Toukokuun kuukauden kamppis on Metsien Suomi

Metsien Suomi artikkelikuva
Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Metsien Suomen tavoitteena on yllättää, herättää kiinnostusta metsiin sekä rohkaista keskusteluun metsien monipuolisesta ja kestävästä käytöstä.

Metsien Suomi on metsäalan yhteinen viestintähanke, jonka suunnittelu käynnistyi vuosi sitten. Hankkeen avauskampanja osui sattumalta aikaan, jona moni suomalainen oli löytänyt tiensä metsään. Poikkeustilan aikana ulkoilu metsäpoluilla on noussut suosittujen ajanviettotapojen joukkoon. 

Metsien Suomen kampanjan tavoitteena on yllättää, herättää kiinnostusta metsiin, kertoa monipuolisista metsästä kumpuavista innovaatioista ja rohkaista keskusteluun metsien kestävästä käytöstä.

”Hanke syntyi tarpeesta tuoda metsien merkitys esille monesta näkökulmasta, ja hankkeen rahoittajatahot ovat yhdistäneet siihen voimansa.  Haluamme herätellä suomalaisia metsän merkitykseen sen eri muodoissa mm. tunnetasolla, virkistyskäytössä, metsien suojelussa ja Suomen kansantaloudessa”, Metsien Suomen markkinointipäällikkö Markus Heinonen kertoo. 

Hankkeen kampanja koskettaa tunnetasolla ja tuo esille selkeitä faktoja.

Kyseessä on laaja, kolmevuotiseksi suunniteltu kokonaisuus. Metsien Suomi jakaa kevään ja kesän aikana suomalaisille kaikkiaan 150 000 siemenkiekkoa, joissa kussakin on kuusi männyn siementä. Siemenkiekon avulla kuka tahansa voi kasvattaa oman puun ja tehdä siten ilmastoteon. Hankkeen tiimoilta on lisäksi julkaistu Billebeinon perustajan Ville Leinon suunnittelema Billebeino x Metsien Suomi -tuotemallisto.

Metsien Suomen kampanja näkyy ja kuuluu laajasti touko-kesäkuun aikana. TV-näkyvyys on kattava.

”Radion keskitimme Sanoman kanaville toimivan kanavaportfolionne vuoksi. Sanoman tiimiltä tuli myös hyvä ehdotus natiiviartikkelisarjasta. Natiivin hyödyntäminen on osoittautunut todella hyväksi tavaksi kertoa laajemmin viestiemme taustoista. Lisäksi käytössämme on Sanoma Network Optimizer, somekanavat ja ulkomainonta. Vai suorakirje puuttuu paletista. Tarkoituksenamme on tavoittaa kaikki yli 18-vuotiaat suomalaiset sellaisten medioiden avulla, joiden parissa he viihtyvät”, Markus Heinonen kertoo.

Metsien Suomen ensimmäinen kampanja jatkuu 16. kesäkuuta asti. Tähän mennessä tullut palaute on ollut todella positiivista. Palautetta on tullut somekanavien ja verkkosivujen kautta sekä kampanjan rahoittajatahoilta.

”Olemme saaneet hyvin aktivoitua suomalaisia. Sanomalla on vahva mediapaletti, jota on ilo hyödyntää”, Heinonen sanoo.

Onnea Metsien Suomi!

Tutustu tarkemmin: 

Kuukauden kamppis