Sanoman Young Lions Finlandin tuomaristo julki

Vuorossaan kahdestoista nuorille mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisille tarkoitettu Young Lions Finland -kilpailu järjestetään 10.–12. maaliskuuta 2017. Rekisteröityminen Media & Marketers -sarjaan päättyy 28. helmikuuta.

Vuorossaan kahdestoista nuorille mainonnan ja markkinoinnin ammattilaisille tarkoitettu Young Lions Finland -kilpailu järjestetään 10.–12. maaliskuuta 2017. Rekisteröityminen Media & Marketers -sarjaan päättyy 28. helmikuuta.

Sanoma Media Finlandin järjestämä Young Lions Finland on yksi Suomen merkittävimmistä mainoskilpailuista. Kilpailulla Sanoma haluaa edistää suomalaista markkinointiviestintää sekä auttaa nuoria kykyjä pääsemään ulkomaille oppimaan ja kokeilemaan siipiään.

 

”Cannes Lions on yksi tärkeimmistä yhteistyökumppaneistamme. Uskomme suomalaiseen markkinointiviestintään ja sen voimaan kasvun rakentajana. Näin edesautamme suomalaisen mainonnan suunnittelun kilpailukykyä myös tulevaisuudessa. Olen superiloinen siitä, että maan parhaat tekijät haluavat käyttää aikaansa nuorten sparraamiseensa ja tuomaroinitiin”, sanoo Sanoma Media Finlandin markkinointijohtaja, B2B Sanna Kolamo.

Kilpailussa kisataan tutusti viidessä sarjassa. Print ja Film -sarjat on tarkoitettu mainostoimistojen nuorille suunnittelijoille sekä tuotantoyhtiöille. Cyber-sarjaan voivat tänä vuonna osallistua mainostoimistojen ja tuotantoyhtiöiden lisäksi ensimmäistä kertaa myös mediatoimistojen nuoret kyvyt. Media-sarja on tuttuun tapaan auki mediatoimistojen nuorille ja Marketers mainostaja-asiakkaille. Ikäraja on kaikissa kilpailusarjoissa 30 vuotta.

Print-sarjassa kilpailijat suunnittelevat kokosivun mainoksen, Filmissä tuotetaan enintään 60 sekunnin mainosfilmi, Cyberissä suunnitellaan integroitu digitaalinen kampanja, Mediassa kilpailijat tekevät asiakkaille strategian ja kampanjasuunnitelman ja Marketersissa kilpailijat ovat asiakkaan roolissa ja tekevät briefin mainos- ja mediatoimistoille. 

Sanoma lähettää kesäkuussa jokaisen kategorian voittajaparin Cannes Lions festivaaleille kisaamaan voitosta kansainväliseen Cannes Young Lions -kilpailuun.

Kilpailussa on kaksi tuomaristoa. Tuomaristojen tehtävänä on löytää vuoden 2017 parhaat suunnittelijat ja briefaajat sekä prepata heidät Cannes-kisakuntoon.

 

Tuomaristot vuonna 2017 ovat:

Media & Marketers:

Tomi Wirtanen, markkinointijohtaja, Elisa (Puheenjohtaja)

Teemu Neiglick, toimitusjohtaja, OmnicomMediaGroup Finland

Jari Aalto-Setälä, toimitusjohtaja, SEK

Tuomas Kurki, kaupallinen johtaja, Dentsu Aegis Network

Krista Elopuro, CCO, Dagmar

Johanna Jäkälä, CMO and VP Brand, Marketing & Customer Loyalty, Finnair

 

Print, Cyber & Film:

Kari Eilola, luova johtaja, Bob the Robot (Puheenjohtaja)

Lauri Toivonen, markkinointijohtaja, SOK

Hanna Hiekkamies, markkinointijohtaja, Valio

Miko Paassilta, markkinointijohtaja, HMD Global

Tommy Mäkinen, luova johtaja, Folk Finland

Jaakko Veijola, luova suunnittelija, Wörks

 

“Suomalaisen markkinointiviestinnän suunnittelussa on pulaa talentista, tahdosta ja kansainvälisen tason tavoitteista. Young Lions on junioreiden suomenmestaruuskisa. Se nostaa esiin ne nuoret, jotka tulevat vaikuttamaan Suomen kansantuotteen kehitykseen enemmän kuin kukaan muu. Otamme pestin tosissamme”, Print, Cyber & Film -tuomariston puheenjohtaja Kari Eilola kommentoi.

 

“Kilpailu on monelle nuorelle suunnittelijalle ja asiakkaalle tärkeä väylä näyttää kyntensä ennen isojen poikien ja tyttöjen sarjoihin siirtymistä. Vertaisin Young Lions kisaa jenkkien yliopistokoripallosarjaan – viimeinen ja ratkaiseva näytönpaikka ennen NBA:ta. Odotan, että hurmaannumme ja tunnemme kateutta ennakkoluulottomuudesta ja taidosta kiteyttää asioita”, Media & Marketers -tuomariston puheenjohtaja Tomi Wirtanen kommentoi.

 

Young Lions Finland -kilpailun asiakas on aina yhteiskunnallinen toimija, yleensä liitto tai järjestö. Vuoden 2017 asiakas ja brief julkaistaan kun kilpailu käynnistyy.

 

Kilpailupäivämäärät:

Rekisteröityminen Media & Marketers -sarjaan päättyy 28.2.

Kilpailu: 10.–12.3.

Print, Cyber & Film tuomarointi: 28.3.

Media & Marketers tuomarointi: 29.3.

Shortlistin julkistus: 6.4.

Voittajien julkistus: 11.5.

 

Young Lions Finland -kilpailun uskollisina yhteistyökumppaneina jatkavat Heku sekä Getty Images.

Young Lions Finland: www.ylf.fi ja www.facebook.com/younglionsfinland/

 

Kiinnostuitko?

Lähetä meille viesti, palaamme asiaan pikaisesti.

Ota yhteyttä