Keltanokat liikenteessä

If Keltanokka ajankohtaista
Ifin monimediainen kampanja erottui ja herätti keskustelua liikenneturvallisuudesta.

Ifin Jori Virtanen ja Sanoman Hans Sippel kertovat videolla Ifin Keltanokat-kampanjasta:  

Keltanokka-kampanja on Ifille perinne – keltanokka-lippikset jaettiin koulutiensä aloittaville syksyllä 2019 jo 14. kerran. Kampanjan tarkoituksena on herättää huomiota ja keskustelua liikenneturvallisuudesta ja turvata näin lapsille turvallinen koulumatka.

”Keltanokka-kampanjan tärkein sanoma on lasten liikenneturvallisuuden edistäminen. Mediakampanjalla kiinnitimme autoilijoiden ja muiden tielläliikkujien huomiota pieniin koululaisiin, jotka opettelevat kulkemaan itsenäisesti liikenteessä”, Ifin markkinointipäällikkö Jori Virtanen kertoo.

Sanoman monimediallisessa ehdotuksessa Ifin vakuutti pitkälle mietitty kokonaisuus, jolla pystyttiin varmistamaan laaja tavoittavuus ja viestin tehokas läpimeno kohderyhmässä.

”Halusimme saavuttaa kampanjalla laajaa huomiota lasten liikenneturvallisuudelle ja olla näin osaltamme tekemässä tärkeää työtä lasten koulumatkan turvaamiseksi”, Virtanen sanoo.

”Keltanokka-kampanja on ollut vuosittain hyvin huomattu ja pidetty konsepti. Tänä vuonna halusimme keskittyä varmistamaan, että kampanja kotiutuu Ifille.”  

Kampanja koostui radiospoteista ja -promootiosta, TV:n kelluvasta ohjelmayhteistyöstä, digimainonnasta, Hesarin monikanavaisesta etusivusta ja ulkomainonnasta.

”Sanoman medioiden välityksellä onnistuimme syventämään kampanjan sanomaa ja herättämään keskustelua lasten liikenneturvallisuudesta. Kampanjan tulosten valossa tärkeimmät onnistumiset olivat asetettuihin tavoitteisiin pääseminen ja erityisesti viestin tavoittavuus ja läpimeno laajassa kohderyhmässä. Yhtenä isona onnistumisena oli Ifin tunnettuuden kasvu Keltanokka-kampanjan takana”, Virtanen kiittää.

Kampanja oli aikaisempien vuosien tapaan todella pidetty ja sen sanoma koettiin erittäin tärkeäksi.

”Me olimme tästä tietysti todella onnellisia, koska keltanokat ansaitsevat tulla huomatuksi, kun tärkeä ensimmäinen koulupäivä koittaa”, Ifin asiakkuudesta vastaava client manager Hans Sippel toteaa.     

Tutustu kampanjan tuloksiin tarkemmin täällä

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana: 

If

Jori Virtanen, Marketing Communication Manager 
If Creative Agency

Sanoma Media Finland

Mirja Nevalainen, Creative Strategist
Veera Kyrö, Media Group Manager
Patrick Laukkonen, Digital Strategist
Tiina Kosonen, Insight Strategist
Hans Sippel, Client Manager
Sami Virtanen, Program Director
Eeva Rajala, Creative Producer
Jouni Mettälä, Motion Graphic Designer
Patrik Lydman, Web Designer

OMD