Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Luukkoselle haettiin seuraajaa Hesarin etusivulla

Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Heinäkuun valinta on Porin kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitus, jossa hyödynnettiin ilmiöksi noussutta Porisuhde-kampanjaa.
Porisuhdeneuvoja artikkelikuva
16.8.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Porin kaupungin Porisuhde-kampanja on tämän vuoden someilmiö. Viraaleiksi levinneissä videossa Joonas Nordmanin esittämä Parisuhdeneuvoja Luukkone valottaa oivaltavalla tavalla Porisuhteen eri muotoja.

”Porisuhde on ollut iso satsaus Porin kaupungilta. Otimme ison riskin, kun suunnittelimme kampanjaa. Jälkikäteen on hyvä sanoa, että riski kannatti ottaa. Kampanja on ottanut kunnolla tulta alleen ja on ollut todella tykätty ja suosittu”, Porin kaupungin viestintäjohtaja Sanna Närä kertoo.

Porisuhde-kampanjan videot on toteutettu yhteistyössä Porin kaupungin markkinointiyksikön, mainostoimisto Staartin ja Koju Film Companyn kanssa.  Pääosaan valitun Joonas Nordmanin idea oli tehdä parodia kaupunginjohtaja Aino-Maija Luukkosesta.

Luukkonen jäädessä eläkkeelle kampanjaa päätettiin hyödyntää myös Porin uuden kaupunginjohtajan rekrytoinnissa.

”Kävimme keskustelua siitä, haluammeko olla konservatiivisia ja asiallisia, vai haluaisimmeko kuitenkin jatkaa rohkeata linjaa ja edetä Porisuhde-kampanjan tuomalla synergialla. Silloin totesin, että kävi miten kävi, Hesarin etusivu pitää tehdä. Se on valtakunnan ykköspaikka, josta pitää ottaa näkyvyyttä, kun halutaan huomiota. Startin täytyy olla sellainen, että kampanja huomataan”, Närä kertoo.  

”Kaupunginjohtajan tehtävää tulee hakemaan pieni, spesifi porukka. Tälle porukalle on vaikea kohdentaa niin, että juuri he huomaisivat sen. Kampanjan toinen tavoite oli kannustaa ihmisiä tutustumaan Poriin muutenkin. Täällä on tarjolla kiinnostavia työpaikkoja ja vierailukohteita.”

Ilmoituksesta oli ohjaus sekä Porin kaupungin avoimiin työpaikkoihin että Visitpori-sivustolle.

”Hesarin etusivu näkyi kävijämäärissämme merkittävänä piikkinä. Liikennettä Porin kaupungin sivuille oli 43 % enemmän kuin normaalina päivänä ja Porisuhde-kampanjasivulle liikenne kasvoi huikeat 275 %. Huomio oli mitattavissa. Kaikki mitä uskalsimme edes toivoa täyttyi, ja tuli vähän extraakin. Olemme äärettömän tyytyväisiä.”

Ilmoitus toi liikennettä myös Porin keskustan R-kioskeille.

”Kun kävimme hakemassa R-kioskilta arkistokappaleet, siellä toivottiin, että olisimme vinkanneet ilmoituksesta etukäteen. Hesareita olisi voinut tilata enemmän, kun niin moni oli käynyt niitä kyselemässä. Saimme keskustan molemmista R-kioskista viimeiset Hesarit.”  

HS etusivun lisäksi seuraavan sunnuntain Helsingin Sanomissa ja Satakunnan Kansassa julkaistiin perinteisempään tyyliin laaditut kaupunginjohtajan rekrytointi-ilmoitukset.

”Kampanjan vastaanotto oli 95-prosenttisesti positiivinen. Niihin asioihin, joiden suhteen vastaanotto oli kyseenalaistava, osasimme varautua jo etukäteen. Ilmoituksen murre ei ole aidointa Porin murretta, vaan kirjakielen ja murteen yhdistelmää. Aina on myös niitä, joiden mielestä kaupunki ei saisi käyttää rahaa mainontaan. Toivoimme ennakkoon, että näistä asioista käytäisiin keskustelua, koska se lisää kampanjan saamaa huomiota." 

Kampanjan näköinen vastaus oli jo valmiina. Porisuhde-kampanjan viimeinen video julkaistiin päivä Hesarin etusivun jälkeen. Videolla Porisuhdeneuvoja päivittelee, että ”Tuol o kevye liikentee väylii ja tieverkkoo ja täyn kuoppii, niitki ois voinu tietty korjat, mut kaupunki käytti ny sit rahat tähä.”

”Raha-asioista halutaan aina keskustella. Aina on ihmisiä, joiden mielestä kaupungin rahat menevät väärään paikkaan, menevät ne sitten minne tahansa.”

HS etusivun ilmoituksen suunnittelusta vastasivat kaupungin markkinointi- ja viestintäyksiköt.

”Koko kampanja ja siihen erinomaisena jatkona Hesarin etusivun ilmoitus on linjassa Porin kaupungin arvojen – avoimuus, rakkaus ja rohkeus – kanssa”, Närä summaa.

Onnea Porin kaupunki!

Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Työnantajamielikuva Kuukauden kamppis Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    Hesarin Koulutusliite ilmestyy 26.1.2024 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 30.1.2024. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoman uutis- ja aikakausmediat tavoittavat 91% suomalaisista

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana, alueellisilla medioilla on vahva asema markkina-alueillaan ja aikakausmedioissa lukijamäärien kasvua myös printissä.

    Tagit

    Printtiratkaisut Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Valtakunnallista ja alueellista vaikuttavuutta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2024 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Helsingin Sanomien sisältökattaus uudistuu

    HS panostaa painetun lehden kehittämiseen ja tuo runsaampaa sisältöä ja lisää visuaalisuutta viikonloppuun. Arkipäivien lehdissä painottuvat enemmän uutiset.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    21.9.2023
    Lue lisää
  • Fundun HS etusivu toi huikean piikin Google-hakuihin ja sivustoliikenteeseen

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Elokuun valinta on Fundun visuaalisesti pelkistetty HS etusivu.

    Tagit

    Printtiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    15.9.2023
    Lue lisää
  • Vahvista kuntasi työnantajamielikuvaa markkinointiviestinnän keinoin

    Kunnat tarjoavat monipuolisia tehtäviä ja mielenkiintoisia haasteita monien eri alojen ammattilaisille. Joskus oikeiden osaajien saatavuus ja tavoittaminen voi kuitenkin aiheuttaa haasteita, kirjoittaa Nina Bemeleit.

    Tagit

    Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    15.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoma ostaa Länsi-Suomi- ja Raumalainen-lehdet – tavoitteena kasvu Satakunnassa ja kestävä digiajan alueellinen uutismedia

    Kauppa vahvistaa Sanoman alueellisen uutismedian tavoittavuutta ja asiakaskantaa Satakunnan alueella.

    Tagit

    Uutismedia
    Julkaistu
    30.8.2023
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu - loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Muistatko vielä ajan, jolloin uuden vuoden jälkeiset tammialet olivat tarjoushaukan vuosittainen kultakausi? Ne ajat ovat takanapäin, sillä loppuvuodesta on tullut kuin varkain vuoden tärkein ostosralli – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti myyntisesonki.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    25.8.2023
    Lue lisää
    Black Friday ja joulusesonki on lahjaostosten aikaa
  • Työnantajamielikuvan vaikutus rekrymarkkinoilla on nyt suurempi kuin koskaan

    Työnhakijat tunnistavat arvonsa ja työpaikoilta vaaditaan paljon. Tämän päivän hakijakeskeisissä rekrytoinneissa menestyminen vaatii yrityksiltä paukkuja olla esillä, toimia arvojensa mukaan ja kertoa siitä kiinnostavasti, kirjoittaa aluemyyntijohtaja Marjaana Vilponen.

    Tagit

    Työnantajamielikuva Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    16.8.2023
    Lue lisää
  • Mustin ja Mirrin visuaalisesti hieno Tällaisia me olemme -kampanja on kesäkuun Kuukauden kamppis

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Musti ja Mirri viesti lemmikkitutkimuksensa tuloksia upeilla Meeri Koutaniemen kuvilla lemmikeistä ja niiden omistajista.

    Tagit

    Aikakausmedia Digiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    30.6.2023
    Lue lisää
  • Napakat ja toimivat mainostekstit – Vinkit tekstien terävöittämiseen

    Näillä vinkeillä onnistut laatimaan napakoita ja toimivia mainostekstejä.

    Tagit

    Printtiratkaisut Aikakausmedia Kotisivut Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    20.6.2023
    Lue lisää
    mainostekstit
  • Suomalaisilla vahva luottamus uutisiin

    Suomessa uutisiin luottavien osuus on kasvanut yhtäjaksoisesti jo kolme vuotta ja noussut jälleen uuteen ennätykseen, Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2023 -tutkimuksesta ilmenee.

    Tagit

    Uutismedia
    Julkaistu
    15.6.2023
    Lue lisää
    HS lukemistutkimus artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland