Prisma markkinoi Telcollection-kampanjallaan etätyöhön sopivia asukokonaisuuksia

Telcollection Prisma
Sanoman kehittämä uusi mainosmuoto tavoitti kiinnostuneet hyvin ja tuki kampanjan ideaa.

Prisma markkinoi toukokuussa viikon kestäneellä kampanjalla jännittävästi yhdisteltyjä asukokonaisuuksia, kuten pyjaman housuja ja bleisereitä tai kalsareita ja kauluspaitoja. Telcollection-nimen saanut kampanja kertoo hyvin mistä on kyse: Prismasta saa sopivia ja mukavia asuja myös etätöihin.

”Meillä oli vuosisuunnittelun pohjalta hyvin selkeät sävelet siitä, mitä tulemme tekemään kevään aikana. Koronan myötä tehtyjä suunnitelmia arvioitiin uudestaan. Myymälöihin ohjaamisen sijaan kampanjoissa oli vahva Prisma.fi-kulma", kertoo Minni Jaakola, Vice President Marketing  SOK Medialta. 

Korona vaikutti kivijalkamyymälöiden myyntiin, ja valikoimat olivat tulleet sisälle koronasta huolimatta. Kampanjan tavoitteena oli vauhdittaa pukeutumisen myyntiä. Tätä  lähdettiin miettimään yhdessä TBWA\Helsingin kanssa.

”He innostuivat siitä tosi paljon, ja pian tuli idea Telcollectionista. Ostin sen ensimmäisen sekunnin aikana. Prismalla on aina ollut humoristisuus mukana kaikessa tekemisessä. Idea natsasi meille täydellisesti ja oli samaistuttava.”

Telcollection oli puhtaasti digikampanja, joka toteutettiin prisma.fi:n lisäksi myymälöissä ja Prisman omissa kanavissa.  

Sanoman verkostossa nähtiin kampanjan richmediatoteutus, jossa huolitellut yläosat ja rennot alaosat vaihtuivat ja muodostivat erilaisia kokonaisuuksia. Mainoksen sitoutuneisuusprosentti oli yli 5, mikä kertoo siitä, että kampanja tavoitti kiinnostuneet erittäin hyvin.   

Kampanja eteni reilussa kahdessa viikossa ideasta toteutukseen.

”Olen äärimmäisen tyytyväinen tuloksiin. Saimme hurjat indeksit ja kampanja toimi, vaikka se ei panoksiltaan vastannut millään tavalla perinteisiä isompia kampanjalähtöjämme. On hienoa, että Sanoma lähti tähän mukaan ja pystyi tässä aikataulussa kehittämään uuden mainosmuodon, joka palveli meidän tarkoitustamme. Arvostan tällaista yhteistyötä ja toivon, että ketterää kehitystä tehdään jatkossakin. Selkeästi tällä nopealla rykäisyllä oli nyt paikkansa. Silloin kun idea on loistava, niin se kantaa todella pitkälle.”

Kampanjasta on tullut pelkästään positiivista palautetta. 

”Siitä on pidetty niin meidän talon sisällä kuin alueosuuskaupoissa, ja kampanja on herättänyt myös kansainvälistä kiinnostusta. Siitä on kirjoitettu niin Italiassa, Espanjassa, Saksassa kuin Briteissäkin. Ideasta pidettiin selkeästi siksi, että siinä on niin vahva samaistumispinta. Iso osa suomalaisista on elänyt juuri tällaista arkea. Kampanjassa ei ole mitään keksimällä keksittyä, vaan se todentaa tätä aikaa, jota olemme eläneet ja elämme edelleen.”

Telcollection-kampanja siivitti Prisman verkkokaupan myynnin jopa 16-kertaiseksi verrattuna viime vuoteen.