Parempi osumatarkkuus takaa tehokkaammat tulokset – Sanomalta ainutlaatuisia GPS-kohdennustapoja mainostajalle

Mediakäyttö tapahtuu yhä enemmän liikkeessä. Mobiili valtaa osuutta digitaalisten sisältöjen käyttökanavana, samalla kun desktop siirtyy yhä enemmän työkäyttöön. Käytön kasvaessa vaatimukset mobiiliin räätälöidyn sisältöjen laadulle, mutta myös mainonnan kohdentamiselle nousevat.  Sanoma tarjoaa jatkossa mainostajille online-mainonnan alueellista kohdentamista GPS-sijaintiin perustuen, yksinoikeudella Suomessa.

GPS-sijaintia hyödyntävä mainonta tavoittaa juuri ne potentiaaliset kohdeyleisöt juuri siltä alueelta missä on tarkoituskin ja näin vältytään suuremmilta hukkakontakteilta.  Aiemmin alueelliseen kohdentamiseen käytettiin laitteiden IP-osoitteita, joka varsinkin mobiilissa on ollut osumatarkkuudeltaan puutteellinen. Sanoma kerää GPS-dataa mm. suomalaisten suosituimmista sovelluksista.

Tarkka geo-kohdennus

  • on hyödynnettävissä sovelluksissa sekä mobiili- ja desktopselaimissa.
     
  • tavoittaa kuluttajan niin maakunta-, kunta-, kaupunki- tai postinumerotasolla.  Tarvittaessa voi myös määritellä itse Suomen karttaan mille alueelle mainontaa haluaa kohdennettavan.
     
  • Mainostaja voi halutessaan antaa tiedon kaikkien kivijalkaliikkeidensä sijainnista ja määritellä millä säteellä liikkeen ympärillä haluaa mainontaa näytettävän tai valikoida täysin itse alueen, jolla tietää asiakkaidensa liikkuvan.
     
  • Räätälöidyn geo-kohdennuksen yksi ominaisuus on sijaintiin perustuva re-targetointi, jolla tavoitetaan tietyllä alueilla olleet ihmiset, joille kohdennetaan mainontaa. Mainostaja voi määritellä itse yhden tai useamman kohdennusalueen. Näin tavoitetaan mm. messukävijät ja golfaajat tai voidaan luoda frequent flyer-kohderyhmä esimerkiksi usein lentokentillä käyneistä.