Ideasta tuotantoon – Ruutu Live Treenikämpällä syntyi ketterästi parissa viikossa

Ruutu Live Treenikämpällä
DNA tarttui ajankohtaiseen teemaan ja tarjosi uniikkeja musiikkielämyksiä kotisohville.

Kun koronaepidemia mullisti tapahtumien järjestämisen, tapahtumien kaupallisista kumppanuuksista Sanomalla vastaava Jari Rask sai idean.

Vanhana musadiggarina Jarilla oli suuri hätä siitä, että nyt ei pääse keikalle näkemään artisteja.

Nelosen liiketoimintajohtaja Kari Laaksolle lähti perjantai-iltana Jarin puhelimesta viesti: miltä kuulostaisi idea siitä, että tuotaisiin artisteja livekeikoille Ruutuun?  

Viikonlopun aikana ideaa kehiteltiin Nelonen Median musiikkijohtaja Mikko Koivusipilän kanssa ja vaihdettiin aika monta viestiä vielä isomman porukan kanssa. Maanantaiaamuna oli konsepti Ruutu Live Treenikämpällä -formaatille valmiina. Kun ohjelma löysi vielä saman tien kaupallisia kumppaneita, seuraavan viikon torstaina oli jo ensimmäinen keikka.

”Artistit ja fanit on tykänneet Treenikämppälivestä todella paljon. Oli hieno huomata, että isossakin yrityksessä onnistuu nopea reagointi”, Rask toteaa.

Pääyhteistyökumppanina Treenikämpällä-liveissä on ollut DNA.

”Meillä on Sanoman kanssa pitkä ja luottamuksellinen yhteistyö, joten oli helppoa lähteä tähän mukaan. Heti alusta saakka etenimme nopealla aikataululla: suunnittelusta ketterästi tuotantoon”, DNAn jakelutiemarkkinoinnista vastaava Riikka Pellosniemi kertoo.

DNA halusi tarttua vastuullisesti ajankohtaiseen teemaan, kun perinteisten tapahtumien kohtalo oli vaakalaudalla.

”DNAn yhteyksien avulla mahdollistetaan paljon niin etäpiknikkejä, etätoimistoja kuin tällaisia treenikämppälivejäkin. Yhteyksillä on merkitystä, varsinkin nyt.”

DNAn tavoitteena oli tarjota hyvien yhteyksien avulla uniikki musiikkielämys kotisohvalle. Treenikämppäliven ajoitus sopi hyvin DNAn 5G-kampanjan Kun nopeus on suuri, maailma on pieni ajoitukseen.

Pellosniemi on tyytyväinen DNAn saamaan näkyvyyteen, mutta kokonaisuutta olisi vahvistanut tarinat siitä, mitä yhteydet tarjoavat. ”Tämän toteuttaminen oli tietysti aikataulullisesti ja tilanteesta johtuen hankalaa”, Pellosniemi sanoo.

Yhteistyössä ilahdutti Treenikämppäliven monipuolinen artistikattaus.

”Kyseessä on erittäin joustava yhteistuotanto. DNA:n ja Sanoman välillä pidettiin vahva viestintä koko projektin ajan. Jokainen keikka oli omanlaisensa, ja niiden jälkeen reagoitiin aina ketterästi. Yhteistyötä rikasti myös mahdollisuus omien asiakkaiden ja oman henkilökunnan palkitsemiseen Ruutu+ -palkintokoodeilla.”

Treenikämppälive on perinteiseen ohjelmayhteistyöhön verrattava toimenpide, mutta täysin uudenlaista tekemistä.

”Oli hienoa huomata, että yhteistyö vaikutti brändimielikuvallisiin mittareihin. Yhteistyö tarinoitti hyvin, mitä mahdollisuuksia tarjoamme yhteyksien avulla, ja miten voimme poikkeusaikanakin tarttua ajankohtaisiin teemoihin”, Pellosniemi summaa.

Tutustu caseen tarkemmin