Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoman asiantuntijat tuomareina kevään markkinointikilpailuissa

”Yksi idea riittää” ja 8 muuta viisasta ajatusta vaikuttavaan sisältömarkkinointiin.
28.2.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Sanoman sisältömarkkinointitiimin asiantuntijat tuomaroivat sisältöjä kevään kolmessa kilpailussa: kotimaisissa Grand Onessa ja Vuoden huipuissa sekä kansainvälisessä Native Advertising Awardsesissa. Kukin tuomari jakaa kolme viisasta ajatustaan vaikuttavien sisältöjen luomiseen.

Jenni Lieto on tuomarina Grand Onen sarjoissa Paras digitaalinen sisältömarkkinointi ja Paras vaikuttajamarkkinointi. Työssään hän auttaa yrityksiä päättämään, mistä niiden pitäisi puhua, ja siksi hänen vinkkinsäkin liittyvät aiheisiin:

1. Puhutko useimmin itsestäsi, melkein yhtä paljon kuin yrityksestänne? Palkkaatko myös sisällöntuotannossa tukevat tahot kertomaan yhä uusin tavoin teistä? Muista että sisältömarkkinoinnin idea on tehdä vaikutus kohderyhmääsi – ei sinuun.

2. Maailmassa on aivan tarpeeksi yhdentekevää sisältöä, ja lisää syntyy koko ajan. Synnytä sinä massan sijaan kirkkaita helmiä: juttuja, jotka panevat kelat liikkeelle. Paras sisältö herättää uuden ajatuksen, jolla voi muuttaa yhteiskuntaa ja maailma.

3. Haistatko alasi ilmiöt? Osaatko kertoa niistä muille uudella tavalla ja ensimmäisten joukossa? Erinomaista, ei kun sisältöä luomaan! Tiesi ajatusjohtajuuteen on auki. Jos aihe kiinnostaa, tule webinaariimme kuulemaan lisää aiheesta.

Petra Saikku tuomaroi kansainvälisessä Native Advertising Awards -kilpailussa. Hän haluaa muistuttaa, että hyvästä sisällöstä kannattaa ottaa kaikki irti:

1. Rakenna sisällöillä suhde kohderyhmään. On turha tehdä tusinasisältöä vain tekemisen ilosta, välillä myös less is more.

2. Ota sisällöstä kaikki irti. Kun tiedät mitä haluat sanoa ja kenelle, käytä hyväksesi samaa sisältöä versioimalla sitä. Näin voit hyödyntää esimerkiksi erilaisia sisältömuotoja, viestikulmia tai jo olemassa olevaa sisältöä. Jakele oikein paketoitu sisältö oikeisiin kanaviin.

3. Luota ammattilaiseen. Tuloksellista markkinointiviestintää tehdäkseen on tärkeää tuntea eri mediat sekä alustat ja miten niissä viestitään. Kysyt hammaslääkäriltä ohjeet suuhygieniaan ja kokilta ruoanlaittoon – miksi et hyödyntäisi ammattilaisen osaamista myös brändisi kohdalla?

Eeva Värtö on puheenjohtajana Vuoden Huippujen Kuva-sarjassa. Hän haluaa auttaa yrityksiä ymmärtämään, että hyvin suunniteltu visuaalisuus on muutakin kuin pintaa:

1. Yksi idea riittää. Vahva kuva syntyy usein pelkistämisen kautta. Tämä ei välttämättä tarkoita minimalistista tyyliä – yksinkertainen idea voi olla täynnä yksityiskohtia, kunhan visuaalisuudellasi on yksi selkeä viesti.

2. Hemmottele yleisöäsi. Hyvä kuva ilahduttaa, ja jos aiheutat katsojassa mielihyvää, olet jo pitkällä. Hemmottelua on myös helpoksi tekeminen – pyri siihen, ettei katsojan tarvitse nähdä vaivaa ymmärtääkseen viestisi.

3. Hae referenssit riittävän kaukaa. Kaikki suunnittelu on lopulta kopiointia. Uudelta tuntuvat ratkaisut syntyvät, kun yhdistelet epätodennäköisiä elementtejä. Katso siis oman toimialasi ulkopuolelle, kun haet inspiraatiota.

Autamme sinua muuttamaan maailmaa sisältöjen avulla

Tutustu Sanoman sisältömarkkinoinnin palveluihin

Kuinka pitkä matka brändilläsi on ajatusjohtajaksi?

Tee testi

Native Advertising Awards -kilpailun tuomaristoon on valittu Sanomalta myös Ria Vaahto ja Lasse Nikkari. 

Tagit

Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Brändin arvo punnitaan epävarmuudessa

    Pandemia-aikana brändeiltä kaivattiin läsnäoloa, nyt keskeistä on hinta. Kuluttajakäyttäytymisen vuonna 2023 voisi kiteyttää sanoin ”Price, not presence”, mutta tämä olisi liian suuri yksinkertaistus. Kyse on pikemminkin arvon luomisesta ja sen ymmärtämisestä, mikä lopulta tuottaa arvoa, kirjoittaa Sanoman B2B-yksikön myynnin kehitysjohtaja Paula Hernetkoski.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    31.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoman tuottama Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana Editgaalassa

    Sanoman ja S-ryhmän välillä on tiivis strateginen kumppanuus, josta Yhteishyvän menestys on ollut tärkeä osa kokonaisuutta.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Mitalisadetta Native Advertising Awards -kilpailusta

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalla oli kuusi työtä Sanomalta. Näistä viisi pokkasi palkinnon Kööpenhaminassa järjestetyssä tilaisuudessa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    11.5.2023
    Lue lisää
  • Kansainvälistä huomiota Sanoman sisältömarkkinoinnille

    Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt ovat yltäneet arvostetun Digiday Content Marketing Awards -kilpailun shortlistalle kahdessa kategoriassa.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    5.5.2023
    Lue lisää
  • Katse pallossa – mittaatko oikeita asioita?

    Pidä katse pallossa on erinomainen ohje monessa pallopelissä. Mutta se voi toimia myös loistavana metaforana tämän päivän markkinoijalle fokusoida olennaiseen, vaikka ympärillä kuohuu ja pauhaa, kirjoittaa Kati Alijoki.

    Tagit

    Mittaaminen Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.5.2023
    Lue lisää
  • Mitä on sisältömarkkinointi — ja miksi sen tekeminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt?

    Kun ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu, myös markkinoinnin keinovalikoiman on muututtava. Sisältömarkkinointi tarjoaa merkityksellisen ja asiakkaita brändiin sitouttavan vaihtoehdon perinteisen “osta osta” -mainonnan rinnalle.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
    Sisällöntuottaja kuvaamassa uutta videota.
  • Näkemyksiä mediasta

    Uudessa Näkemyksiä mediasta -sarjassa pääsemme kurkistamaan mediatoimistojen ammattilaisten työhön. Ensimmäisenä on vuorossa Head of Client Group Leena Wasenius GroupM:stä.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
  • Enemmän liikennettä samalla budjetilla

    Johannes Hocksell kertoo, miten dynaaminen CPC-hinnoittelu toimii käytännössä ja tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen mainontaan.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Uudet tekoälyt – markkinoijan korvaajia vai kelpo apureita?

    Ihmiskunta siirtyy generatiivisten tekoälyjen myötä uuteen aikakauteen, kirjoittaa Sherpan Jukka Niittymaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    18.4.2023
    Lue lisää
  • Markkinoinnin kaksi vähemmän puhuttua P:tä

    Sanoma B2B:n Head of Marketing Leena Koskinen haluaa nostaa valokeilaan vanhojen ja uusien markkinoinnin P:n lisäksi vähemmän fokuksessa olleet menestystekijät, jotka hän on nimennyt markkinoinnin sosiaalisiksi P:ksi.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    17.4.2023
    Lue lisää
    Leena Koskinen artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland