Etelä- ja keskipohjalaiset sekä pohjalaiset mediankäyttäjinä

Onnellinen arki, hyvinvointi ja luotettavan tiedon etsiminen kokoaikaisen kiireen keskellä - mediaa käytetään moniin eri tarkoituksiin
Ihmiset kuluttavat mediaa päivittäin ikäryhmästä tai asuinpaikasta riippumatta. Toiset useita kertoja tunnissa, toiset harvemmin ja jotkut jopa elävät sitä, luovat sisältöjä ja vaikuttavat. Mediaa kulutetaan monella eri tavalla, tietokoneella, kännykällä, telkkariruudulta tai paperisena, reaaliaikaisena tai tallenteina.
Media on osa suomalaisten arkea, mutta millaisia etelä- ja keskipohjalaiset sekä pohjalaiset ovat mediankäyttäjinä?
Kolme ihmistyyppiä korostuvat mediankäyttäjinä Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla sekä Pohjanmaalla
Sanoma jakaa suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme Etelä- ja Keski-Pohjanmaalla sekä Pohjanmaalla korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat puolet alueiden asukkaista.
Kiireinen tasapainon etsijä
21 %
Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.
Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkökeskeisyys.
Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

Laatutietoinen tiedonhakija
17 %
Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.
Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.
Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

Vakiintunut arjesta nauttija
13 %
Hän arvostaa omaa rauhallisiin uomiin asettunutta ja turvallista elämäänsä, eikä kaipaa suuria muutoksia tai uusia virikkeitä.
Tavallinen arki on hänen mielestään parasta. Tekevänä ihmisenä hän puuhastelee jotain alinomaa.
Kuluttamisessa hän arvostaa kotimaisuutta ja luottaa tuttuihin brändeihin ja pyrkii toimimaan kuormittamatta luontoa.

Sanoman verkostossa voit kohdentaa digimainontaa haluamillesi mediankäyttäjäsegmenteille
