Tähti syttyi K-Citymarketin Mywear-kampanjassa

Mywear-tiimi
Monimediainen kampanja toteutettiin avaimet käteen -periaatteella kokonaan Sanomalla. Verkkosisältöjen kävijämäärissä mitattuna kampanja oli yksi Sanoman menestyksekkäimmistä natiivimainonnan kokonaisuuksista.

”Tämän casen osalta kaikki meni nappiin”, Creative Strategist Nina Kupula iloitsee. K-Citymarketin kampanjan tavoitteena oli vahvistaa positiivista mielikuvaa heidän omasta Mywear-brändistään.

”Asiakkaalta ei tullut tarkkaa briefiä, vaan saimme vapaasti ideoida toteutuksen pikkujoulukauteen”, Nina Kupula kertoo. 

”Teemme Keskon kanssa datayhteistyötä. Keskon ja meidän asiakassegmenttien perusteella mietimme Insight-tiimin Kati Heinänen-Rauteen kanssa millaista sisältöä ja missä medioissa tarjoamme, jotta saamme tavoittelemamme kohderyhmät parhaiten kiinni.”

Nelisivuiset muotieditoriaalit julkaistiin loka-marraskuussa Gloriassa, Me Naisissa ja Kuukausiliitteessä. Ilta-Sanomien verkkosivuston alle rakennettiin K-Citymarketin oma kumppaniosio, johon tuotettiin neljä pikkujoulukauden muotiin ja kauneuteen liittyvää artikkelia. 

Case K-Citymarket pikkujoulumuoti

Verkkoartikkeleihin ohjattiin näyttävällä display-mainonnalla muun muassa menaiset.fi:n ja gloria.fi:n etusivuilla.

Artikkelit keräsivät yhteensä huimat 243 000 sivulatausta ja lähes 205 000 yksittäistä käyttäjää. Sisällöt tavoittivat tasaisesti kaiken ikäisiä naisia.

Kampanjassa panostettiin vahvasti visuaalisuuteen. Muotikuvat otti Sanoman valokuvaaja Anna Huovinen Sanoman studiolla Ruoholahdessa. Stylistina kuvauksissa toimi Ida Jokikunnas, joka tekee muutakin yhteistyötä Keskon kanssa.

”Oma tuotantomme hoiti kampanjan toteutuksen tekstejä ja kuvauksia myöten. Tuloksena oli visuaalisesti upea kampanja, joka ylitti myös asiakkaan odotukset.”   

Verkkosisältöjen kävijämäärissä mitattuna K-Citymarketin pikkujoulukampanja oli yksi Sanoman menestyksekkäimmistä natiivimainonnan kokonaisuuksista.

Myös asiakas oli tyytyväinen sujuvaan yhteistyöhön Sanoman kanssa.

”Sanoman tuottaman natiivikampanjan huomioarvo ja lukijoiden kiinnostus sisältöjä kohtaan yllätti erittäin positiivisesti. Sanoman ammattilaisten kanssa luovassa ratkaisussa päästiin erinomaiseen lopputulokseen hyvässä yhteistyössä. Natiivikampanjakokonaisuus oli hyvin johdettu ja eteni suunnitelmien mukaisesti loppuun asti”, Marketing Manager Päivi Pöntinen K-Citymarketista toteaa.

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

Sanoma Media Finland

Media Group Manager Miikka Jaala
Creative Strategist Nina Kupula
Customer Insight Kati Heinänen-Rautee
Team Leader, Tero Ruutuvaara, Design Team
Creative Producer Paula Larjo
Valokuvaaja Anna Huovinen

Miikka Jaala, Nina Kupula, Tero Ruutuvaara ja Kati Heinänen-Rautee ovat kuvassa yllä. 

K-Citymarket

Marketing Manager Päivi Pöntinen 

Tutustu caseen tarkemmin täällä >