Jone ja Kesäpojat, Menopaluu…kesäradion erikoissisällöt tavoittavat kuulijat kotona, mökillä ja liikenteessä

Katja Pyykkö ja Jone Nikula
Radio ei hiljene kesällä, vaan tarjoaa laadukasta sisältöä läpi kesän. Luovat ratkaisut vastaavat hyvin kesän myynnin tavoitteisiin.

”Radiota kuunnellaan kesällä enemmän kuin muina aikoina. Luovat ratkaisut vastaavat hyvin niihin tavoitteisiin, joita asiakkaamme ovat kesän myynnille asettaneet”, Creative Strategist Katja Pyykkö Sanoman luovasta tiimistä toteaa.

Jone Nikula huhkii kesäpoikineen Radio Rockin taajuudella jo yhdeksättä kesää. Tänä kesänä rokkikukot hääräävät Atrian grillaustuotteiden, Tabascon kastikkeiden ja Maldon-merisuolan parissa.   

”Radioyhteistyön lisäksi Atria on jalkautunut kesän tapahtumiin, kuten Radion Suomipopin kesäkonserttiin ja Tikkurila Festivaaliin. Tapahtumat ovat luonteva osa kokonaisuutta. Niissä brändi voi olla suorassa vuorovaikutuksessa yleisön kanssa ja tarjota elämyksellisiä kohtaamisia”, Katja Pyykkö kertoo.

Radio Suomipopin Menopaluu on hyvä esimerkki erityisesti kesään sopivasta sisältömarkkinoinnista. Neste K:n kanssa yhteistyössä toteutettu ohjelma jatkuu neljättä kesää. Radio Rockin Korporaation Harri Moisio, Ilta-Sanomille kirjoittava autotoimittaja Arttu Toivonen ja formulakuski Emma Kimiläinen tarjovat nauruja ja tärppejä tiellä liikkujille perjantaisin ja sunnuntaisin.

Menopaluu

”Vaikka kyseessä on kaupallinen yhteistyö, ohjelmasta on tullut ikoninen osa Suomipopin kesätarjontaa. Kokonaisuutta täydentävät Ilta-Sanomissa julkaistut Neste K:n natiiviartikkelit, jotka ovat tavoittaneet todella hyvin lukijoita”, Katja Pyykkö kertoo. 

Menopaluun tiimi nähdään jälleen tänä kesänä Jyväskylän MM-rallissa tekemässä ohjelmaa.  

”Radiossa ja tapahtumissa brändi pääsee lähelle kuluttajaa. Juontajien avulla pystymme sitouttamaan kuuntelijoita sekä välittämään monikanavaisten kampanjoiden avulla viestejä massoille tai tarvittaessa kohdennetusti. Jo se, että meillä on useita eri kohderyhmille suunnattuja radiokanavia, tarjoaa markkinoijille mahdollisuuksia kohdentamiseen. Kohdentaminen ja erikoisratkaisut ovat voittamaton yhdistelmä”, Katja Pyykkö vinkkaa.  

Haluatko brändisi näkyvän monimediallisessa kampanjassa, johon sisältyy radiomainontaa tai tapahtumia? Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanoman mediamyynnistä.

Kuva: Katja Pyykkö ja Jone Nikula Radio Rockin studiolla.

”Jone ja Kesäpojat sai alkunsa, kun esimieheni totesi, että pidä Jone lomaa. Olin kuitenkin ehtinyt buukata itseni kesäfestareille, joten ehdotin pomolle, että tehdäänkö tämmöinen kesäohjelma. Hän totesi, että siitä vaan, jos saadaan ohjelma myytyä”, Jone Nikula kertoo. Valio lähti mukaan ensimmäisenä kesänä, ja siitä alkaen Jone on viettänyt kesänsä radiostudiolla.     

Katso myös: 

Todellinen kesämedia – radio tavoittaa kesällä 91 % suomalaisista >

Löydä Sanoman uusi festari-Tinder – näin tavoitat oman kohderyhmäsi >