Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti

Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.
11.9.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Printtiratkaisut Uutismedia Vastuullisuus

Mediassa keskusteltiin viime talvena tuontikaloista ja siitä, että Suomessa syödään edelleen paljon venäläisten troolareiden kalastamaa seitiä kalapuikkojen muodossa. Hailia halusi edelleen herätellä päättäjiä ja kuluttajia tuontikalan häkellyttävästä määrästä ja samalla kotimaisen kalan mahdollisuuksista. Keinoksi valikoitui manifesti Helsingin Sanomien etusivulla.

”Ilmoituksessamme halusimme osoittaa arvoja ja tavoitteita, jotka ovat meille tärkeitä ja joiden päälle koko Hailia on perustettu: kotimaisuus, vastuullisuus ja ylipäänsä nykyistä fiksumpi kalatalous. Haluamme tuoda ratkaisun siihen, että täällä Itämeren rannalla, tuhansien järvien maassa ei tarvitsisi suosia enää eettisesti arveluttavia, ympäristö- ja ihmisoikeusnäkökulmista kyseenalaisia tuontikaloja, kuten esimerkiksi tonnikalaa ja seitiä. Tilalla soisi olevan arvokkaita meriemme villikaloja”, kertoo Hailian toimitusjohtaja Michaela Lindström.

Hailia on kehittänyt Itämeren pikkukaloista tuotteita, jotka kilpailevat hinnaltaan tuontikalojen kanssa, ovat maistuvia ja helppokäyttöisiä raaka-aineita sekä kaiken lisäksi kotimaisia.

”Suomessa vain viidennes kalasta on kotimaista. Olemme miettineet, mikä kohina syntyisikään, jos sama pätisi esimerkiksi lihaan ja maitoon. Kalan osalta heikko omavaraisuus otetaan herkemmin annettuna. Olemme vielä pieni toimija, mutta tarjoamme yhden ratkaisun kotimaisen kalan kysyntään. Markkinoilla on selkeä kotimaisen kalan muotoinen aukko ja näin rako menestyksekkäälle liiketoiminnalle, mutta samalla meitä ajaa eteenpäin koko kotimaisen kalan, Itämeren ja ympäristön edun ajaminen.”

Foppan maksuratkaisu apuna

HS etusivun mainospaikka oli Hailialle iso investointi. Hailia otti avuksi Sanoman yhteistyökumppani Foppan rahoitusratkaisun. Markkinoinnin kasvurahoittaja Foppa tarjoaa joustavia maksuvaihtoehtoja markkinointi-investoinneille.

”Kaikki sijoittajamme, Heino Group, Nordic Food Tech Venture Capital sekä Tradeka-yhtiöt, halusivat ravistella ja herätellä näyttävällä tavalla. HS:n etusivu toimi tosi hyvin. Se huomattiin, ja saimme paljon yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta. Se on toiminut myös jäänmurtajana ja puheenaiheina, kun käymme tapaamassa asiakkaita”, Lindström kertoo.

Yhteistyö Foppan ja Sanoman kanssa sujui moitteettomasti. Palvelu oli ystävällistä ja joustavaa, ja meidän tarpeisiimme löytyi sopiva ratkaisu.

Michaela Lindström
Toimitusjohtaja
Hailia

Kiinnostuitko?

Lue lisää printtimainonnan monikanavaisista ratkaisuista

Tutustu Foppan maksuratkaisuihin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023

    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

    Lue asiakastarina
  • Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

    Julkaistu
    13.9.2023

    ”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

    Lue asiakastarina
  • Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

    Julkaistu
    8.9.2023

    Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin etusivu räjäytti potin – ”Markkinointi on elinehto kunnille”

    Julkaistu
    31.8.2023

    Siikaisten kunnan ilmoitus sai ennennäkemätöntä julkisuutta medioissa ympäri maan.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • DNA:n erikoisartikkeli HS Visiossa keräsi yhdeksänkertaisen kävijämäärän tavoitelukuihin verrattuna

    Julkaistu
    15.3.2023

    DNA julkaisi Teknologiatrendit-raporttinsa joulukuussa kuudennen kerran. Raportin ympärille tuotetaan vuosittain erilaisia aktivoivia sisältöjä, artikkeleita, videomateriaalia ja somemarkkinointia. Tänä vuonna kokeiltiin ensimmäistä kertaa erikoisartikkelia HS Visiossa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Sponsorointiyhteistyö ylitti kaikki Taksi Helsingin ja Urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdon tavoitteet

    Julkaistu
    7.3.2023

    Natiiviartikkelit ohjasivat urheilijatarinoiden pariin ja toivat Taksi Helsingin ja Tahdon brändiviestit selkeinä esiin.

    Lue asiakastarina
  • Mainos Porilaisessa sai Pyöräpajan puhelimet soimaan

    Julkaistu
    7.3.2023

    Pormestarinluodon asukasyhdistyksen Pyöräpaja sai vauhtia toimintaansa lehtimainoksilla Porilaisessa. Mainoksiin käytetty investointi kuittautui nopeasti takaisin ja pajalle tärkeitä pyörälahjoituksia tehtiin ennätysmääriä.

    Lue asiakastarina
    pormestarinluodon_artikkelikuva.jpg
  • Xploran natiivikampanja tavoitti kohderyhmän tehokkaasti

    Julkaistu
    13.2.2023

    Näyttävä erikoisartikkeli lasten kellopuhelimista tavoitti monikymmenkertaisesti lukijoita keskimääräisiin lukuihin verrattuna.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland