Mehiläinen nostaa kampanjassaan arvostavasti esiin suurimman ammattiryhmänsä

”Elämä tehtävänä on Mehiläisen brändin ydin. Sitä jalkautetaan sadoilla eri tavoilla läpi talon, joka päivä”, kertoo Mehiläisen henkilöasiakkaista ja markkinoinnista vastaava liiketoimintajohtaja Karolus Viitala.
Lähihoitajat ovat Mehiläisen suurin ammattiryhmä. Mehiläisessä työskentelee yhteensä noin 10 000 lähihoitajaa kaikilla toimialoilla.
”Lähihoitajamme toimivat sosiaalipalveluiden asumisyksiköissä lasten ja nuorten, vammaisten, ikäihmisten sekä päihde- ja mielenterveyskuntoutujien parissa. Yksityisissä terveyspalveluissa lähihoitajat työskentelevät esimerkiksi asiakaspalvelutehtävissä, vastaanotossa ja osallistuvat myös potilastyöhön. Julkisissa terveyspalveluissa lähihoitajia on töissä muun muasa Harjun Terveydessä Päijät-Hämeessä, Siikalatvalla ja Länsi-Pohjan Keskussairaalassa Kemissä erilaisissa tehtävissä aina asiakaspalvelusta sairaalan vuodeosastoille. Voi siis sanoa, että olemme yksi Suomen monipuolisimmista työnantajista lähihoitajille.”
Kampanjan tavoitteena on puhutella nykyisiä, entisiä ja tulevia lähihoitajia.
”Nostamme lähihoitajille ympäri Suomen hattua siitä upeasta monipuolisesta työstä, mitä he tekevät joka päivä. Samalla haluamme herättää mahdollisesti lähihoitajan urasta kiinnostuneet olemaan meihin yhteydessä ja tutustumaan lähihoitajan työhön tarkemmin.”
Kampanja koostuu maksetusta mediasta, jossa suurin elementti on ulkomainonta. Kampanjaan kuuluvassa vaikuttajayhteistyössä vaikuttavat pääsivät tutustumaan tarkemmin Mehiläisen lähihoitajiin ja heidän tekemäänsä työhön. Lähihoitajien työhön liittyvää sisältöä koostettiin myös Mehiläisen verkkosivuille. Kokonaisuus tukee Mehiläisen jatkuvaa taktista mainontaa, jossa nostetaan esiin avoimia työpaikkoja.
Kampanjaan kuului myös näyttävä Helsingin Sanomien etusivu.
”HS:n etusivu on statement, joka kertoo myös Mehiläisellä sisäisesti, että olemme jonkin asian kanssa tosissamme. Se innostaa koko porukan jakamaan tärkeitä viestejämme eteenpäin ja luo pohjaa hyvän kierteelle. Olemme saaneet kampanjalla jälleen merkittävää positiivista liikehdintää aikaiseksi.”
Myös palaute kampanjasta on ollut erittäin positiivista.
”Ihmiset ovat olleet sitä mieltä, että lähihoitajia on ansaitusti nostettu upealla tavalla esiin.”
Koko Mehiläisen henkilöstö vie Viitalan mukaan Elämä tehtävänä -viestiä eteenpäin joka ikinen päivä.
”Ilman heidän tekemäänsä työtä yksikään yksittäinen kampanja tai suorite ei saa tarvitsemaansa tukea ja pohjaa.”
Kampanjan ydintiimiin kuului edustus Mehiläisen jokaisen toimialan rekrytointitiimistä, toimialajohdosta, HR:stä, markkinoinnista ja viestinnästä sekä Mehiläisen luovasta toimistosta, Bob the Robotista, ja mediatoimisto OMD:sta.
”Uskon, että olemme erityisesti onnistuneet siinä, että olemme pultanneet markkinoinnin ja HR:n kiinteästi yhteen. Emme tee mitään erikseen vaan kaiken yhdessä. Moni on viime aikoina herännyt puhumaan tästä. Me olemme toimineet tällä prinsiipillä jo kolme vuotta. Nyt se kantaa hedelmää”, Viitala summaa.
Onnea Mehiläinen, Bob the Robot ja OMD!
Katso tuomariston perustelut: