Sanoma Ad Managerin uudet ominaisuudet palvelevat nyt entistäkin paremmin digimarkkinoijien tarpeita

Palvelun uudet ominaisuudet tehostavat display-kampanjoiden suunnittelua ja hallintaa, ja kaksi uutta mainosmuotoa tarjoavat puolestaan mahdollisuuden entistäkin tarkempaan kohdentamiseen sekä omien bannereiden käyttöön.
CPC-paketti mahdollistaa klikkipohjaisen mainonnan ostamisen itse
Klikkipohjaisen mainonnan avulla hankit tehokkaasti lisää verkkosivukävijöitä ja maksat vain klikeistä. Mainosmuotona CPC onkin jo tuttu monelle Sanoman asiakkaalle, ja uutuutena sitä voi nyt ostaa suoraan itse Ad Managerista.
Klikkipohjaisilla digimainonnan ratkaisuilla mainostat paitsi tuloksellisesti, myös turvallisesti. Sanoman digimediat tavoittavat viikottain noin 3,2 miljoonaa suomalaista. CPC-paketin avulla voit kohdentaa Sanoman medioissa juuri oikeille kohderyhmille ja yrityksellesi relevanteimmille asiakkaille, niin alueellisesti kuin valitsemiesi muiden kohdennuskriteerien mukaan.
CPC-paketti mahdollistaa myös yritysilmeesi mukaisten bannerien ja esimerkiksi omien fonttien käytön, sillä mainos rakennetaan valmiista bannereista. Ad Managerin Development Manager Aapi von Creutlein kertoo, että CPC-paketti onkin suunniteltu vastaamaan asiakkaiden toiveita: ”Olemme kuunnelleet herkällä korvalla palautteita ja halusimmekin vastata tällä tuotteella meille tulleisiin kehitysehdotuksiin. Moni on toivonut, että saisi tehdä bannerit alusta alkaen itse.”
CPM nettonoston avulla kohdennat entistäkin tarkemmin
Toinen Ad Managerin uusista tuotteista on näyttöpohjaisesti hinnoiteltu ja erityisesti tunnettuuden kasvattamiseen sopiva CPM nettonosto. Mainosmuodon avulla voit kohdentaa kampanjasi hyvin tarkasti kohderyhmän kiinnostuksen mukaan. Uutta on myös se, että nettonoston avulla saat mainonnan näkymään hs.fi:ssä.
CPM nettonoston avulla voit valita kampanjallesi niin monta kohdennusta kuin haluat ja maksat vain toteutuneista näytöistä. Voit kohdentaa mainontaa esimerkiksi sijainnin, sukupuolen, iän, elämänvaiheen ja ammattiaseman, sivuston tai kohderyhmäsi kiinnostuksen kohteiden mukaan. Tarkan kohdennuksen avulla puhuttelet vain valitsemaasi kohderyhmää, eikä budjettia kulu hukkakontakteihin.
Reaaliaikaiset kampanjamuutokset lisäävät kampanjoiden hallintaa myös kampanjan aikana
Uusien tuotteiden lisäksi Ad Manageriin on tullut mahdollisuus tehdä reaaliaikaisia kampanjamuutoksia. Ad Managerissa voi nyt ennen kampanjan alkamista perua kampanjan tai pysäyttää jo alkaneen kampanjan. Kampanjan voi myös keskeyttää sekä jatkaa sitä myöhemmin sopivampana ajankohtana. Jo vahvistetun kampanjan alku- ja loppupäivää on myös mahdollista muuttaa.
Von Creutleinin mukaan uudet ominaisuudet avaavat paljon mahdollisuuksia esimerkiksi erilaisten sisältöjen testaamiseen kampanjoissa.
”Keskeytysominaisuus sopii hyvin esimerkiksi A/B-testaukseen. Voit laittaa useamman kampanjan käyntiin samaan aikaan, katsoa mikä niistä toimii parhaiten ja pysäyttää ne, jotka performoivat heikoimmin. Ominaisuus tuo joustovaraa myös tilanteisiin, joissa vaikkapa mainostettava tuote on väliaikaisesti loppunut. Mainonnan voi silloin pistää hetkeksi pauselle ja jatkaa, kun tuotetta on taas saatavilla. Uusia ominaisuuksia hyödyntämällä myös käyttäjän kokonaishallinta kampanjoista kasvaa entisestään.”