Big Brotherilla jo yhteensä yli 29 miljoonaa starttia Ruudussa

Elina Konttonen BB live
Big Brother Suomi on noussut syksyn kiistatta suurimmaksi tv-ilmiöksi. Big Brother on tavoittanut syksyn aikana 2,6 miljoonaa katsojaa, eli lähes puolet koko maan väestöstä.

Suomi on miljoonien kyttääjien maa. 1. syyskuuta käynnistynyt Big Brother Suomi on kerännyt suomalaiset niin television kuin Ruudunkin ääreen seuraamaan asukkaiden elämää talossa.

Ruudussa 24/7 -palvelun kahta striimiä on käynnistetty kauden aikana yhteensä noin 17 miljoonaa kertaa. Keskimäärin 24/7 -striimejä käynnistetään noin 300 000 kertaa päivässä.

Jimin päivittäisiä koostejaksoja ja Nelosen sunnuntain liveä on puolestaan käynnistetty Ruudussa yhteensä 5,1 miljoonaa kertaa. Lisäksi ohjelman kohokohdista kerätyt klipit ovat keränneet Ruudussa 6,1 miljoonaa käynnistystä. Yhteensä Big Brother -sisältöjä on siis käynnistetty pelkästään Ruudussa uskomattomat yli 29 miljoonaa kertaa.

Vauhdikkaita viikkotehtäviä, Jukan ja Eeva-Leenan hempeitä hetkiä, Tarinan loputonta puhetulvaa, Anun ja Helmerin lähentymistä, Villen palavereja Taivaan iskän kanssa, Kristianin kuolemattomia lausahduksia ja "sikarikerhon" yöllisiä kokoontumisia on nauliinnuttu seuraamaan myös lineaari-tv:n ääreen.
 
BB-viikon kohokohta on tietenkin sunnuntaisin Nelosella nähtävä suora lähetys, jossa yksi asukkaista häädetään talosta. Elina Kottosen juontamien lähetysten keskikatsojamäärä on syksyn aikana ollut 413 000 katsojaa.

Jimillä puolestaan nähdään suorana lähetyksenä päivittäiset koosteet talon tapahtumista. Alma Hätösen ja Kimmo Vehviläisen juontamia livelähetyksiä on päivittäin seurannut keskimäärin 211 000 katsojaa.

Big Brother Suomi pääsee hurjiin tavoittavuuslukuihin myös niin kutsutuilla TotalTV-luvuilla, joilla lasketaan ohjelman tavoittavuus Ruudussa sekä kaikkina tv:n esityskertoina.

Big Brotherin luvut ovat todella poikkeuksellisia, sillä ohjelma on syksyn aikana tavoittanut tv:ssä ja Ruudussa yhteensä noin 2,6 miljoonaa suomalaista, eli noin 49 prosenttia koko Suomen väestöstä.

Erityisen omistautunutta katselu on nuorten, 15–34-vuotiaiden naisten keskuudessa, jossa ohjelma on tavoittanut huimat 65 prosenttia väestöryhmästä. 25–44-vuotiaiden miesten ja naisten kohderyhmässä Big Brother Suomi on tavoittanut niin ikään kunnioitettavat 62 prosenttia väestöryhmästä.

BB on aktiivisesti esillä myös somessa, jossa mm. kauden alussa nollasta lähtenyt Instagram-tili on kerännyt jo yli 52 000 seuraajaa. Keskustelu käy päivittäin kuumana mm. Facebookissa, Twitterissä ja Jodelissa. Esimerkiksi Twitterissä on ohjelman startin jälkeen twiitattu tunnisteella #bbsuomi noin 58 000 kertaa, eli noin tuhannen twiitin päivätahdilla.
 
BB-talossa alkoi eilen esihistoriallinen viikkotehtävä, jossa asukkaat laskevat dinosauruksia ja hautovat dinomunia. Viime sunnuntain dramaattisen kahdeksannen häädön jälkeen talossa on jäljellä enää kuusi asukasta: Kristian, Helmeri, Kimmo, Kevin, Ville ja Anu.

Tulevana sunnuntaina 3.11. nähdään viimeinen normaali häätölähetys, jonka jälkeen finalistiviisikko on selvillä.

Big Brotherin kaksituntinen suora finaalilähetys nähdään sunnuntaina 10.11. klo 21 Nelosella.

Lähteet: Sanoma videoanalytiikka, Finnpanel Oy, TV-mittaritutkimus 4+, Finnpanel Oy, TotalTV-raportointi, 1.9.–28.10.)

Kuva: Elina Konttonen juontaa BB:n suorat lähetykset sunnuntaisin 

Lue lisää TV-mainonnasta