Kohderyhmät tehokkaasti kiinni kontekstikohdennuksella

Rennie artikkelikuva
Bayerin kampanjassa näytettiin Rennie-tuotteen mainontaa kontekstikohdennettuna tiettyjen avainsanojen yhteydessä Sanoman verkostossa.

”Kampanjan idea oli todella kekseliäs ja ajankohtainen nyt, kun on ollut puhetta keksien kuolemasta. Sanoman teettämän brandlift-tutkimuksen tulokset vaikuttavat todella lupaavilta. Ylitimme Sanoman benchmarkit kaikissa brändimittareissa. Valitut formaatit, vertikaalivideo ja videoparaati, näyttävät tukeneen toisiaan, sillä paraatilla oli tutkimuksen mukaan isoin vaikutus harkintaan ja preferenssiin, ja vertikaalilla taas tietoisuuteen ja ostoaikeeseen. Toinen PHD:n kanssa työstetty mediastrategia näyttää toimineen erinomaisesti”, toteaa brand manager Jenny Jokinen Bayerilta.

Kampanjalla haluttiin tavoittaa potentiaaliset närästyksestä kärsijät siinäkin tapauksessa, että he eivät välttämättä itse osaa yhdistää oireitaan närästykseen.

”Närästys liittyy monesti erilaisiin elämänvaiheisiin tai elintapoihin, ja kontekstikohdennus mahdollistaa kohderyhmien tehokkaan tavoittamisen. Lisäksi kontekstikohdennus on erinomainen lisä muiden kohdennusten rinnalle.”

Kampanjan tekstit ja visuaalisuus suunniteltiin ja toteutettiin kokonaan Sanomalla.

”Sanoman avulla saimme tuotettua nopeasti ja ketterästi luovaa ja kekseliästä materiaalia toimialalle, joka on hyvin säännelty. Kaikki materiaali oli hyvin Rennien brändipersoonallisuuden mukaista”, Jokinen kiittää.

”Bayer tarvitsi uusia kanavia kaikkien kohderyhmien tavoittamiseksi ja mahdollisimman laajan peiton saavuttamiseksi. Lähdimme purkamaan insightin kautta, missä kontekstissa tuotteen olisi hyvä näkyä ja miten kohderyhmää kannattaa puhutella. Tästä aiheesta sparrailimme tiiviisti asiakkaan ja toimiston kanssa yhdessä”, Bayerin asiakkuudesta vastaava client manager Merja Klemola kertoo.

Tutustu caseen tarkemmin

Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:

Bayer

Jenny Jokinen, brand manager

Sanoma Media Finland

Merja Klemola, client manager
Anssi Hämäläinen, digital strategist
Jouni Mettälä, graphic designer

Toimisto

Toinen PHD

L.FI.MKT.05.2020.6428