LähiTapiolan älyartikkeli tavoitti ennätysmäärän kävijöitä

LähiTapiola artikkelikuva
LähiTapiolan artikkeli HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä sai yleisön kiinnostumaan tärkeästä aiheesta, omasta terveydestä. Tavoitetun yleisön koko, sisällön parissa vietetty aika ja kampanjan vaikutus brändimittareihin ylittivät tavoitteet.

Älyartikkeli kertoi, mitkä sairaudet juuri sinua uhkaavat, ja miten voit pienentää sairastumisen riskiä merkittävästi.

LähiTapiola päätyi älyartikkeliin tavoitteiden ja sisältötarpeiden kautta.

”Valintaan ohjasivat muun muassa kampanjateema, käytössämme oleva iso datalähteiden määrä ja tarve nostaa esille vahvaa terveysasiantuntijuutta henkilön kautta. Halusimme tarjota lukijoille aidosti hyödyllistä tietoa houkuttelevalla tavalla”, kertoo LähiTapiolan sisältömarkkinoinnin sisällöistä vastaava Niko Rinta.

Kampanjan kohderyhmähaarukka oli laaja ja se tavoitti laajasti eri-ikäisiä suomalaisia. Median kulutusta mittaavat luvut olivat erinomaisia.

”Lukijan tekemien valintojen mukaan räätälöityvän sisällön avulla pystyimme puhuttelemaan suurta yleisöä henkilökohtaisesti. Niin tavoitetun yleisön koko, sisällön parissa vietetty aika kuin brändimittareiden kehitys ylittivät tavoitteet. Olimme myös erityisen tyytyväisiä siihen, kuinka paljon artikkeli sai ihmiset ajattelemaan omaa terveyttään. Raskaan taulukkodatan ja tekstin sijasta monimediallinen artikkeli sai laajemman yleisön kiinnostumaan kaikille tärkeästä asiasta”, Rinta toteaa.

Yhteistyö Sanoman kanssa oli Rinnan mukaan sujuvaa ja ideat jalostettiin yhdessä tehokkaasti valmiiksi.

”Kun otetaan huomioon, että tuotantoprosessi vietiin läpi poikkeuksellisen nopealla aikataululla, voi niin työskentelyyn kuin sisältöön olla oikein tyytyväinen.”

”Uutismedia on erinomainen alusta myös mainostajien omille artikkeleille. Oli erittäin upeaa nähdä, miten hyvin lukijat ottivat vastaan laadukkaasti tuotetun ja sisällöltään kiinnostavan kokonaisuuden. Saavutettu lukijamäärä oli huikea, ja lukijoilta saatu palaute erittäin positiivista. Kaupallisesta näkökulmasta muun muassa kuluttajien harkintaan pystyttiin vaikuttamaan merkittävästi. Se on erittäin hieno suoritus tämän tyyppisille vakuutustuotteille, jotka vaativat kuluttajilta asiaan perehtymistä. Siksi niiden hankinta saattaa usein pitkittyä”, LähiTapiolan asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Niina Koivisto toteaa.

Tutustu kampanjan tuloksiin tarkemmin täällä

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

LähiTapiola

Sisältömarkkinoinnin sisällöistä vastaava Niko Rinta
Videon tuotanto: Jasmin Rauha ja Aino Vähälä

Sanoma Media Finland

Niina Koivisto, Client Manager
Liisa Palomäki, Creative Strategist
Markus Lehto, Creative Producer
Patrik Lydman, Web Designer

OMD, Taru Nousiainen