Jääkiekko tuo virtaa Vartan brändiin – luovat toteutukset huomionherättäjinä

Case Varta ajankohtaista
Kestävistä ja tehokkaista paristoistaan tunnettu Varta on näkynyt ja kuulunut Leijonien tapahtumissa jo vuosia. Näkyvyyden lisäksi Varta pääsee hyödyntämään yhteistyötä maajoukkueen kanssa oman brändinsä vahvistamiseksi.

"Jääkiekko on energinen ja vauhdikas laji ja sopii mielestämme hyvin Vartan energisen paristobrändin kanssa. Kansainvälisyydestämme huolimatta haluamme olla myös paikallisesti aktiivisia - ja yhteistyö Leijonien kanssa on osa tätä paikallista vahvaa toimintaamme", Vartan Sales & Marketing Manager Topias Takkunen kertoo.

"Meillä on myös jääkiekon kanssa pitkälti yhteinen, laaja kohderyhmä. Jääkiekko ja Leijonat herättävät vahvoja tunteita lähes kaikissa suomalaisissa ikään ja sukupuoleen katsomatta. Siksi Leijonat on oivallinen yhteistyökumppani", Vartan Trade Marketing Manager Sanna Tapio jatkaa.

”Saavutimme tarjotuilla ratkaisuilla toivotun näkyvyyden”

Syksyllä Varta toteutti yhdessä Sanoma Gamesin kanssa luovan monimediaisen kuluttaja-aktivointikampanjan myymälöissä vahvasti esillä olleen myyntikampanjansa tueksi. Kisaan osallistujan piti yksinkertaisesti kertoa, mistä hän saa virtaa vaativiin hetkiin. Palkintoina oli virtaa tuovia Vartan tuotteita sekä Leijonien fanipaitoja.

Sanoma Games tuotti kampanjasivuna toimineen kisan Vartan toiveiden mukaisesti. Kisan mainoksia näkyi IS.fi:ssä, IS Liigapörssissä, somessa sekä kuului Radio Suomipopin Aamulypsyn lähetyksissä. Kampanjassa huomioitiin Vartan tärkeimmät kohderyhmät sekä Leijona-yhteistyön myötä jääkiekko- ja urheilufanit.

"Kampanja oli erittäin mielenkiintoinen monikanavaisuutensa takia. Yhteistyö kattoi radion, digin, somen, Liigapörssin ja tapahtumamarkkinointia. Olemme näkyvyyteen ja saatuun palautteeseen erittäin tyytyväisiä ja mikä tärkeintä, kuluttajat löysivät myös meidän tuotteemme myymälöistä", Takkunen myhäilee.

"Olemme tyytyväisiä Sanoman tiimien kanssa tehtyihin toteutuksiin. Kokonaisuutena kampanja oli onnistunut ja kisaan osallistuneiden suuri määrä kertoo, että mainonta on huomattu ja erottunut muusta mainonnasta ja saavutimme toivottua näkyvyyttä", Tapio kertoo.

Monikanavainen kampanja oli haastava, mutta kaikilta osin onnistunut.

"Toiveemme otettiin kampanjassa huomioon ja yhteistyö oli sujuvaa ja mutkatonta. Monikanavaisuuden vuoksi vaiheita oli paljon, mutta mielestämme ne hoidettiin tarkkuudella ja laadulla", Tapio kertoo tyytyväisenä.

"Myös meidän on helppo yhtyä näihin sanoihin. Yhteistyö Vartan kanssa oli helppoa ja näin laajan kampanjan toteuttaminen oli heidän kanssaan erittäin mielenkiintoista", kampanjaa tuottanut IS Liigapörssin tuotepäällikkö Ville Järvinen päättää.

Kiinnostuitko peleistä tai pelillisistä ratkaisuista?
Ota yhteyttä: 
tomi.aakula@sanomagames.com
julia@sanomagames.com

Varta

VARTA AG –konserniin kuuluva VARTA Consumer Batteries on innovatiivisten ja laadukkaiden paristojen, latureiden, varavirtalähteiden sekä taskulamppujen valmistaja ja toimittaja. Yli 130 vuoden kokemuksella VARTA innovoi jatkuvasti uusia tuotteita vastaamaan kuluttajien vaihtelevia elämäntyylejä ja virrantarpeita tehden heidän arjestaan sujuvampaa ja huolettomampaa. Korkeasta laadustaan tunnettu VARTA on Suomessa paristoalan markkinajohtaja.

Sanoma Games

Sanoma Gamesin suurimmat brändit ovat IS Liigapörssi, Pelikone sekä Älypää. Tuotteiden kehityksen lisäksi Sanoma Games kehittää mainospeli- ja sisältöratkaisuja mm. yllä kerrotun kisakonseptin muodossa. Sanoma Games kuuluu Ilta-Sanomien kaupalliseen organisaatioon ja on mukana myös IS:n Esports-toiminnassa.