Keskisuomalaiset mediankäyttäjinä

Onnellinen arki, hyvinvointi ja luotettavan tiedon etsiminen kokoaikaisen kiireen keskellä - mediaa käytetään moniin eri tarkoituksiin
Ihmiset kuluttavat mediaa päivittäin ikäryhmästä tai asuinpaikasta riippumatta. Toiset useita kertoja tunnissa, toiset harvemmin ja jotkut jopa elävät sitä, luovat sisältöjä ja vaikuttavat. Mediaa kulutetaan monella eri tavalla, tietokoneella, kännykällä, telkkariruudulta tai paperisena, reaaliaikaisena tai tallenteina.
Media on osa suomalaisten arkea, mutta millaisia keskisuomalaiset ovat mediankäyttäjinä?
Kolme ihmistyyppiä korostuvat mediankäyttäjinä Keski-Suomessa
Sanoma jakaa suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme Keski-Suomessa korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat lähes puolet alueen asukkaista.
Kiireinen tasapainon etsijä
22 %
Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.
Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkökeskeisyys.
Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

Vakiintunut arjesta nauttija
16 %
Hän arvostaa omaa rauhallisiin uomiin asettunutta ja turvallista elämäänsä, eikä kaipaa suuria muutoksia tai uusia virikkeitä.
Tavallinen arki on hänen mielestään parasta. Tekevänä ihmisenä hän puuhastelee jotain alinomaa.
Kuluttamisessa hän arvostaa kotimaisuutta ja luottaa tuttuihin brändeihin ja pyrkii toimimaan kuormittamatta luontoa.

Haaveileva mukanakulkija
12 %
Toteuttaa itseään hillitysti ja harkitusti – Seuraa edelläkävijöitä ja kuuntelee muiden mielipiteitä
Treenaaminen, ulkonäkö ja trendien seuraaminen ovat tärkeitä
Saattaa vielä etsiä itseään – kuitenkin halu kehittyä, ja sitä kautta saavuttaa menestystä, on kova

Sanoman verkostossa voit kohdentaa digimainontaa haluamillesi mediankäyttäjäsegmenteille
