Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.
16.5.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Idea Postin Välitämme-kampanjaan syntyi monen tekijän summana.  

”Pohjalla on tutkimuksia brändimme nykytilasta ja kehittämistä vaativista asioista. Taustalla on myös ylimmän johdon tahto siitä, millaista Postia haluamme lähteä rakentamaan. Kysyimme myös postilaisilta, mitä postilaisuus heille merkitsee ja miten he näkevät työnsä Postilla. Olin mukana yhdessä haastattelussa, jossa yhdeltä postilaiselta kysyttiin: Jos sinun pitäisi yhdellä sanalla kuvata sitä, mitä työsi Postilla on, mikä se olisi? Hän vastasi välittäminen. Välittäminen kumpusi useista muistakin vastauksista”, kertoo Postin brändistä ja markkinoinnista vastaava johtaja Jenni Ihatsu.

Kampanjan lähestymistapa oli rohkea. Postin saamat negatiiviset palautteet tuotiin vahvasti esiin.

”Meille tämänkaltainen palaute on hyvin arkipäivästä, saamme sitä jatkuvasti. Lähes 400 vuotta vanhana brändinä Posti on merkityksellinen Suomelle ja suomalaisille. Halusimme tuoda avoimesti julki, että kuulemme palautteen ja olemme sitoutuneet  kehittämään Postista jatkuvasti parempaa.”

Posti on aikojen saatossa ollut usein siinä tilanteessa, että pitää kehittyä ja reagoida maailman muutoksiin.

”Tämä on meillä hyvin DNA:ssa. Välitämme on lupaus myös sisäisesti. Se on postilaisille paljon enemmän kuin kampanja. Se on sitoumus postilaisia kohtaan siitä, että rakennamme koko ajan parempaa työyhteisöä.”

20 000 henkilön työyhteisö työllistää yli 80 eri kansalaisuutta.

”Halusimme nostaa esiin sitä tärkeätä työtä, mitä postilaiset tekevät. He vastaavat päivittäin siitä, että pyörät pyörivät ympäri Suomen.”

Välitämme-kampanja on näkynyt Postilla sisäisesti jo viime syksystä alkaen. Kampanjan ulkoinen vaihe käynnistyi pääsiäisen jälkeen ja sen medianäkyvyys kesti kolme viikkoa.

Kampanjaan kuului tv, radio, ulkomainonta, digitaaliset ratkaisut ja sosiaalisen median näkyvyys, sekä paljon huomiota saanut, Postille luontainen viestintäkanava, eli koteihin toimitettu postikortti.

”Kortti oli tärkeä osa kampanjaa. Vierailemme 3 miljoonalla ovella lähes päivittäin, joten meistä tuntui hyvin luontevalta, että käytämme postikorttia tässä kampanjakokonaisuudessa.”

Vaikka kampanjan tämänkertainen ulkoinen näkyvyys on päättynyt, työ jatkuu Postin sisällä.

”Olemme sitoutuneet siihen, että lunastamme lupauksiamme ja kerromme Postissa tapahtuvasta kehityksestä. Kampanja on saanut valtavasti palautetta. Halusimmekin herättää keskustelua ja varmistaa, että lupauksemme tavoittaa suomalaiset.”

Palaute on ollut sekä positiivista ja negatiivista, ei kuitenkaan sellaista, mitä Posti ei muutenkin saisi.

”Erityisesti olen onnellinen siitä positiivisesta palautteesta, mitä postinjakajamme ovat vastaanottaneet. Sitä on tullut monissa eri muodoissa, kahvilähetyksinä, kirjeinä ja kortteina. Monelle postilaiselle on ollut merkityksellistä, että he ovat päässeet työssään keskustelemaan paljon avoimemmin asiakkaiden kanssa.”

Kampanja on lupaukseltaan niin iso, että tulosten lunastaminen vie aikansa.

”Se on kuitenkin herättänyt paljon keskustelua ja puhuttaa edelleen paljon. Tämä kertoo tietenkin siitä, että kampanja on huomattu ja tavoittanut, mikä tavoitteemme olikin. Se on kiinnostanut, ja sen sisältöjen parissa on vietetty aikaa”, Ihatsu iloitsee.

Onnittelut Posti, Ivalo Creative, ToinenPHD ja tuotantoyhtiö Cocoa!

Katso tuomariston perustelut:

Kuukauden kamppis 

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoma TV:n syksyn 2023 ohjelmistossa on monipuolinen kattaus uutuuksia ja tuttuja suosikkeja

    Pitkä odotus palkitaan, kun fanien vuosia odottama Amazing Race Suomi nähdään syksyllä Nelosella ja Ruudussa. Yksi syksyn kiinnostavimmista uutuuksista on ympäri maailmaa supersuosituksi noussut uutuusformaatti, tosielämän murhamysteeripeli Petolliset.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.5.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Säästöpaine hankaloittaa vastuullisia ruokavalintoja

    Lataa maistiaiset Sanoman tekemästä, ruokaan keskittyvästä vastuullisuuskartasta.

    Tagit

    Toimialat Tutkittua Vastuullisuus
    Julkaistu
    24.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

    Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    17.5.2023
    Lue lisää
  • Tekoälyn ja audiomainonnan liitto − Kaalimadon mainos valtasi Sanoman radiokanavat

    Viisulauantaina tehtiin myös suomalaista radiohistoriaa: tekoälyn avulla tuotettu Kaalimadon spotti valtasi Sanoman radiokanavat.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Enemmän liikennettä samalla budjetilla

    Johannes Hocksell kertoo, miten dynaaminen CPC-hinnoittelu toimii käytännössä ja tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen mainontaan.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • Kesä 2023 kuulostaa hyvältä – radio on ylivoimainen kesämedia

    Onko sinulla kesällä sanomista? Radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Mehiläinen nostaa kampanjassaan arvostavasti esiin suurimman ammattiryhmänsä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Maaliskuun Kuukauden kamppis on Mehiläisen Lähihoitajalla on elämä tehtävänä.

    Tagit

    Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    11.4.2023
    Lue lisää
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland