Dansukkerin tv-kampanja piristi fariinisokerin myyntiä

”Vappu on meille kesän ja joulun jälkeen yksi tärkeimmistä sesongeista. Vappukampanjan tavoitteena oli vauhdittaa fariinisokerin myyntiä innostamalla siman tekoon sekä uusia kuluttajia että simaa aiemmin tehneitä”, kertoo Suomen Sokeri Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Inari Kettula.
Aiempina vuosina on toteutettu natiiviartikkeleita, videomainontaa, tunniste- ja katkopromootioita sekä digikampanjointia. Nyt Sanoman Videolle-toimisto tuotti 10-sekuntisen spotin, jota esitettiin Sanoma TV:n kanavilla ja Ruudussa kahden viikon ajan.
”Spotti-tv-mainontaa oli kiinnostavaa kokeilla vappukampanjassa. Saimme erittäin hyvän aikataulutuksen ja kampanjasuunnitelman, jota oli hyvin aikaa kommentoida ja käydä läpi. Arvostin erityisesti tv- ja videomainonnan asiantuntemusta. Minulla oli selvä tavoite kampanjan suhteen, ja sen saavuttamiseksi Videolle toi aktiivisesti esiin omaa asiantuntemustaan ja uskalsi myös sopivasti haastaa asiakkaan näkemyksiä”, Kettula kiittää.
Tv toi kampanjaan vaikuttavuutta, ja kampanjalla tavoitettiin laajasti siman tekemisestä kiinnostuneet. Kampanja huomattiin, ja palautetta tuli runsaasti niin talon sisältä kuin ulkopuoleltakin.
”Olen erittäin tyytyväinen kokeiluun ja toivon, että pystymme jatkamaan tv-mainontaa ensi vuonna. Tämä kampanja oli suhteellisen pieni, mutta TRP:t olivat kuitenkin riittävällä tasolla, jotta se kannatti toteuttaa.”
Kettula arvostaa sitä, että asiakasta kuunnellaan.
Sanomalta tulee aina kiinnostavat suunnitelmat. Kokonaisuus on hyvin mietitty ja budjettia kunnioitetaan. Tarjolla on aina myös uutta, jos asiakas niin haluaa.
Dansukker on käyttänyt aiemminkin Videolle-tuotantoja kesän kampanjoissaan.
”Videolle otti haltuun tuotanto-osuuden ja oli vahva tunne, että prosessi oli hyvissä käsissä. Tuotanto sujui mutkattomasti, ja koko kampanjan ajan oli hyvää tiimitekemisen meininkiä”, kommentoi Suomen Sokerin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Minna-Marjut Sihvola.