Natiivikampanja sai aikaan myyntipiikin

K-Citymarket Pirkkala artikkelikuva
Artikkeli K-Citymarket Pirkkalan palkitusta juomaosastosta tavoitti tehokkaasti asiakkaat ja yhteistyökumppanit.

K-Citymarket Pirkkala valittiin viime vuoden marraskuussa Suomen parhaaksi Citymarketiksi. Samalla myymälä voitti myös K-Citymarketien vuoden juomakauppa -palkinnon.

”Aloimme markkinoida tarinankerronnan keinoin puolitoista vuotta sitten. Ostimme aiemmin radiomainontaa ja artikkelituotantoa eri tahoilta, mutta nyt päätimme keskittää molemmat Sanomalle”, K-Citymarket Pirkkalan kauppias Sami Sivonen kertoo.

IS.fi:ssä julkaistussa natiiviartikkelissa esiteltiin Pirkkalan Citymarketin palkittua juomaosastoa. Valtakunnallinen ja alueellinen kampanja oli käynnissä 5.−11. maaliskuuta.  

”Olemme saaneet kampanjasta erittäin hyvää palautetta suoraan asiakkailta, jotka arvostavat tapaa, jolla nostamme esiin henkilökuntaamme ja tarjontaamme. Saimme kampanjan myötä ihan kokonaan uusia yhteistyökumppaneitakin ja uusia tuotteita valikoimiin”, Sivonen sanoo.

Erittäin hyvin toiminut kampanja näkyi myös suoraan myynnissä.  

Natiiviartikkelikampanja on saanut jo jatkoa. Kun koko maailma meni sekaisin koronaviruksesta, myös uuden artikkelin teema vaihtui lennosta.

”Keskitymme kampanjassa siihen, millaisia tekoja muuttuneessa tilanteessa joudutaan tekemään. Esimerkiksi lihaosastomme hoitaja lainasi kylmäauton naapurista ja lähti hakemaan Helsingistä tavaraa paikatakseen tuotepuutteita”, Sivonen kertoo.

Sivonen on ollut erittäin tyytyväinen Sanoman tarjoamaan ideointi- ja tuotantoapuun.

”Toteutus on toiminut meidän kannaltamme äärimmäisen helposti ja kampanjan luvut ovat olleet ihan mielettömiä.” 

”Tämä kampanja osoitti, miten kauppiaan innostus ja sitoutuminen markkinointiin vaikutti kaikkeen kampanjan suunnittelusta aina onnistuneeseen lopputulokseen asti. En yhtään ihmettele, miksi Pirkkala on valittu vuoden parhaaksi K-Citymarket -myymäläksi”, K-Citymarket Pirkkalan asiakkuudesta vastaava  Client Manager Timo Haapala toteaa, 

Tutustu caseen tarkemmin 

Kuva: Mika Sivonen toimii K-Citymarket Pirkkalan juomaosaston osastonhoitajana.

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana: 

K-Citymarket Pirkkala

Sami Sivonen, kauppias

Sanoma Media Finland

Timo Haapala, Client Manager
Tanja Haka, Client Manager
Sanna Harjula, Client Manager
Miikka Jaala, Media Group Manager
Satu Savela, luova tuottaja (ext)
Kati Heikinheimo, Team Lead, Sanoman luova tuotanto