Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.
25.1.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia

Tavoite

Tavoitteena oli rakentaa koulutettujen kaupunkilaisten mielikuvaa Danske Bankista taitavana talouden ja taloudellisen mielenrauhan kumppanina. Danske Bank halusi toteutuksen, joka saisi kohderyhmän kiinnostumaan brändistä juuri nyt, kun taloudellinen epävarmuus on suurta.

 

Ratkaisu

Ratkaisuksi luotiin kolmen sisältöteeman monimediakokonaisuus, jonka teemaotsikoiden ja yhtenäisen mainonnan tyylilaji on huomiota herättävä ja houkuttelee sisällön pariin. Suunnittelussa hyödynnettiin Sanoman kohderyhmäosaamista selkiyttämään kohderyhmän talouden tavoitteita, kiinnostuksen kohteita, tärkeimpiä tarpeita sekä miten tarpeisiin vastataan.

Juontaja Sami Kuronen haastatteli Danske Bankin asiantuntijoita kolme jaksoa sisältäneessä talk show’ssa. Toteutuksessa varmistettiin, että saavutetaan riittävä yleisö, kohdennetaan sille relevantti viesti ja pidetään huolta, että kohtaamisesta syntyy muistijälki.

Sanoman tuottama talk show ja sen tueksi rakennetut sisällöt käsittelivät taloudellista mielenrauhaa eri kulmista: taloudellista epätasa-arvoa, asuntolainaa ja sijoittamista sekä taloyhtiön remontteja.

Kokonaisuuteen sisältyi talk show’n lisäksi natiiviartikkelien tuotanto kuvineen, radiokampanjan spotit ja ääniklipit, digikampanja sekä näkyvyys Sami Kurosen sosiaalisen median kanavissa.

Natiiviartikkelit tukivat sisällöllisesti talk show’ta ja ohjasivat liikennettä sen pariin. Näkyvyys jakautui sekä digiin että printtiin. Sanoman tuottamia natiiveja hyödytettiin myös alueellisten medioiden natiivimainoksissa alueelliset sisältökulmat huomioiden.

Lyhyillä teemavideoilla rakennettiin tavoittavuutta Sanoman verkostoissa. Teema- ja somevideoita käytettiin myös aktivoivassa roolissa relevantein kohdennuksin Sanoman verkostossa.

Radion spottikuuluvuus rakennettiin hyödyntämällä talk show -keskusteluja ja valjastamalla kampanjaan Sanoman koko audioverkosto.

Kampanjan lopputulos tiivistettiin näin: "Danske Bank tarjoaa keskustelunavauksia ja neuvontaa rohkealla mutta konkreettisella otteella – kerromme, miten oman talouden tavoitteet on mahdollista toteuttaa”.

Sisältöjen koti oli Danske Bankin verkkosivusto, jonne ohjattiin liikennettä Sanoman alustoilta, Danske Bankin sosiaalisen median alustoilta ja Sami Kurosen sosiaalisen median kanavista.  Sisältöjen pariin päätyneitä ohjattiin retargetoinnilla Taloudellinen mielenrauha -podcastin pariin.

Taloudellinen mielenrauha on ollut jo pitkään Danske Bankin brändin ytimessä. Talk show on jatkumo kokonaisuudessa, johon kuuluu jo Taloudellinen mielenrauha -podcast, yhteiskunnallista vaikuttamista ja viestintää.

Sanomalta saimme laadukkaan sisällöntuotannon ja sisällön jakelun samasta talosta. Sanoman sisällöntuotanto oli ammattitaitoista ja asiat sujuivat hyvin. Erityisesti natiivi toimi hienosti.

Piia Rysä
Senior Marketing Consultant
Danske Bank

Tulokset

Tavoitteena oli tehdä sisältöä, jolla saadaan kohderyhmän huomio. Tässä tavoitteessa onnistuttiin erittäin hyvin. Sisällöt tavoittivat halutun kohderyhmän ja pääviestit menivät tutkitusti läpi.

Danske Bankin asiantuntijat kävivät kohderyhmän kanssa keskustelua teemojen aiheista muun muassa Twitterissä ja LinkedInissä omilla profiileillaan.

Haimme kumppania, jonka kanssa voimme tuottaa kohderyhmää kiinnostavaa sisältöä ammattitaitoisesti ja kustannustehokkaasti sekä samalla myös tavoittaa heidät tehokkaasti. Sanoman tiimin kanssa onnistuimme tässä. Tehokas ja ammattitaitoinen sisällön tuotanto ja jakelu oli samassa paketissa.

Ulla Koret
Head of Marketing, Finland
Danske Bank

Kiinnostuitko?

Lue lisää sisältömarkkinoinnista.

Muuta maailmaa sisältöjen avulla

Haluatko olla oman alasi ajatusjohtaja? Onko brändilläsi päämäärä, mutta et tiedä, miten sinne päästään? Puhutteleva sisältömarkkinointi edistää liiketoimintasi tavoitteita ja rakentaa brändistä vahvan. Tarjoamme strategisia ja mitattavia sisältömarkkinoinnin palveluja, jotka räätälöidään yrityksesi tarpeisiin.

Lue lisää 

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Kiinnostava tarina, teemaan sopivat tähdet ja aitous – eli brändiviihdettä parhaimmillaan

    Julkaistu
    20.2.2023

    Mutin Henri & Sirly Italiassa -brändiviihdeohjelma nousi marraskuun toiseksi katsotuimmaksi ruokaohjelmaksi Ruudussa. Erottuvat videoratkaisut ja vahva ohjaus sisällön pariin saivat katsojatavoitteet ylittymään reippaasti.

    Lue asiakastarina
  • Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Julkaistu
    13.2.2023

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 0,0835 eur/puhelu + 0,1669 eur/min, sis. alv 24%
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland