Uudistuneen Glorian keskiössä vastuullisuus ja konkreettisemmat ostovinkit

Gloria maaliskuu 2020
Gloria on uudistunut maaliskuun numerosta alkaen. Lehti on jatkossa entistäkin vastuullisempi ja tarjoilee myös entistä enemmän suosituksia ja käytännönläheisiä vinkkejä. Uudistuksessa on otettu huomioon Glorian tilaajien ja potentiaalien toiveita sekä lukijoiden palautteita. Niistä nousivat erityisesti esiin vastuullisuus ja ostovinkit.

Eettisyys, laatu ja kestävä kehitys ovat monen kuluttajan mielessä. Myös muotialalla on kasvava halu tehdä asioita paremmin ja läpinäkyvämmin. Gloriassa vastuullisuus on aina ollut lehden syvintä sisintä – laatu ennen kertakäyttökulttuuria ja vähemmän on enemmän.

”Uudistetussa Gloriassa jatkamme linjaamme, mutta kerromme siitä näkyvämmin ja kuuluvammin, kuitenkin ilman syyllistämistä ja elämän ankeuttamista. Gloria kulkee jatkossakin kadun aurinkoisella puolella, mutta särmää lisäämme, sillä lukijamme ovat särmikkäitä tekijänaisia. Lehden tilaamisenkin motiivit liittyvät eniten rentoutumiseen, inspiroitumiseen, oman ajan ottamiseen ja arjesta irtautumiseen”, Glorian päätoimittaja Saila-Mari Kohtala sanoo.

Saila-Mari Kohtala

Glorian upeat, monisivuiset muotieditoriaalit jatkuvat edelleen, ne ovat lehden sielua ja silmäkarkkia. Lisäksi Gloriassa annetaan catwalk-trendien oheen käytännönläheisiä vinkkejä, miten kukin voi napata trendit käyttöönsä oman tyylinsä osaksi.

”Annamme myös suosituksia ja kuratoimme lukijoidemme puolesta valtavaa menovinkki-, kauneus-, ja tuotetarjontaa, jotta kiireiset lukijamme voivat luottavaisin mielin tarttua uutuuksiin”, Kohtala sanoo.

Suomen upein naistenlehti, suurin muotilehti ja ihanan elämän lifestylebrändi on visuaalisesti rohkea, tyylikäs, kaunis ja elämänmyönteinen. Kansallisen mediatutkimuksen tuoreiden tulosten mukaan Gloria tavoittaa 116 000 lukijaa. Suurin osa Glorian lukijoista on yli 35-vuotiaita naisia. Kohderyhmä suhtautuu myönteisesti mainontaan ja kokee sen olennaiseksi osaksi sisältöä.