantai puhtaalta pöydältä ja radion rooli on merkittävä viikon tarjoaman rakentamiseksi muutamassa päivässä. Katso Anun esitys tästä >

Päivän päätteeksi kuultiin konkreettisia esimerkkejä siitä, miten mainonnan konseptit syttyvät eloon radiossa. Folk Finlandin luova johtaja Tommy Mäkinen kiteytti esityksensä ohjenuoraan: Be relevant, but unexpected. Tommin monipuoliset esimerkit vaikuttavista ja hyvistä radiomainoksista löydät täältä >