Puuilon kampanjaan saatiin vaikuttavuutta monipuolisilla luovilla sisällöillä

Puuilo Lauri Tuomaala Katja Himanen
Aamulypsy-yhteistyö, datakohdennettu digimainonta ja ilmoitukset Hesarissa takasivat Puuilon uudelle myymälälle onnistuneet avajaiset. 

Puuilon toiminta alkoi 1980-luvulla puulelujen torimyynnillä. Nyt myymäläketju on vahvassa kasvuvaiheessa. Puuilolla on jo 24 myymälää ympäri Suomea ja kolme uutta avautumassa tänä vuonna. Sanoman kanssa toteutettu kampanja keskittyi uuden Itäkeskuksen myymälän avajaisiin, ja sillä lähdettiin hakemaan tunnettuutta pääkaupunkiseudulla.

”Avajaismarkkinointi onnistui kokonaisuudessaan erinomaisesti. Olen Sanoman porukkaan todella tyytyväinen, ja mielellään teen jatkossakin yhteistyötä näin innokkaan tiimin kanssa. Teemme yhdessä tunteella hommia”, Puuilon markkinointijohtaja Lauri Tuomaala sanoo.   

Erityisesti radiomainonta Suomipopin Aamulypsyssä ilahdutti Tuomaalaa. 

”Radiokampanjaan oli otettu juontajat hyvin mukaan, siinä oli luovuutta ja tuotenäkyvyys onnistui luontevasti osana lähetystä”, hän toteaa. 

Puuilo oli mukana Aamulypsyn ohjelmayhteistyötunnisteissa, promospoteissa, onlineohjauksessa ja somessa. Kampanja sisälsi lisäksi datakohdennettua digimainontaa Sanoman verkostossa kahden viikon ajan. Uuden myymälän avautumisesta viestittiin myös ilmoituksilla Helsingin Sanomien paikallislehdissä. Avajaispäivänä Helsingissä Sanomissa oli kokosivun ilmoitus. 

”Puuilo on vielä suhteellisen tuntematon pääkaupunkiseudulla. Kampanjan tavoitteena oli avajaismainonnan lisäksi tuoda esiin Puuilon laajaa tuotevalikoimaa. Kampanjaan sisältyvässä arvonnassa sai esimerkiksi valita, mihin tuotekategoriaan lahjakortin käyttäisi ”, kertoo Client Manager Katja Himanen Sanoma Media Finlandista.

Monipuolisten sisältöjen myötä kampanjaan saatiin vaikuttavuutta. Arvonta keräsi lähes 6500 osallistujaa ja arvontasivulla vieraili noin 8000 kävijää.     

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

Puuilo

Markkinointijohtaja Lauri Tuomala
Verkkokauppapäällikkö Karri Durchman
Markkinointisuunnittelija Henna Uljua 

Sanoma Media Finland

Client Manager Katja Himanen
Creative Strategist Annika Green
Media Group Director Terhi Salmi
Digital Strategist Marja Leskinen
Consumer Insight Strategist Heidi Sjölund
Producer Hanna Eräkangas

Kuva: Markkinointijohtaja Lauri Tuomaala ja Client Manager Katja Himanen

Tutustu caseen tarkemmin täällä >