Ohjelmayhteistyö toi Moi Mobiilille erinomaisia myynnillisiä tuloksia

Ulla Koivula Moi Mobiili
Luovasti toteutetuilla ja ohjelmaa tukevilla ohjelmayhteistyötunnisteilla on selkeä vaikutus myyntiin.

Moi Mobiili oli mukana kevään The Voice of Finlandissa ja kesän Bond-elokuvissa ohjelmayhteistyötunnistein.

”Olemme ennenkin huomanneet, että ilmiöohjelmien vaikutus ostopolun nopeutumiseen on avainasemassa. Kun vielä luova toteutus tukee ohjelmaa, sillä on merkittävästi suurempi vaikutus kuin geneerisellä mainossisällöllä”, Moi Mobiilin markkinointi- ja myyntijohtaja Ulla Koivula kertoo. 

Luovaan toteutukseen panostaminen on hyvin moimainen tapa toimia ja tehdä markkinointia.

”Meillä on aina myynnilliset tavoitteet. Myymme kaikki liittymämme verkkokaupassa, pystymme aina seuraamaan mikä toimenpide aiheuttaa myyntiä.”

Ohjelmayhteistyö toimi Moille erittäin hyvin. 

”Kesän aikana tv-yhteistyö toi kolme kertaa enemmän myytyjä liittymiä investoitua mainoseuroa kohden kuin esimerkiksi Facebook-mainonta.”

Koivulan kokemuksen mukaan luovaan puoleen kannattaa panostaa myös ohjelmayhteistyökumppanuudessa.

”On tosi harmillista, että ohjelmayhteistyötä tehdään usein aika mitäänsanomattomalla luovalla toteutuksella. Hyvän luovan toteutuksen tehokkuutta ei kannata ikinä aliarvioida markkinoinnissa. Ohjelmayhteistyökumppanuudessa luova toteutus lisää selkeästi myyntiä. Toimivien ohjelmayhteistyötunnisteiden tekeminen on itse asiassa aika vaikeaa, kun sanottava pitää tiivistää tosi lyhyeen aikaan. Tämä vaatii vähän enemmän nokkeluutta ja miettimistä.”

The Voice of Finland jatkuu syksyllä livelähetyksin, ja niissä Moi on mukana. 

”Haluamme olla ajassa kiinni, joten teemme suunnitelmia dynaamisesti ja ketteriä menetelmiä käyttäen. Myös poikkeustilanne vaikuttaa markkinointipäätöksiin”, Koivula toteaa.

"Yhteistyö Moin kanssa on todella palkitsevaa, kun pääsemme aina näkemään erinomaisia tuloksia. Erityisen hauskaa on nähdä Moin nokkelasti tehdyt ja toteutetut ohy-tunnisteet. Ne naurattavat spontaanisti joka kerta", Moin asiakkuudesta vastaava Client Manager Niina Koivisto Sanomalta kiittää. 

Kevään The Voice of Finland -lähetykset keräsivät keskimäärin 788 000 katsojaa (10+) viikoittain. Mukaan laskettu ensiesitys ja uusinnat. Ruudun puolella oli keskimäärin 157 000 starttia/jakso.

Moin ohjelmayhteistyötunniste kesän Bond-elokuvissa: 

Moin ohjelmayhteistyötunniste The Voice of Finlandin Ääni ratkaisee -jaksoissa: 

Kuva: Moi Mobiilin markkinointi- ja myyntijohtaja Ulla Koivula