Kuukauden kamppis on tunteella ja taidolla tehty Juhla Mokka -kahvin 90-vuotiskampanja

kk-kamppis-helmikuu-paulig.jpg
Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Helmikuun valinta on viime syksynä alkanut ja edelleen käynnissä oleva Pauligin Juhla Mokka -kahvin 90-vuotiskampanja.

Suomen suosituin kahvi Juhla Mokka täytti viime syksynä 90 vuotta. Juhla Mokka on vuodesta 1979 asti esitellyt mainonnassaan 54 eri alojen taitajaa, jotka tekevät työnsä tunteella ja taidolla.

”Kyseessä on yksi tunnetuimmista ja rakastetuimmista mainonnan konsepteista Suomessa ja näin myös hyvin tärkeä osa Juhla Mokkaa. Tämän vuoksi ajatus oman elämänsä tekijöistä on vahvasti läsnä myös 90-vuotiskampanjassa”, Juhla Mokka -kahvin brand manager Laura Ilonen Pauligilta kertoo.  

”Halusimme näyttää juhlavuoden filmissä tekijyyttä entistä laajemmin eri tilanteissa. Kyse ei ole vain siitä mitä osaat tai mitä rakastat, vaan sitä, mikä on tehtävä, ja mikä tuo suomalaisen elämään merkityksen.”

Mainosfilmi sekä Anna Puun, Jukka Immosen ja Eppu Kososen sovittama, ensimmäisen kerran nyt myös sanoitettu, tulkinta Lasse Mårtensonin Juhla Mokka -tunnussävelestä kertovat tarinaa tämän maan, tämän päivän ja tulevaisuuden tekijöistä.

”Halusimme herättää kampanjalla tunteita ja nousta osaksi kahvipöytäkeskusteluja. Juhla Mokka on aina puhunut tietynlaisesta tekijämentaliteetista – asioiden tekemisestä tunteella ja taidolla. Tekijyys ei ole ainoastaan käsillä tekemistä, vaan paljon muutakin. Halusimme juhlistaa Suomen rakastetuimman kahvin pitkää taivalta katsomalla vahvasti tulevaisuuteen. Kampanjan teemaksi valikoituikin Tekijöiden kahvi, myös seuraavat 90 vuotta”.

Juhla Mokka 90 vuotta -kampanja on saanut runsaasti huomiota. Tavoitteen mukaisesti se avasi keskusteluja ja herätti tunteita.

”Palaute oli valtaosin hyvää. Erityisesti filmin ja radiomainonnan äänimaailma herätti laajasti ihastusta. Vahvasti tunteellinen TV-mainonta sai aikaan voimakastakin keskustelua. Kokonaisuutena olemme erittäin tyytyväisiä kampanjan tuloksiin. Erityisesti mainonnan muistaminen ja mainonnasta pitäminen nousivat esiin jälkimittauksessa”, Ilonen kertoo.

Kampanja on näkynyt syyskuusta alkaen laajasti eri medioissa TV:ssä, radiossa, somessa, ulkomainonnassa, myymälämateriaaleissa sekä printissä.

Onnea Paulig ja Juhla Mokka!

Kuukauden kamppis