Tähtikumppanuus vahvistaa brändisi ääntä, arvoja ja merkitystä
Kuluttajien käyttäytyminen on muutoksessa, eikä sosiaalista mediaa voi unohtaa perinteisen median rinnalla. Sosiaalinen media on kuitenkin täynnä kaupallista sisältöä, johon yksittäiset kampanjalähdöt helposti hukkuvat. Jos haluat erottua, kannattaa sitoutua pitkäjänteiseen tekemiseen ja monimedialliseen kokonaisuuteen yksittäisten kampanjoiden tai postausten sijaan. On hyvä huolehtia, ettei vaikuttajamarkkinointi jäisi muusta mainonnasta irralliseksi toimenpiteeksi vaan olisi osa kokonaisvaltaista markkinointiajattelua, jossa eri elementit tukevat toisiaan ja rakentavat samaa bränditarinaa.
Vaikuttajamarkkinointi ja tähtikumppanuudet ovat brändin arvojen mukaisia investointeja, joiden tulokset ovat mitattavissa. Brändilähettiläällä on keskeinen rooli brändin arvojen ja kulttuurin välittämisessä ja vuorovaikutuksessa yleisön kanssa. Aitous ja avoin kommunikointi ovat tärkeitä työkaluja brändin rakentamisessa.
Brändilähettilään valinnassa on hyvä käyttää datan ja analyysien rinnalla arvopohjaista kartoitusta. Tunnemme tähtemme hyvin. Tutkimme tarkkaan tähtien tunnettuutta ja vetovoimaa sekä ilmiöitä ja kuluttajia. Kuluttajien syvällinen tunteminen on erittäin tärkeää. Jos kohderyhmänä on ”kaikki”, on hyvin haasteellista tehdä mitään kovin merkityksellistä. Tähden ja brändin kumppanuus tulee yhteisen arvopohjan lisäksi pohjautua dataan ja tietoon siitä ketä halutaan puhutella, missä kanavissa ja millä tavoin.
Yksittäisten ja irrallisten toimenpiteiden sijaan pystymme rakentamaan markkinoinnin vuosikellon, jossa tähti on keskiössä.
Sanoman tähtikaartiin kuuluu levy-yhtiömme Kaiun valovoimaisia artisteja sekä ammattimaisia esiintyjiä ja juontajia. Kokonaisvaltaisen ja pitkäjänteisen kumppanuuden tueksi voimme tarjota kirkkaimpien tähtien lisäksi kaikki kanavamme, upeat viihdeilmiömme, live-tapahtumamme sekä kattavan määrän dataa ja relevanttia tutkimustietoa. Huolehdimme myös, että vastuu- ja sopimusasiat tulee hoidettua oikein.
Yksittäisten ja irrallisten toimenpiteiden sijaan pystymme rakentamaan markkinoinnin vuosikellon, jossa tähti on keskiössä. Tähteen liitettyjä arvoja ja mielikuvia saa yhdistettyä kumppanuuden avulla brändiin. Vahvuutemme on, että meillä on talo täynnä huippuammattilaisia, joista saadaan aina koottua asiakkaan tarpeita vastaava tiimi rakentamaan parasta mahdollista monimediallista kokonaisuutta.
Kaikki alkaa tavoitteiden asettamisesta, eikä sitä kannata sivuuttaa. Tähtikumppanuuksia kannattaa mitata ihan samoin kuin muidenkin markkinointiviestinnän toimenpiteiden vaikuttavuutta.
Kannustan rohkeuteen ja uskaltamiseen, jotta saadaan aikaan merkityksellisiä ja erottuvia tuloksia, Mahdollisuuksia on monia: sisällöt ohjelmissa, tapahtumayhteistyö tai vaikka kaupallisen musiikin luominen artistien avulla.
Kiinnostuitko tähtikumppanuuksista?
Ota yhteyttä simge.arikan@sanoma.com
Kirjoittaja toimii Sanomalla Head of Talents -roolissa ja vastaa kaupallisista kumppanuuksista tähtivaikuttajien kanssa.