Näkyvyyttä oikeassa kohderyhmässä – The Voice of Finland -ohjelmayhteistyö kasvatti Kotipizzan myyntiä

Kotipizza Rainer Heidi Mervi
Kotipizza loi oman ravintolamaailmansa The Voice of Finlandin bäkkärille.

Kotipizza Groupin markkinointijohtaja Rainer Lindqvist kertoo videolla, miten The Voice of Finland -yhteistyö sai myynnin kasvuun:   

Kotipizza oli keväällä 2019 lanseeraamassa uutta tuotekonseptia, Pepsin Spire-juoma-automaattia, jolla voi lisätä hanajuomiin makushotteja. Konsepti on Suomessa ainutlaatuinen ja yksinoikeudella Kotipizzalla.

The Voice of Finland tavoittaa erinomaisesti lapsiperheet, joihin kuuluvat ovat todennäköisemmin kiinnostuneita juomien maustamismahdollisuudesta.

”The Voice of Finland -yhteistyö lähti kohderyhmäajattelusta. Uskoimme vahvasti saavamme The Voice of Finlandin kautta hyvän peiton ja toistuvaa näkyvyyttä oikeassa kohderyhmässä. Lisäksi tarjolla oli elementtejä, joita ohjelmayhteistyössä ei ole aiemmin tehty: pääsimme takahuoneen puolelle rakentamaan Kotipizzan näköistä ravintolamaailmaa”, Rainer Lindqvist kertoo.

Artistihaastattelut tehtiin bäkkärillä, joten Kotipizza ja Pepsi saivat runsaasti näkyvyyttä yhden jakson aikana. Lisäksi Redraman tiimi vieraili Kotipizzan ravintolassa. Vierailusta nähtiin ohjelmassa insertti, jossa nostettiin luontevasti ja ohjelmaan sopivasti esiin Kotipizzaa sekä Pepsin makushottiautomaattia.

Ohjelman aikana katsojia aktivoitiin hybridi-tv:n puolelle äänestämään suosikkiaan. Äänestäjät saivat samalla osallistua Kotipizzan lahjakorttien arvontaan.

”Hybridi-tv toimi tosi hyvin”, Lindqvist toteaa. ”Vaikka meillä olikin hyvät palkinnot, yllätyin hybridi-tv:n kautta arvontaan osallistuneiden määrästä.”

Sanoman tarjoama tuotantoapu helpotti kampanjan rakentamista.

”Monikanavaisen yhteistyön imagolliset vaikutukset ovat kiistattomia. Brändiattribuutit ovat olleet nousussa koko ajan ja myynnin kasvu oli 11 prosenttia huhtikuussa. Ihan varmasti osasyynä tässä on Voice of Finland -yhteistyö”, Rainer Lindqvist summaa.     

Kuva: Rainer Lindqvist, Kotipizzan asiakkuudesta Sanomalla vastaava client manager Heidi Isohanni ja luova strategi Mervi Niittynen

Tutustu tarkemmin case Kotipizzaan