Varsinaissuomalaiset mediankäyttäjinä

Onnellinen arki, hyvinvointi ja luotettavan tiedon etsiminen kokoaikaisen kiireen keskellä - mediaa käytetään moniin eri tarkoituksiin
Ihmiset kuluttavat mediaa päivittäin ikäryhmästä tai asuinpaikasta riippumatta. Toiset useita kertoja tunnissa, toiset harvemmin ja jotkut jopa elävät sitä, luovat sisältöjä ja vaikuttavat. Mediaa kulutetaan monella eri tavalla, tietokoneella, kännykällä, telkkariruudulta tai paperisena, reaaliaikaisena tai tallenteina.
Media on osa suomalaisten arkea, mutta millaisia varsinaissuomalaiset ovat mediankäyttäjinä?
Kolme ihmistyyppiä korostuvat mediankäyttäjinä Varsinais-Suomessa
Sanoma jakaa suomalaiset kahdeksaan segmenttiin sen mukaan, millä tavalla he käyttävät mediaa. Löydät alta kolme Varsinais-Suomessa korostuvaa käyttäjäryhmää. Yhdessä nämä kolme ryhmää kattavat noin puolet varsinaissuomalaisista.
Kiireinen tasapainon etsijä
16 %
Hän on sosiaalinen ja empaattinen ihminen, jolle perhe ja läheiset ovat erittäin tärkeitä.
Leimallista on myös kunnianhimo ja ulkonäkökeskeisyys.
Arkeensa hän kaipaa helpotusta, ja nauttii shoppailusta ja hyvien löytöjen tekemisestä.

Laatutietoinen tiedonhakija
15 %
Hän haluaa kehittää itseään, oppia jatkuvasti uutta ja on avoin uusille ideoille ja ihmisille.
Hän haluaa olla aktiivinen jäsen yhteiskunnassa ja antaa oman panoksensa yhteisen hyvän eteen esim. vapaaehtoistyöllä.
Kuluttamisessa hän painottaa laatua, vastuullisuutta ja kotimaisuutta.

Utelias sunnannäyttäjä
13 %
Edelläkävijä, joka janoaa uusia elämyksiä ja menestystä – ulkonäkö ja trendit ovat erityisen tärkeitä
Hän on sosiaalinen, energinen ja elämäniloinen hedonisti
Vilkkaat sosiaaliset verkostot ovat tärkeitä – Jakaminen ja osallistuminen eri yhteisöihin kiinnostaa

Sanoman verkostossa voit kohdentaa digimainontaa haluamillesi mediankäyttäjäsegmenteille
