Suoliston hyvinvointi kiinnosti lukijoita – natiiviartikkelit kasvattivat merkittävästi Colonic Plus® -tuotteen ostoaikomusta

Katja Himanen ja Sari Tuukki
Sanoman monimediainen, avaimet käteen -toteutus sisälsi natiiviartikkeleita digi- ja printtimedioissa sekä suoliston hyvinvointiin liittyvän kyselyn, joka keräsi lähes 3000 vastaajaa. Kokonaisuuteen kuului myös somenäkyvyyttä sekä katkotunnisteita Ruudussa ja Radio Aallossa.

Ravintolisien merkittävimpiin suomalaisiin valmistajiin kuuluva Hankintatukku Oy halusi lisätä Colonic Plus® suoliston rauhoittaja -tuotteensa tunnettuutta.

”Tiesimme että vatsan ja suoliston hyvinvointi on aiheena kiinnostava. Ensimmäisessä artikkelissa pyysimme lukijoilta vinkkejä vatsan ja suoliston hyvinvoinnin edistämiseen. Toisessa artikkelissa avattiin kyselyn tuloksia ja tarjottiin konkreettisia keinoja vatsavaivojen helpottamiseen. Artikkelien lähes 3 minuutin lukuajat olivat todella pitkiä, joten artikkelien pariin päätyneet myös todella perehtyivät sisältöön”, Sanoma Creativesin tuotantotiimin vetäjä Kati Heikinheimo kertoo. 

Kampanjalla on ollut selkeästi vaikutusta tuotteen myyntiin.

”Toiminnalliset vatsavaivat ovat yleisiä, ja Sanoma tavoitti aiheesta kiinnostuneet tehokkaasti. Kampanjan toteutus sujui vaivattomasti, ja materiaali oli hyvän näköistä ja toimivaa. Yllätyin positiivisesti, kuinka kattava tuotanto oli. Voimme hyödyntää jatkossakin näitä valmiita aineistoja”, Hankintatukun markkinointipäällikkö Sari Tuukki kertoo.   

Avaimet käteen -toteutus sopii erityisen hyvin asiakkaalle, jolla ei ole itsellä käytössään mainostoimistoa tai muita tuotantokontakteja.

”Sanoman oma laadukas sisällöntuotanto takaa sen, että kampanjamateriaalit ovat äänensävyltään kyseisen median oloista”, Client Manager Katja Himanen toteaa.  

Natiivimainonnan tehoa tutkineessa kyselyssä selvisi, että Colonic Plus® -tuotteen ostoaikomus kasvoi mainonnalle altistuneiden keskuudessa 2000 %. Harkinta kasvoi 720 %, tuotteen tunnettuus 157 % ja mainonnan muistaminen 57 %.

Kuva: Katja Himanen ja Sari Tuukki

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana: 

Hankintatukku Oy

Sari Tuukki, markkinointipäällikkö  

Sanoma Media Finland 

Katja Himanen, Client Manager
Kati Heikinheimo, tuotantotiimin vetäjä, Sanoma Creatives
Eeva Rajala, Creative Producer
Annika Green, Creative Strategist 
Marja Leskinen, Digital Strategist 
Heidi Sjölund, Consumer Insight Strategist 

Tutustu caseen tarkemmin täällä >