Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Onnistu markkinoinnissa - kertaa keinot ja suunnittele toimenpiteet

Viiden askeleen kertauksella saat enemmän irti markkinoinnista ja panostuksista, jotka siihen teet.
16.6.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Markkinointi ei ole kilpailu toisia markkinoijia vastaan, se on suunnitelmallista, sinnikästä ja pitkäjänteistä työtä tavoitteiden saavuttamiseksi. Yksittäisten kampanjoiden lisäksi markkinointia on hyvä miettiä kokonaisuutena, vuositasolla ja jatkuvana tekemisenä. Omaa yritystoimintaan on hyvä pohtia markkinoinnin näkökulmasta ja punnita sitä, mitä tällä hetkellä tehdään hyvin ja missä mahdollisesti olisi tilaa tehdä toisin. 

Viisi askelta parempaan markkinointiin

Kertaa markkinoinnin perusteet, keinovalikoima ja tavoitteet, perehdy asiakasymmärrykseen sekä luovuuden merkitykseen markkinoinnissa. Viiden osa-alueen kautta saat suunniteltua omia toimenpiteitäsi paremmin ja saat enemmän irti panostuksista joita teet markkinointisi eteen.

Viiden jakson sarjassa, puolituntisissa jaksoissa, pohditaan esimerkkien kautta kampanjan viemistä ideasta käytäntöön ja pysähdytään lopuksi tulosten mittaamisen ääreen. Saat muodostettua käsityksen markkinoinnista kokonaisuutena katsomalla kaikki jaksot. Voit myös katsoa vain yhden jakson aiheesta, joka kiinnostaa eniten. 

Sarjan jaksoista saat käytännön vinkkejä, tärppejä ja tekemisen iloa. Käytä kahvitauko hyödyksi ja teroita kärjet markkinointitekemiseesi!

Tutustu sarjaan - Viisi askelta onnistuneempaan markkinointiin

Jakso 1. Valmiina, paikoillanne, hep! - Johdatus markkinointiviestintään, Paula Hernetkoski

Kaikki tekeminen, joka vie eteenpäin, on hyvästä. Vaikka suunta ei olisikaan ihan selvillä tai tähtäimessä mitään tiettyä tavoitetta, jostain on aloitettava, jos haluaa päästä vauhtiin.

Esimerkkinä: Yrittäjä Susanna Nieminen, Nokian S-Puu

Jakso 2. Harjoitus tekee mestarin - Ajatuksia asiakasymmärryksestä, Tiina Virtanen

Jotta mitään saadaan rakennettua kestävästi, on pohjatyöt tehtävä kunnolla.

Esimerkkinä: Markkinointi- ja viestintäsuunnittelija Laura Koski, Iisalmen kaupunki

Jakso 3. Havuja, prkl!  -Luovilla ratkaisuilla yllättäviin lopputuloksiin, Tanja Hovi ja  David Sarmas

Joskus parhaat onnistumiset syntyvät sattuman tai jopa vaikeuksien kautta odottamattomien vastoinkäymisten seurauksena.

Jakso 4. Jaksaa, jaksaa! - Ideasta käytäntöön, Elina Bono

Onnistumisen ja tavoitteisiin pääsemisen ratkaisee sitkeys, jolla parhaat ideat viedään käytäntöön ja tehdään se, mitä suunniteltiin tehtävän.

Esimerkkinä: Toimitusjohtaja,  Pekka Telilä, Telilä

Jakso 5. Tulin, näin, voitin - Tulokset ja mittaaminen, Heli Virola

Markkinointi­toimenpiteille pitää olla mittarit, joilla tapahtunut kehitys saadaan näkyväksi.​​​​

Esimerkkinä: Myynti- ja markkinointipäällikkö, Hanna-Mari Talvensaari, Harriniva Hotels & Safaris

Katso jaksot

Tagit

Näkemyksiä Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi Tutkittua

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman tuottama Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana Editgaalassa

    Sanoman ja S-ryhmän välillä on tiivis strateginen kumppanuus, josta Yhteishyvän menestys on ollut tärkeä osa kokonaisuutta.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Kotimaanmatkailu voi edelleen hyvin

    Pandemian vauhdittama kotimaanmatkailu kiinnostaa edelleen, ja valtaosa suomalaisista aikoo matkustaa kotimaassa samalla tavalla kuten aiemminkin, Sanoman teettämästä tutkimuksesta selviää.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua
    Julkaistu
    19.5.2023
    Lue lisää
  • Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

    Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    17.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Mitalisadetta Native Advertising Awards -kilpailusta

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalla oli kuusi työtä Sanomalta. Näistä viisi pokkasi palkinnon Kööpenhaminassa järjestetyssä tilaisuudessa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    11.5.2023
    Lue lisää
  • Kansainvälistä huomiota Sanoman sisältömarkkinoinnille

    Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt ovat yltäneet arvostetun Digiday Content Marketing Awards -kilpailun shortlistalle kahdessa kategoriassa.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    5.5.2023
    Lue lisää
  • Katse pallossa – mittaatko oikeita asioita?

    Pidä katse pallossa on erinomainen ohje monessa pallopelissä. Mutta se voi toimia myös loistavana metaforana tämän päivän markkinoijalle fokusoida olennaiseen, vaikka ympärillä kuohuu ja pauhaa, kirjoittaa Kati Alijoki.

    Tagit

    Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.5.2023
    Lue lisää
  • Mitä on sisältömarkkinointi — ja miksi sen tekeminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt?

    Kun ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu, myös markkinoinnin keinovalikoiman on muututtava. Sisältömarkkinointi tarjoaa merkityksellisen ja asiakkaita brändiin sitouttavan vaihtoehdon perinteisen “osta osta” -mainonnan rinnalle.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
    Sisällöntuottaja kuvaamassa uutta videota.
  • Näkemyksiä mediasta

    Uudessa Näkemyksiä mediasta -sarjassa pääsemme kurkistamaan mediatoimistojen ammattilaisten työhön. Ensimmäisenä on vuorossa Head of Client Group Leena Wasenius GroupM:stä.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland