AJ-Talotekniikan kotisivut syntyivät avaimet käteen -periaatteella
Haaste
Maaliskuussa 2019 rekisteröity LVI-yritys AJ-Talotekniikka tarvitsi uunituoreelle yritykselleen kotisivut. Vaikka ensimmäisten kuukausien aikana töitä riitti myös tuttujen ja tutun tuttujen suositusten kautta, jatkossa uusien asiakkaiden hankinnassa kotisivut tulevat tarpeeseen.
Ratkaisu
Kotisivut toimitettiin AJ-Talotekniikalle avaimet käteen -periaatteella. Kokonaisuuteen kuului sekä tekninen toteutus että sisällöntuotanto. Sivuilta löytyy myös WhatsApp-ominaisuus, jonka avulla LVI-asiantuntijan voi kutsua paikalle WhatsApp-viestillä.
Päivystävä putkimies löytyy nopeasti verkosta
Kuluva vuosi (2019) on ollut raahelaiselle AJ-Talotekniikalle kiireinen. Tuore yritys rekisteröitiin maaliskuussa ja työt aloitettiin paria kuukautta myöhemmin. Tehtävää on riittänyt, kun sana uudesta LVI-alan yrityksestä levisi lähipiirin suositusten ansiosta.
Kotisivujen hankinta ei ollut ensimmäisenä perustajien mielessä, mutta ajatus niistä kyti jo Sanoman Tuula Kumpulaisen soittaessa. “Oltiin mietitty mainostamista”, AJ-Talotekniikan Antti Käräjäoja kertoo. “Ja sen vuoksi myös kotisivuja.”
Erityisesti yrityksen tarjoaman Päivystävä putkimies -palvelun kannalta oli tärkeää, että kiireellisissä tapauksissa asiakkaat löytävät kotisivut nopeasti googlettamalla.
Kotisivut kerralla kuntoon
Kotisivujen hankinta onnistui kiireisen arjen keskellä mutkattomasti, sillä ne luvattiin toimittaa sisältöineen avaimet käteen -periaatteella. Näin myös kävi.
“Verkkosivut tehtiin muutaman puhelun perusteella”, Käräjäoja toteaa. “Minä annoin tietoja ja kerroin, mitä yrityksemme tekee. Ensimmäisiä vedoksia ei lopulta tarvinnut paljoakaan muutella.”
Sanomalla myös varmistettiin, että kotisivut löytyvät googlettamalla ja latautuvat nopeasti. “Vaikka alusta olisi kuinka responsiivinen ja toimii kännykällä, hitaus karkottaa asiakkaita”, Kumpulainen huomauttaa. “Siksi sivun on latauduttava alle kolmessa sekunnissa.”
Sosiaalisesta mediasta sivustokävijöiksi
Verkkosivujen pystytyksestä on vierähtänyt vasta vähän aikaa, joten yhteydenottoja niiden kautta ei ole vielä valtavia määriä tullut. Käräjäoja kuitenkin uskoo, että sivuista on jo nyt ollut hyötyä uusasiakashankinnassa.
“Muutamia yhteydenottoja on tullut kotisivujen kautta”, Käräjäoja kertoo. “Mutta uskon kyllä, että sivuista on ollut hyötyä, kun asiakkaita on tullut tuttujen välittämänä. He ovat päässeet netistä näkemään, millainen yritys on kyseessä.”
Sosiaalisen median vaikutusta kotisivujen kävijämääriin AJ-Talotekniikalla on kuitenkin päästy jo omin silmin seuraamaan. “Joku kyseli raahelaisten Facebook-ryhmässä ilmalämpöpumpuista ja LVI-tekijöistä”, Käräjäoja kertoo. “Kaveri oli laittanut linkin meidän kotisivuille ja heti huomasin, että sivustokävijöitä oli parin päivän aikana tullut monta kymmentä lisää.”
“Lopputulos oli aika lailla justiin sitä, mitä lähdettiin hakemaan.”
Lopputuloksena AJ-Talotekniikalle saatiin toimivat kotisivut, jotka myös vastasivat tuoreen yrityksen tarpeita ja odotuksia. “Kaikki tehtiin niin kuin piti”, Käräjäoja kehaisee. “Muutaman puhelinkeskustelun perusteella lopputulos oli aika lailla justiin sitä, mitä lähdettiin hakemaan.”
Kaipaavatko kotisivusi uudistusta tai pientä viilausta?