Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Suomen halutuin kesätyö keräsi huikean kävijämäärän

Radio Suomipop etsi viime kesänä yhteistyössä Oikotien kanssa kesäksi juontajaparia Juho Keskitalolle. Yksinoikeudella Oikotiellä julkaistu Kesätähden työpaikkailmoitus keräsi yhteensä 64 870 kävijää, mikä on Oikotien kaikkien aikojen ennätys yksittäiselle ilmoitukselle
Case Oikotie Suomipopin kesätähti artikkelikuva
5.4.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

”Ensisijaisena tavoitteenamme oli lisätä kävijöitä palveluumme. Kampanja tuki meitä myös brändimielikuvallisesti ja oli jotain uutta, jota emme vielä ole kokeilleet. Haluamme kasvattaa top-of-mind-asemaamme ja pysyä kuluttajien mielessä”, kertoo Schibsted Suomen markkinointijohtaja Kati Saarela.

”Ilmoitus selkeästi toimi ja kiinnosti kävijöitä. Kesätähden pesti oli erilainen tapa päästä testaamaan, olisiko radiojuontajan työ itselle sopiva”, toteaa Campaign and Performance Manager Suvi Airaksinen.

Kesätähti kiinnosti myös mediaa. Myös some kävi kuumana.

”Kokonaisuus on tosi onnistunut, kun ilmoitus saa ennätyksellisen kävijämäärän, ansaittua mediaa ja huikean kovan huomioarvon”, Saarela kertoo.

Kolmen viikon pituinen kampanja toi kesätöiden hakusesonkiin Oikotien tarvitseman näkyvyyden. Suomipopille on haettu kesätähteä jälleen ensi kesäksi. Tällä kertaa oli kyseessä tiiviimpi kahden viikon kampanja, ja ilmoituksen kävijämäärissä päästiin viimevuotiselle tasolle lyhyempi kampanja-aika huomioiden.

Oikotiellä on Sanoman kanssa jatkuva yhteistyö, mikä tekee Saarelan mukaan ideoinnista hedelmällisempää.

”Olemme paremmin perillä tarjolla olevista mahdollisuuksista ja niistä lainalaisuuksista, jotka ovat meille toimivia. Säännöllisyys ja jatkuvuus ovat meille olennainen juttu.”

Oikotien markkinoinnissa kokeillaan mielellään kaikkea uutta.

”Ideoita tulee pyydettäessä ja myös pyytämättä, jos mielessä on jokin meille sopiva ehdotus. Sanomalla mietitään jatkuvasti ratkaisuja tavoitteisiimme”, Airaksinen sanoo. 

Suvi Airaksinen ja Kati Saarela pitävät kampanjoissa tärkeänä tavoittavuutta ja monikanavaisuutta.

”Tärkeätä on myös arvostetut brändit ja luotettava mediaympäristö. Sanoman kanssa ei tarvitse olla huolissaan siitä, että mainonta näkyy epäsopivassa ympäristössä”, Airaksinen summaa.

"Oli hienoa päästä tekemään jotain aivan uutta ja kumpaakin osapuolta selkeästi hyödyttävää yhteistyötä, jonka tulokset puhuvat puolestaan",  kommentoi Oikotien asiakkuudesta vastaava Client Manager Vesa Saarinen Sanomalta.

Tutustu kampanjaan  tarkemmin 

Kuva: Suvi Airaksinen, Vesa Saarinen ja Kati Saarela.

Tagit

Audio & radio Case Luovat ratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Radio Rockin kesä: Miesten suosikkikanava on mukana tapahtumissa ympäri Suomen

    Rockmusiikilla on ollut tunnetusti suomalaisten sydämissä aina sijaa, mutta nyt rock elää jälleen uutta kukoistustaan. Tämä näkyy vahvasti radion kuuntelussa erityisesti miesten kohderyhmässä.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.6.2023
    Lue lisää
  • Tiedätkö, millaisia edellytyksiä onnistunut ja tehokas mainonta vaatii sinulta?

    Oletko mahdollisesti panostanut mainontaan, mutta tulokset eivät vain näytä paranevan? Kun kampanja menee plörinäksi, syyttävä sormi osoittaa usein siihen itsestäänselvimpään: kampanjan kohdennukseen, visuihin ja viesteihin.

    Tagit

    Ad Manager Näkemyksiä Kotisivut Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2023
    Lue lisää
    onnistunut_mainonta
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Tekoälyn ja audiomainonnan liitto − Kaalimadon mainos valtasi Sanoman radiokanavat

    Viisulauantaina tehtiin myös suomalaista radiohistoriaa: tekoälyn avulla tuotettu Kaalimadon spotti valtasi Sanoman radiokanavat.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Kesä 2023 kuulostaa hyvältä – radio on ylivoimainen kesämedia

    Onko sinulla kesällä sanomista? Radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanomalla vahva näkyvyys Native Advertising Awards -kilpailussa

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalle pääsi kuusi työtä Sanomalta. Voittajat julkistetaan Kööpenhaminassa 10.–11.5. Native Advertising Jury Days -seminaarissa.

    Tagit

    Luovat ratkaisut Natiivimainonta
    Julkaistu
    6.4.2023
    Lue lisää
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Aito Iskelmä on vuoden radio, Aamulypsy vei vuoden radio-ohjelman voiton 11. kerran

    Radiogaalassa palkittiin viime vuoden kovimmat radioteot ja tekijät. Sanoman radioiden tekijät nappasivat gaalasta kaikkiaan yhdeksän palkintoa, muun muassa merkittävimmät sisältöpalkinnot.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Budjetin ääripäät – suunnittele mainonta budjetin mukaan

    Miten markkinointibudjettia käytetään, kun sitä on vähän tai hieman enemmän? Nappaa vinkit erilaisiin budjetteihin.

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
    budjetin_aaripaat
  • Kunniamaininta UPM:lle ja Sanomalle Grand One -gaalassa!

    Sanoma sisältömarkkinoinnin UPM:lle tuottama kansainvälinen sisältömarkkinointiohjelma sai kunniamaininnan Grand Onessa parhaan digitaalisen sisältömarkkinoinnin kategoriassa.

    Tagit

    Case Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    31.3.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland