Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Case Fiksuruoka – tutkimuspalvelut ja brändimarkkinointi osana kasvutarinaa

”Sanoman sparrausapu on ollut korvaamatonta.”
Juhani Järvensivu artikkelikuva
7.6.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Fiksuruoka.fi:n missiona on ruokahävikin vähentäminen. Yritys myy kuluttajille edullisesti elintarvikevalmistajien, maahantuojien ja tukkuketjujen poisto- tai hävikkieriä.

Neljässä vuodessa liikevaihtonsa 12 miljoonaan euroon kasvattaneen Fiksuruoka.fi:n toiminnassa yhdistyvät megatrendit: ruokakaupan siirtyminen verkkoon ja vastuullisuus. Fiksuruoka.fi on kiertotalouden ytimessä.

Sanoman ja Fiksuruoka.fi:n yhteistyö alkoi vuoden 2019 alussa.

”Olimme silloin ihan lilliputtifirma, ja yllätyimme, miten vakavissaan Sanoma otti yhteistyömme jo silloin”, kertoo Fiksuruoka.fi:n toimitusjohtaja Juhani Järvensivu. Sanoma järjesti työpajoja, joissa pohdittiin yhdessä, miten Fiksuruoka.fi:n kannattaa tehdä brändimainontaa.

”Sanoma uskoi selvästi tekemiseemme ja asiakkuutemme pidemmällä aikavälillä. Opimme matkan varrella, että meidän kannattaa panostaa brändimainontaan, koska se nostaa myös digimainontamme tehoa.”

Sanoma on ollut Fiksuruoka.fi:n brändin rakentamisessa vahvasti mukana. Järvensivu arvostaa erityisesti Sanoman tarjoamaa sparrausapua brändimarkkinoinnissa.

”Jos he ovat kokeneet, että jokin asia ei toimi, he sanovat sen meille suoraan. He oikeasti ajattelevat asiakkaan etua”, Järvensivu kiittää yhteyshenkilöitään Sanomalla.

Fiksuruoka.fi on tutkinut säännöllisesti tunnettuuttaan yhteistyössä Sanoman kanssa. Yritys on halunnut mitata, miten sen brändi ja tunnettuus kehittyvät.

”Olemme myös halunneet ymmärtää paremmin, miten eri markkinointikanavat toimivat. Tutkimusten avulla saamme dataa ja ymmärrystä siitä, miten markkinointieurot kääntyvät tulokseksi. Sanoma on tässä tärkeä kumppani."

Järvensivu pitää itsestään selvänä, että Sanoma on Fiksuruoka.fi:lle tärkeä mediakumppani.

”Investoimme markkinointiin merkittäviä summia, joten on tosi tärkeää, että saamme parhaat mahdolliset tulokset. Siinä Sanoma pystyy meitä sparraamaan.”

Juhani Järvensivu haluaa rohkaista kasvavia yrityksiä markkinoimaan.

”Hakekaa nälkäisesti kasvua, siitä kaikki on kiinni. Kun mainonta on toiminut, olemme investoineet siihen lisää. Tavoitteemme on skaalata aktiivisesti markkinointia ja asiakashankintaa.”

Seuraavaksi Fiksuruoka.fi:llä on edessään laajentuminen kansainväliseksi toimijaksi. 19 miljoonan euron sijoitus auttaa yritystä kasvamaan sekä kotimaassa että ulkomailla. Pääsijoittajana toimi pääomasijoitusyhtiö Verdane, joka on erikoistunut teknologiavetoisten pohjoiseurooppalaisten yritysten kansainväliseen kasvuun.

Haluatko ymmärtää miten mainontasi toimii?

Sanomalla on ainutlaatuinen kuluttajaote, jonka ansiosta meillä on valtavasti tietoa suomalaisista. Kuluttajaymmärryspalveluilla voimme tutkia ja analysoida kohderyhmiäsi. 

Entä miten markkinointiviestintäsi toimii? Miten mainonta rakentaa brändiäsi? Me tutkimme myös mainontasi vaikuttavuutta sekä tarjoamme työkaluja brändisi kehittämiseen.

Vai haluatko tietää paljonko markkinointiin kannattaa investoida? Mitkä kanavat, kärkituotteet ja viestit tuottavat suurimman hyödyn? Sanoma Analytics Managerin ROMI-mallinnus auttaa muuttamaan markkinoinnin kulusta liiketoiminnan investoinneiksi.

Haluatko tietää lisää?

Ota yhteyttä

Tutustu Sanoman markkinoinnin palveluihin

Tagit

Case

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Kunniamaininta UPM:lle ja Sanomalle Grand One -gaalassa!

    Sanoma sisältömarkkinoinnin UPM:lle tuottama kansainvälinen sisältömarkkinointiohjelma sai kunniamaininnan Grand Onessa parhaan digitaalisen sisältömarkkinoinnin kategoriassa.

    Tagit

    Case Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    31.3.2023
    Lue lisää
  • Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto.

    Tagit

    Case Digiratkaisut Kuukauden kamppis Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    13.2.2023
    Lue lisää
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    18.11.2022
    Lue lisää
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
  • Case Kivra – Sanoma Ad Managerin vahvuuksina alueellisuus ja helppokäyttöisyys

    Kivra käytti Sanoma Ad Manageria osana laajempaa alueellista kampanjaa. Palvelun helppokäyttöisyys ja alueelliset kohdennusmahdollisuudet helpottivat Kivran kampanjatyötä.

    Tagit

    Ad Manager Case Digiratkaisut
    Julkaistu
    18.11.2022
    Lue lisää
    Ad Manager case Kivra artikkelikuva
  • Pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Tagit

    Case Digiratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    9.11.2022
    Lue lisää
    Case K-Citymarket pystyvideo artikkelikuva
  • Hyvän mielen kampanja houkutteli osaajia Vaasaan

    HS.fi:n natiivikampanja oli osa Kuntamarkkinoinnin SM-kisoissa kultaa voittanutta kokonaisuutta

    Tagit

    Case Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    13.10.2022
    Lue lisää
    Vaasan natiivit artikkelikuva
  • Sanomalla on ollut iso rooli Tokmannin kasvutarinassa

    Tokmannin ja Sanoman strateginen kumppanuus on kehittänyt molempien toimintaa.

    Tagit

    Case Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    29.8.2022
    Lue lisää
    Case Tokmanni artikkelikuva
  • Ei mutua vaan dataa

    Sanoman brand tracking -tutkimukset tarjoavat Valopilkulle vastauksia siihen, mikä on aidosti toimivaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Case Tutkittua TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    20.5.2022
    Lue lisää
    Valopilkku artikkelikuva
  • ROMI-mallinnuksella vauhtia kasvuun

    Tutorhouse on kasvattanut alkuvuoden aikana kokonaismyyntiään yli 20 prosenttia ja median ROI:ta yli 33 prosenttia optimoimalla mediavalikkoaan.

    Tagit

    Mittaaminen Näkemyksiä Case
    Julkaistu
    22.4.2022
    Lue lisää
    Case Tutorhouse artikkelikuva
  • Case Laumasuoja – Yhteishyvän podcast-sarjassa nuoret saivat äänensä kuuluville

    ”Jotta syntyy laadukasta sisältöä, tarvitaan laadukkaita tekijöitä” – S-ryhmälle tärkeä vastuullisuusteema, nuorten mielenterveys, herätti keskustelua ja intoa lahjoittaa mielenterveystyöhön.

    Tagit

    Audio & radio Case Sisältömarkkinointi Vastuullisuus
    Julkaistu
    7.4.2022
    Lue lisää
    Case Laumasuoja artikkelikuva
  • Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän

    Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle

    Tagit

    Audio & radio Case Luovat ratkaisut
    Julkaistu
    5.4.2022
    Lue lisää
    Case Oikotie Suomipopin kesätähti artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland