Kingis kannustaa suurella sydämellä

Kingis-nimen taustalla on tarina. Kingis lanseerattiin vuonna 1980 sillä lupauksella, että se on jäätelöpuikkojen kingi. Kingis oli Suomen suurin jäätelöpuikko ja ensimmäinen iso, suklaisen sydämen sisältävä jäätelö Suomen markkinoilla.
”Kingis haluaa suurella sydämellään kannustaa siihen, että jokainen voisi olla oman elämänsä päähenkilö ja löytää oman juttunsa”, kertoo Ingman-jäätelöiden markkinoinnista vastaava Nordic Brand Manager Jenni Aaltonen.
Kun Britanniaan oli tulossa kruunajaiset, Unileverillä alettiin seurata tarkalla silmällä niiden mahdollista ajankohtaa. Kingiksen kevään kampanja haluttiin ajoittaa juuri sopivaan saumaan.
Kampanjan toteutuksessa haluttiin vahvistaa yhteyttä Kingis-brändiin, tuotiin ”suurella sydämellä” -viestiä esiin ja kommunikoitiin pinkkimustalla värimaailmalla kevään uutuutta, vadelma-lakujäätelöä.
Monikanavainen kampanja koostui tv:stä, digistä, HS etusivusta, ulkomainonnasta ja sosiaalisen median kanavista.
”HS etusivu on yksi kuninkaallisimmista mediakanavista, joka herättää huomion ihan eri tavalla. Siksi halusimme sen mukaan”, Aaltonen sanoo.
Muissa kanavissa kampanja käynnistyi maanantaina, ja HS etusivulla se komeili kruunajaispäivänä.
”Olemme olleet kampanjaan enemmän kuin tyytyväisiä. Hesarin etusivun viesti oli simppeli. Olemme saaneet palautetta siitä, että toteutus oli nokkela, kun siinä ei selitelty liikaa, vaan annettiin ihmisten itse hoksata yhteys päivän tapahtumaan. Onnistuimme tällä kampanjalla tuomaan esiin brändiä, sen ”suurella sydämellä” -viestiä ja ajankohtaisuutta.”
Onnea Unilever, Kingis & Ingman, luova toimisto Nord DDB Helsinki ja mediatoimisto GroupM!