Festareiden sijaan vappukotoilua

Kesän isojen tapahtumien, kuten Suomipop-festivaalin, peruuntuminen muutti Elosen leipomon suunnitelmia. Festarinäkyvyyden tilalle tuli Radio Suomipopin Vappu 2020 -lähetys, joka nähtiin myös Ruudussa. Perheleipomo sai näkyvyyttä myös Suomipopin vappuviikon spoteissa ja juonnoissa.
”Ratkaisuun päädyttiin osittain koronan tuomien haasteiden takia. Kun tapahtumat peruuntuivat, halusimme olla mukana vappukotoilussa”, leipomo Elosen markkinointisuunnittelija Nelli Rantanen kertoo.
Kampanjan tavoitteena oli saada Elosen kesäksi lanseeraamille uutuustuotteille näkyvyyttä ja huomioarvoa.
Kyseessä oli täysin uudenlainen konsepti ja valmisteluaikaa oli äärimmäisen vähän, eikä aiempaa kokemusta tämänkaltaisesta kampanjasta ollut.
”Yleensä ottaen olemme tyytyväisiä näin nopean yhteistyön tuloksiin. Sanoman kanssa yhteistyö oli reipasta ja mutkatonta. On aika uskomatonta, että kampanja onnistui näin upeasti näin lyhyellä aikataululla. Tarkempi konsepti auttaisi jatkossa vastaavanlaisia tempauksia järjestettäessä, mutta juontajat olivat tosi hienosti mukana. Lisäksi yhteistyö käytännön asioissa hoitui todella helposti ja nopeasti”, Rantanen kiittää.
Kampanjan toteuttamisessa olivat mukana:
Elonen Oy Leipomo
Nelli Rantanen, markkinointisuunnittelija
Jari Elonen, toimitusjohtaja
Tanja Mäenpää, markkinointi / Elosen Konditoria Oy
Eetu Elonen
Olli Hokkanen, myyntiedustaja
Sanoma Media Finland
Antti Karvonen, myyntipäällkkö, Routa
Laura Korventausta, luova strategi
Katja Kuittinen, luova tuottaja