Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Lempi Kodinhoito nousi monimediallisella kampanjalla alansa tunnetuimpien brändien joukkoon

Erottuva tv-, radio-, digi- ja printtikampanja Sanoman medioissa kasvatti reippaasti verkkosivujen kävijämääriä.
8.9.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Printtiratkaisut Audio & radio TV & video Uutismedia

Lempi Kodinhoito on brändinä vasta muutaman vuoden ikäinen, vaikka yritys on toiminut alalla jo useita vuosia.

”Vuonna 2021 ostimme Stella Kotipalveluilta siivousliiketoiminnan. Kaupan myötä tuli paljon uusia asiakkaita ja työntekijöitä, uusi omistaja ja uusi brändi”, kertoo Lempi Kodinhoidon toimitusjohtaja Leena Meri.

Tuore brändi lähti hakemaan tunnettuutta panostamalla vahvasti brändimarkkinointiin ja ottamalla käyttöön markkinoinnin kasvurahoittaja Foppan joustavat maksuratkaisut. Yhdessä Foppan kanssa lähdettiin rakentamaan monimediaista, erottuvaa kampanjaa Sanoman kanaviin. Kampanja koostui tv:stä, radiosta, digistä ja Helsingin Sanomien etusivusta.

Tv-mainonta herätti huomion

”Kun lähdimme Foppan kanssa suunnittelemaan kokonaisuutta, edessä oli valkoinen paperi. Hesarin etusivu on varmaan jokaisen yrityksen unelma. Taisin itse esittää toiveen etusivun ilmoituksesta ja tv-kampanjasta”, Meri kertoo.

Isot markkinointipanostukset toivat merkittävän kasvun Lempi Kodinhoidon tunnettuuteen. Lempi nousi siivousalan neljänneksi tunnetuimmaksi brändiksi neljässä kuukaudessa. Kampanjatutkituksen mukaan ihmiset olivat huomanneet erityisesti televisiomainontaa.

”Lähdimme televisioon huumorilla, jonka on tunnetusti vaikea laji. Meitä kyllä jännitti, saammeko kaikki Suomen anopit niskaamme. Hyvä mainonta herättää aina tunteita. Jälkikäteen en kyllä muuttaisi mitään.”

Vuoden huipuissa tv-filmeistä tuli hopeaa.

Kampanjalla vaikutettiin siivouspalvelujen mielikuviin

”Kotisiivous voidaan edelleen mieltää luksustuotteeksi. Halusimme tuoda esiin sitä näkökulmaa, ettei se ole pelkkää puhtautta vaan arjen helppoutta. Parasta oli kuulla erään asiakkaan palaute: avioriidat ovat loppuneet 95-prosenttisesti sen jälkeen, kun siivooja alkoi käydä.”

Hintamielikuvaakin haluttiin taklata.

”Kotitalousvähennys on ollut Suomessa 20 vuotta, mutta sen mekaniikka on edelleen vieras ihmisille. Kotitalousvähennyksen myötä siivouksen tuntihinta jää alle kahdenkympin.”

Uudenvuodenaattona Lempi viestitti Helsingin Sanomien etusivulla, että siivoojan työ on arvostetumpaa kuin toimitusjohtajan. Teko herätti paljon hyvää keskustelua ja arvostusta alan ammattilaisten parissa, ja Meri päätyi puhumaan aiheesta puhtausalan seminaariin.

Ennätyksellinen määrä kävijöitä verkkosivuille

Markkinointitoimenpiteet kasvattivat Lempin verkkosivujen kävijämäärää selvästi. Vuoden takaiseen verrattuna ensimmäisen täyden kampanjakuukauden kävijämäärä kasvoi 225 prosentilla.

Meri arvostaa Foppan ammattitaitoa.

”Saimme mediavalintojen lisäksi sparriapua sisällön osalta. Kaikki pelasi täydellisesti ja Sanoma toteutti kampanjan niin kuin halusimme. Ei ole kuin hyvää sanottavaa", Meri summaa.

Sanoman etuna on monikanavaisuus. On helpompi toimia yhden talon kanssa, jonka kautta saa koko mediapaletin.

Leena Meri
Toimitusjohtaja
Lempi Kodinhoito

Kiinnostuitko? 

Tutustu tv-mainonnan ratkaisuihin

Tutustu printtimedian monikanavaisiin ratkaisuihin

Tutustu radio- ja audiomainontaan

Tutustu Foppan joustaviin maksuratkaisuihin

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Lakumix® goes HitMix – radiopromootio ja festarikumppanuus muistuttivat 20 vuotta täyttävästä Panda®-makeisten brändistä

    Julkaistu
    27.9.2023

    Myynti veti kesän aikana hyvin, ja kampanjasivu houkutteli ennätysmäärän kävijöitä.

    Lue asiakastarina
  • Hammaslääkäriasema Helmiäinen otti Aamulehden natiiviartikkelit avuksi tunnettuuden kasvattamisessa

    Julkaistu
    18.9.2023

    ”Mainontaan laitettu raha on tullut asiakasvirtana moninkertaisesti takaisin”, kertoo Helmiäisen toimitusjohtaja Ville Männistö.

    Lue asiakastarina
  • Utö Akva -puuöljyn myynti tuplaantui monikanavaisella kampanjalla

    Julkaistu
    18.9.2023

    GVK Coating Technologyn kampanja koostui radion ohjelmayhteistyöstä, tv:stä ja digistä.

    Lue asiakastarina
  • Erikoisartikkeli ja Aku Ankka -liite – DNA tavoitti lapsiperheet laadukkailla sisällöillä

    Julkaistu
    13.9.2023

    ”Sanoman mediavalikko juuri tälle kohderyhmälle on vaikuttava”, sanoo markkinointipäällikkö Lotta Rechardt DNA:lta.

    Lue asiakastarina
  • Hailian manifesti HS:n etusivulla puhutti ja tavoitti

    Julkaistu
    11.9.2023

    Kannanotto kotimaisen kalaruoan puolesta toi yhteydenottoja, liikennettä verkkosivuille ja runsaasti positiivista palautetta.

    Lue asiakastarina
  • Maj tavoitti kauneus- ja hyvinvointialan ammattilaiset tehokkaasti radio- ja digikampanjalla

    Julkaistu
    6.9.2023

    Tunnettuuden kasvu on näkynyt myös asiakasmäärissä.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin etusivu räjäytti potin – ”Markkinointi on elinehto kunnille”

    Julkaistu
    31.8.2023

    Siikaisten kunnan ilmoitus sai ennennäkemätöntä julkisuutta medioissa ympäri maan.

    Lue asiakastarina
  • Dansukkerin tv-kampanja piristi fariinisokerin myyntiä

    Julkaistu
    21.6.2023

    Suomen Sokeri on toteuttanut vappukampanjan yhdessä Sanoman kanssa useana vuonna. Tänä vuonna simantekijöitä innostettiin tv- ja videomainonnan keinoin.

    Lue asiakastarina
  • Monimediallinen kuntamarkkinoinnin kampanja houkutteli uusia yrittäjiä Savonlinnaan

    Julkaistu
    20.6.2023

    Radiota, tv:tä ja digiä yhdistänyt kampanja toi merkittävän kävijäpiikin Itä-Savon uusyrityskeskuksen sivuille.

    Lue asiakastarina
  • Elämäsi diilit – Remax otti kaiken irti ohjelmayhteistyöstään Diilin kanssa

    Julkaistu
    29.5.2023

    Yrittäjähenkinen tekemisen meininki sopii hyvin Remaxille, joka keskitti alkuvuoden markkinointitoimenpiteensä Diilin ympärille.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Vain elämää -ohjelmayhteistyö on kasvattanut Pelastakaa Lasten saamien lahjoitusten määrää vuosi vuodelta

    Julkaistu
    8.5.2023

    Oma erikoisjakso on oiva tapa kertoa järjestön tekemästä työstä ja sen merkityksestä apua tarvitsevien lasten elämään.

    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland