Hyvä yhteistyökumppani

Hans Edin

Nyt loppuaan lähestyvä vuosi on itselleni viimeinen Sanoman B2B:ssä. Minkälaisen vuoden olenkaan saanut viimeiseksi kaikkien näiden vuosien jälkeen! Huhhuh! Mediakentän pirstaloitumisesta on puhuttu alalla niin kauan kuin muistan. Viime vuodet ovat kuitenkin osoittaneet muutoksen käytännössä ja tästä vauhti vain kiihtyy.

Transformaatio digitaalisiin kanaviin muuttaa oikeastaan joka alaa – eikä vähiten mediaa ja markkinointia, kuten on nähty ja hyvä niin. Tässä muutoksessa on ollut ilo olla mukana näköalapaikalla. Olemme toteuttaneet Sanomalla ennen näkemättömän laajan muutosohjelman, jonka ansiosta olemme vahvassa iskussa ja valmiina tulevaisuuteen. Olemme kehittäneet mediamyynnin organisaatiota ja prosesseja entistä asiakaslähtöisemmiksi ja vaikutukset alkavat jo näkyä. Juuri valmistuneessa mediatalojen B2B-tutkimuksessa saimme ennätyshyvät tulokset:

  • Näkemys Sanomasta digitaalisen median alan johtavana toimijana on vahvistunut.
  • Sanoma on vahva kohderyhmäymmärryksessä ja monimediaratkaisuissa.
  • Sanoman kanssa yhteistyö toimii hyvin.

Ei hassumpaa! Olen todella ylpeä yhdessä aikaansaamistamme tuloksista.

TV- ja radio tukevat toisiaan. Yhdessä niillä luodaan isompia ilmiöitä. Kun palettiin lisättiin vielä Foxin mediamyynti, festaritoiminta ja nyt viimeisimpänä Kaiku Entertainment, niin asemamme Suomen suurimpana monikanavaisena viihdetalona on vankalla pohjalla. Kattava ja monipuolinen viihdekattaus tarkoittaa jatkuvasti kiinnostavampia mahdollisuuksia mainostajille. Tärkein tehtävämme on ollut ja tulee olemaan auttaa teitä menestymään! Pystymme luomaan ilmiöitä ja vahvistumaan läheisellä yhteistyöllä kanssanne.

Kannanottomme vuonna 2018 tasa-arvon ja sananvapauden puolesta olivat merkittäviä yhteiskunnallisia tekoja Suomessa. Todellista sananvapautta ei pysty saavuttamaan ilman taloudellista riippumattomuutta. Panostus kotimaiseen mediaan varmistaa, että pystymme tarjoamaan suomalaisille aidosti puolueetonta laatusisältöä. Myös uutismedioissa, Helsingin Sanomien ja Ilta-Sanomien mediaratkaisuissa, transformaatio näkyy vahvasti. Tarjoamme mainostajille mahdollisuuden tavoittaa Hesarin lukijat riippumatta siitä mistä sisältöjä kulutetaan, painetusta sanomalehdestä, digitaalisesta näköislehdestä, selaimesta tai sovelluksesta. Etu- ja kokosivun mainospaikat ovat monikanavaiset. Ratkaisulla tavoitetaan miljoona suomalaista joka päivä taatusti laadukkaassa mediaympäristössä. Lisäksi Helsingin Sanomat alkaa julkaista kolmea uutta paikallislehteä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla tammikuussa. Mainostajille ne tarjoavat ylivoimaisen tavoittavuuden pääkaupunkiseudulla.

Aikakauslehtemme auttavat arjessa ja inspiroivat juhlassa. Lehtien sisältöjen pariin keskitytään juuri silloin, kun lukijalle itselleen aika ja paikka on sopivin. Monikanavaisuuden ansiosta brändin ja kuluttajan kohtaamispisteet vahvistavat entisestään syvää kuluttajasuhdetta.

Datan hyödyntäminen markkinointiviestinnässä on ollut isoimpia muutoksia ja kehitys on ollut huikeaa – niin meillä Sanomalla kuin mainostajilla. Pystymme tarjoamaan aidosti asiakaslähtöisiä yleisöjä kohdentamalla mainokset juuri niin tarkkaan kuin haluat omaa dataasi hyödyntäen.  Yhdessä rakentamamme digipeitto on varmasti vaikuttavin digiratkaisu juuri sinun kohderyhmällesi Suomessa.

Johtamani Sanoman B2B-organisaatio jää hyviin käsiin siirtyessäni uusiin haasteisiin talon sisällä tammikuussa 2019. Tuomas Airiston johdolla on hyvä jatkaa markkinoijien luottokumppanina. Suomalaisten tavoittaminen joko kokonaan tai tarkkoihin kohderyhmiin kohdentaen, asiakasymmärrys, vaikuttavuus ratkaisujemme avulla - haettiin sitten huomioarvoa tai konversiota - ja sanomalaisten korkea motivaatio auttavat asiakkaitamme kasvussa jatkossakin. Kiitos kaikille työkavereilleni, asiakkaillemme ja muille sidosryhmille yhteistyöstä. Kanssanne on ollut ilo tehdä töitä!

Hyvää joulua ja menestyksekästä uutta vuotta 2019!

 Hans Edin