Tomi Wirtanen Effie Awards Finland 2017 päätuomariksi

Markkinointiviestinnän tuloksellisuutta mittaavan Effie Awards Finlandin päätuomari tänä vuonna on Elisan markkinointijohtaja Tomi Wirtanen. Sanoma Media Finland jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina.

"Data ja strategia ovat luonnollisesti kriittisessä roolissa, kun yritykset pohtivat mitä tekevät ja mitä sanovat. Sen sijaan, kun siirrymme lähemmäksi asiakasdialogia, eli miten asiat sanomme, mikään data ei korvaa luovuutta, hurmaamista ja aitoa ihmisymmärrystä. Toivon näkeväni tämän vuoden Effiessä nerokkaita ja tuloksellisia oivalluksia, joissa nämä kaksi tekijää ovat tasapainossa", kilpailun päätuomari Tomi Wirtanen sanoo.

Markkinoinnin näköalapaikoilla uraa tehnyt Tomi Wirtanen on Suomen Effie-historiassa ensimmäinen asiakasorganisaatiota edustava päätuomari.

"Halusimme tällä kertaa antaa päätuomarivastuun asiakkaalle. Effie on sekä markkinoijien että toimistojen yhteinen kilpailu, koska markkinoinnin tehokkuus on tietysti asia, jota molemmat tavoittelevat. Effie on yksi Suomen merkittävimmistä markkinointiviestintäalan kilpailuista ja sen osallistujamäärät ovat vuosi toisensa perään nousseet", sanoo MTL:n toimitusjohtaja Tarja Virmala.

Sanoma Media Finland on Effie-kilpailun pääyhteistyökumppani jo toista vuotta peräkkäin.

"Effie on suomalaisen markkinoinnin kentässä se kuninkuuskisa, jossa markkinoinnin ja markkinointiviestinnän vaikutukset läpivalaistaan. Kisan kautta saamme koko markkinalle monipuolisen näkymän suomalaisiin markkinoinnin menestystarinoihin, voimme oppia niistä. Tällaisia menestystarinoita mekin osaltamme haluamme olla mukana luomassa – kasvua mainonnalla", sanoo Sanoma Media Finlandin markkinointijohtaja, BtoB Sanna Kolamo.

Kilpailun kumppaneita ovat myös Zeeland Family ja MARK Suomen Markkinointiliitto.

Deadline kilpailutöille on 28. syyskuuta ja voittajat julkistetaan alkuvuonna 2018.

Tuomaristo:
Aarne Aktan, toimitusjohtaja, Pihlajalinna
Tuomas Airisto, toimitusjohtaja, Zeeland Family
Niki Alanko, johtaja, Allergia-, Iho- ja Astmaliitto
Jussi Armanto, johtaja, Berner
Mala Eskola, markkinointijohtaja, Microsoft
Johanna Frösen, apulaisprofessori, Hanken Svenska Handelshögskolan
Kati Haapakoski, toimituspäällikkö, Alma Media
Tomi Hakanpää, markkinointijohtaja, Tokmanni
Tarja Jussila, toimitusjohtaja, HK Strategies
Kirsi Juusti, suunnittelujohtaja, LähiTapiola
Tuula Kallio, toimitusjohtaja, Dagmar
Sanna Kolamo, markkinointijohtaja, Sanoma Media Finland
Lassi Kurkijärvi, Vice President, Solita
Taina Kyllönen, viestintäjohtaja, SSAB
Marius Lönnrot, Service Design Lead, Valve
Miska Rajasuo, toimitusjohtaja, BobTheRobot
Tommi Rytkönen, toimitusjohtaja, Smartum
toimitusjohtaja, MARK Suomen Markkinointiliitto
Harry Skön, Myynti- ja markkinointijohtaja, Meira
Vesa Tujunen, toimitusjohtaja, Dynamo&Son
Sirpa Tuomi, markkinointijohtaja, Neste
Kalle Tuomi, Business Director, Head of Brand Design & Strategy, Futurice
Tomi Wirtanen, markkinointijohtaja, Elisa


Effie on maailman laajin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Kilpailua järjestetään 42 maassa. Suomessa 16. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL ry.