Temptation Islandilla jo yli 1,7 miljoonaa käynnistystä Ruudussa – starttijakson on katsonut ällistyttävät ⅓ Suomen alle 35-vuotiaista naisista!

Temptation Island Suomi 2019
Temptation Island Suomi on alkanut ryminällä, ja jo viime torstaina nähdyssä neljännessä jaksossa koettiin mullistava käänne, kun Tia ja Janne lähtivät Jannen sekoilujen jälkeen kesken kaiken kotiin. Ohjelma on vajaassa kahdessa viikossa osoittanut olevansa nyt suurempi kuin koskaan!

Nelosen Temptation Island Suomi on etenkin nuorten kohderyhmissä ilmiö täysin vailla vertaistaan. 13.3. alkanutta ohjelmaa on nähty tv:ssä neljä jaksoa, jonka lisäksi Ruudun tilaajien katseltavissa ovat myös jaksot 5. ja 6. Vajaassa kahdessa viikossa katselua on kertynyt huikea määrä sekä Ruudussa että lineaari-tv:n puolella.

Temptiksen tähän mennessä ilmestyneitä jaksoja on käynnistetty Ruudussa yhteensä yli 1,7 miljoonaa kertaa – alle kahdessa viikossa! 
Lisäksi esimerkiksi kauden starttijakson kokonaiskatsojamäärä on Ruudun ja lineaari-tv:n yhteenlasketulla total tv -keskikatsojamäärällä 593 000. (Kaikki yli 4-vuotiaat, kaikki esityskerrat, tallennettu katselu sekä Ruutu)

Keskimäärin Temptation Island Suomen jokaista jaksoa on katseltu Ruudussa noin 300 000 kertaa. Luku on ainutlaatuinen kotimaisissa suoratoistopalveluissa.

Temptation Island on etenkin nuorten kohderyhmissä suorastaan suvereeni.

Lähes neljännes 15–24-vuotiaista suomalaisista on katsonut Temptiksen starttijakson viikon aikana. Vielä kovempi luku on alle 35-vuotiaissa naisissa, jossa starttijakson on katsonut kolmasosa koko väestöryhmästä! Luvut ovat poikkeuksellisia Suomessa.
 
Temptis on nyt isompi kuin koskaan. Nykyisen 5. kauden starttiviikko on kasvattanut jaksokäynnistyksiään Ruudussa 40 % viime kevään menestyskauden ensimmäisen viikon katselusta.

Temppareita seurataan kiivaasti myös somessa, jossa viimeisen viikon aikana onkin voinut tuntua siltä, että ohjelma on esillä joka paikassa. Esimerkiksi Google trends osoittaa, että ohjelman starttipäivänä 13.3. hakusana "Temptation Island" oli Suomen googlatuin haku, joka jätti taakseen muun muassa hakusanansanan "Instagram", vaikka kuvapalvelu kaatui samana iltana.

Onneksi Twitter pysyi kuitenkin pystyssä, sillä ohjelman hashtagilla #tisuomi on twiitattu starttipäivän jälkeen noin 5500 kertaa ja se on ollut ajoittain jopa suositumpi aihetunniste kuin #vaalit2019. Keskustelu on käynyt kuumana myös Jodelissa.

Temptation Island Suomen 5. kausi on vasta alussa. Janne ja Tia poistuivat dramaattisten käänteiden jälkeen, mutta jo tällä viikolla saarelle saadaan uutta – tai oikeastaan vanhaa verta, kun kolmannella kaudella pariskuntana itsensä ohjelman Hall of Fameen ikuistaneet Vilma ja Juuso saapuvat uudelleen mukaan hämmentämään soppaa.

Lähteet:
Finnpanel Total-TV -raportointi, Sanoma videoanalytiikka 13.–24.3.2019.