XXL:n mainosartikkelisarja vaikutti mielikuviin ja toi liikennettä verkkokauppaan

Case XXL artikkelikuva
XXL:n vuoden mittaisen kampanjan aikana IS.fi:ssä julkaistiin yhteensä 12 natiivimainosartikkelia. Artikkelien tavoitteena oli tuoda perinteisen markkinoinnin rinnalle uutta, ihmisläheisempää tapaa nostaa esiin XXL:n asiantuntijuutta ja laajaa tuotevalikoimaa.

”Halusimme tuoda enemmän brändiä esiin ja kertoa tuotteistamme asiantuntijoidemme äänellä. Kun artikkeleissa on ollut haastateltavana meidän omia työntekijöitämme, se on tuonut yritystä läheisemmäksi asiakkaille”, Marketing Manager Krista Patronen XXL:stä sanoo.

Artikkelit toivat liikennettä verkkokauppaan.  

”Artikkeleilla on saatu suoraa kauppaa ja trafiikkia. Yhteistyömme Sanoman kanssa on ollut todella hyvää ja vuorovaikutteista. Olemme saaneet valmiiksi pureksittuja ideoita siitä, mitä artikkelit voisivat sisältää. Ja jos meillä on ollut heittää ideoita, niihin on tartuttu todella hyvin”, E-Commerce Manager Henri Eskelinen XXL:stä toteaa.

XXL:ssä tehdään paljon sisältöä myös konsernitasolla.

”Lokaalin, Suomessa tehdyn sisällön etu on uskottavuus ja helppo samaistuttavuus. Artikkeleissa käytetyt kuvat eivät ole Norjan vuorilta, vaan suomalaisille tutusta ulkoiluympäristöstä”, Eskelinen sanoo.

Juttusarjan poikkeuksellisen hyvät lukuajat kertovat, että artikkelit kiinnostivat ja tavoittivat hyvin kohderyhmänsä. Jokainen juttu oli ajankohtaan sidottu. Talvella tarjottiin esimerkiksi vinkkejä hiihtolomalle, keväällä pyöräilyyn, kesällä patikointiin ja syksyllä kotijumppaan.

Kampanjat tulokset käytiin läpi neljännesvuosittain.

”Tulokset oli kiteytetty selkeään muotoon. Pääsimme keskustelemaan ja kommentoimaan. Tulevien kampanjoiden suunnitteluun jäi hyödyllistä tietoa takataskuun”, Patronen kiittää.   

Tutustu caseen tarkemmin 

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

XXL

Krista Patronen, Marketing Manager
Henri Eskelinen, E-Commerce Manager

Sanoma Media Finland

Lasse Laakkonen, Client Manager
Nina Kupula, Creative Strategist
Katja Kuittinen, Creative Producer
Leena Örn, Media Group Manager