Helmikuun kuukauden kamppis on DNA:n hyvän mielen tv-mainos

”DNA:n markkinoinnissa on aina tavoitteena tehdä erottuvaa, tunteisiin vetoavaa, tuloksellista ja mutkattoman arjen brändimielikuvaa vahvistavaa markkinointiviestintää. Tv:n kautta on mahdollista pitkäkestoisen muistijäljen rakentaminen”, kertoo DNA:n kuluttajaliiketoiminnan markkinointijohtaja Sinikka Alanne.
”Tavoitteenamme on viestiä, että meillä on tarjolla kaikille suomalaisille luotettava ja toimintavarma netti teknologiasta ja käyttötilanteesta riippumatta. Sen saa helposti käyttöön, ja se on aina rahanarvoinen. Toisena tavoitteena oli korostaa DNA:n avuliaisuutta ja palveluhenkisyyttä oikean ratkaisun valinnassa ja käyttöönotossa. Vaikuttamalla näihin mielikuviin toivomme, että yhä useampi harkitsee DNA-nettiä ja päätyy valitsemaan sen. DNA on muutaman viime vuoden aikana saavuttanut kiinteän verkon markkinajohtajuuden laajakaistassa.”
DNA:ssa tehtiin loppuvuoden aikana laajaa asiakasymmärrystyötä. Siinä yhteydessä nousi esiin, miten merkityksellinen toimiva nettiyhteys on tämän päivän ihmisille. Etätyön murros ja samaan aikaan tapahtunut viihteen siirtyminen verkkoon on kasvattanut netin merkityksen työssä ja vapaa-aikana aivan erilaiseksi – ilman nettiä ei ole elämää, ja huono yhteys ketuttaa kuin pientä oravaa.
”Tämä antoi luovalle toimistollemme Folkille hyvät eväät suunnitella toteutusta. Luova konsepti kielikuvien käyttämisestä oli jo käytössä DNA Apurin lanseerauksessa.”
Kampanjasta on tullut hyvää palautetta sekä asiakkailta että DNA:n omalta henkilökunnalta.
”Liiketoiminta on ollut hyvin innostunut kampanjasta. Samoin kumppanimme, kuten esimerkiksi Netflix, jonka kanssa meillä on yhteinen DNA Netti ja Netflix -tuote.”
Kampanjan teema näkyy tv:n lisäksi myös DNA:n printti- ja ulkomainonnassa, ohjelmayhteistyötunnuksissa, display-mainonnassa ja sosiaalisessa mediassa.
Onnea DNA, luova toimisto Folk Finland, tuotantoyhtiö Director's Guild, mediatoimisto Dagmar ja digitoimisto Kuubi!
Katso tuomariston perustelut: