Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

Tavoite
Tavoitteena oli rakentaa koulutettujen kaupunkilaisten mielikuvaa Danske Bankista taitavana talouden ja taloudellisen mielenrauhan kumppanina. Danske Bank halusi toteutuksen, joka saisi kohderyhmän kiinnostumaan brändistä juuri nyt, kun taloudellinen epävarmuus on suurta.
Ratkaisu
Ratkaisuksi luotiin kolmen sisältöteeman monimediakokonaisuus, jonka teemaotsikoiden ja yhtenäisen mainonnan tyylilaji on huomiota herättävä ja houkuttelee sisällön pariin. Suunnittelussa hyödynnettiin Sanoman kohderyhmäosaamista selkiyttämään kohderyhmän talouden tavoitteita, kiinnostuksen kohteita, tärkeimpiä tarpeita sekä miten tarpeisiin vastataan.
Juontaja Sami Kuronen haastatteli Danske Bankin asiantuntijoita kolme jaksoa sisältäneessä talk show’ssa. Toteutuksessa varmistettiin, että saavutetaan riittävä yleisö, kohdennetaan sille relevantti viesti ja pidetään huolta, että kohtaamisesta syntyy muistijälki.
Sanoman tuottama talk show ja sen tueksi rakennetut sisällöt käsittelivät taloudellista mielenrauhaa eri kulmista: taloudellista epätasa-arvoa, asuntolainaa ja sijoittamista sekä taloyhtiön remontteja.
Kokonaisuuteen sisältyi talk show’n lisäksi natiiviartikkelien tuotanto kuvineen, radiokampanjan spotit ja ääniklipit, digikampanja sekä näkyvyys Sami Kurosen sosiaalisen median kanavissa.
Natiiviartikkelit tukivat sisällöllisesti talk show’ta ja ohjasivat liikennettä sen pariin. Näkyvyys jakautui sekä digiin että printtiin. Sanoman tuottamia natiiveja hyödytettiin myös alueellisten medioiden natiivimainoksissa alueelliset sisältökulmat huomioiden.
Lyhyillä teemavideoilla rakennettiin tavoittavuutta Sanoman verkostoissa. Teema- ja somevideoita käytettiin myös aktivoivassa roolissa relevantein kohdennuksin Sanoman verkostossa.
Radion spottikuuluvuus rakennettiin hyödyntämällä talk show -keskusteluja ja valjastamalla kampanjaan Sanoman koko audioverkosto.
Kampanjan lopputulos tiivistettiin näin: "Danske Bank tarjoaa keskustelunavauksia ja neuvontaa rohkealla mutta konkreettisella otteella – kerromme, miten oman talouden tavoitteet on mahdollista toteuttaa”.
Sisältöjen koti oli Danske Bankin verkkosivusto, jonne ohjattiin liikennettä Sanoman alustoilta, Danske Bankin sosiaalisen median alustoilta ja Sami Kurosen sosiaalisen median kanavista. Sisältöjen pariin päätyneitä ohjattiin retargetoinnilla Taloudellinen mielenrauha -podcastin pariin.
Taloudellinen mielenrauha on ollut jo pitkään Danske Bankin brändin ytimessä. Talk show on jatkumo kokonaisuudessa, johon kuuluu jo Taloudellinen mielenrauha -podcast, yhteiskunnallista vaikuttamista ja viestintää.
Sanomalta saimme laadukkaan sisällöntuotannon ja sisällön jakelun samasta talosta. Sanoman sisällöntuotanto oli ammattitaitoista ja asiat sujuivat hyvin. Erityisesti natiivi toimi hienosti.
Tulokset

Tavoitteena oli tehdä sisältöä, jolla saadaan kohderyhmän huomio. Tässä tavoitteessa onnistuttiin erittäin hyvin. Sisällöt tavoittivat halutun kohderyhmän ja pääviestit menivät tutkitusti läpi.
Danske Bankin asiantuntijat kävivät kohderyhmän kanssa keskustelua teemojen aiheista muun muassa Twitterissä ja LinkedInissä omilla profiileillaan.
Haimme kumppania, jonka kanssa voimme tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ammattitaitoisesti ja kustannustehokkaasti sekä samalla myös tavoittaa heidät tehokkaasti. Sanoman tiimin kanssa onnistuimme tässä. Tehokas ja ammattitaitoinen sisällön tuotanto ja jakelu oli samassa paketissa.
Kiinnostuitko?
Lue lisää sisältömarkkinoinnista.
Muuta maailmaa sisältöjen avulla
Haluatko olla oman alasi ajatusjohtaja? Onko brändilläsi päämäärä, mutta et tiedä, miten sinne päästään? Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan. Tarjoamme strategisia ja mitattavia sisältömarkkinoinnin palveluja, jotka räätälöidään yrityksesi tarpeisiin.