Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Pihapaja sai uusilla sivuilla ja tehokkaalla Google-mainonnalla asiakashankinnan kasvuun

Funktumin toiveena oli saada viherrakentamisen palvelunsa uuteen nousuun. Toteutimme upouuden Pihapaja-sivuston sekä tehokasta Google-mainontaa ja asiakashankinnassa onnistuttiin.
Pihapaja artikkelikuva
23.11.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Digiratkaisut Sisältömarkkinointi

Haaste

Funktumin liiketoiminnan kasvattaminen viherrakentamisen ja kivitöiden palveluissa, mutta rajalliset markkinoinnin resurssit ja edellytykset. Sivuston saattaminen uuteen uskoon.

Ratkaisu

Uusi ja moderni Pihapaja-sivusto avaimet käteen -periaatteella. Lisäksi kuukauden mittainen Google-kampanja, jolla houkuteltiin uusia kävijöitä ja yhteydenottoja. 

Funktum Oy on vuonna 2019 perustettu kahden henkilön yhtiö, joka keskittyi viime vuoteen asti lasten liikuntapalveluihin. Korona-aika kuitenkin hiljensi alan, jolloin Funktum päätti keskittyä toiseen, viherrakentamisen ja kivitöitä tarjoavaan Pihapajan liiketoimintaansa.

Pihapaja tarjoaa pihojen rakentamiseen ja hoitoon liittyviä palveluita, kuten kivetyksiä ja terassien pystytystä. Asiakkaisiin lukeutuvat niin yksityisasiakkaat kuin taloyhtiöt Uudellamaalla. Liiketoiminnalle haettiin uutta puhtia, ja tätä lähdettiin rakentamaan sivustojen kautta.

Jotta uudet asiakkaat löytäisivät helposti Pihapaja-sivuston ja sen palvelut, olemassa olevat sivustot piti saattaa ajan tasalle ja houkuttelevaan muotoon. Funktumin toiminta kuitenkin piti tekijät kiireisinä, joten tarjosimme apua uuden sivuston toteuttamiseksi alusta loppuun.

Uudenaikaiset ja löydettävät sivut

Alkukesästä 2021 uuden Pihapaja-sivuston työstäminen alkoi. Funktum halusi paitsi visuaalisesti miellyttävät myös sisällöltään asiantuntevat sivut. Aikataulu oli myös haastava; uusi sivusto haluttiin maailmalle mahdollisimman nopeasti.

Funktumin perustaja Sampsa Visuri toivoi sivuista näyttäviä ja toimialaa tukevia.

"Halusimme tavoittaa uusia asiakkaita ja saada samalla sivut, jotka tukisivat markkinointia. Markkinoinnissa suurin haasteemme on ollut se, että se vaatii paneutumista ja aikaa. Omat resurssimme ovat rajalliset." Visuri kertoo.

Tuotimme sisällöt ja sivut avaimet käteen -periaatteella. Kotisivutiimin sisällöntuottaja Aaro Hallamurto haastatteli asiakasta ja toteutti toimialaa tukevat sisällöt. Visuaalisuus oli myös huomattavassa roolissa uuden sivuston suunnittelussa. Viherrakentamisen asiakkaat usein hakevat tietynlaisia ratkaisuja, jolloin silmiä hivelevät sivut ovat kaiken a ja o.

Uusi sivusto toimitettiin reilun kuukauden aikana tilauksesta, jo heinäkuun lopussa. Sivut esittelevät viherrakentamiseen ja pihatöihin liittyviä palveluita selkeästi ja visuaalisesti miellyttävällä tavalla.

Paljon yhteydenottoja lyhyen ajan sisällä

Sivuston valmistumisen jälkeen asiakaspäällikkömme Katja Kvistin ehdotuksesta toteuttiin myös Googlen testikampanja pienellä budjetilla. Uusi sivusto ja reilun kuukauden kestänyt kampanja tuottivat runsaasti yhteydenottoja, mistä Visuri oli iloinen.

"Yhteydenottojen määrä yllätti minut positiivisesti – se oli oikein hyvä suhteessa kampanjan arvoon", Visuri toteaa.

Sadan euron Googlen hakusanamainonnan kampanja kohdennettiin Helsingin, Vantaan ja Espoon alueelle, missä Funktumin kohderyhmät sijaitsevat. Hakusanat liittyivät viherrakentamiseen, kivitöihin ja viheralueiden hoitoon. 

Kampanjan aikana yhteydenottoja tuli reilut 10. Nyt määrä on yli tuplaantunut.

"On tärkeää, että kotisivuille tulee kävijöitä, mutta vielä tärkeämpää on saada uutta myyntiä." Visuri huomauttaa. Siksi sivustot on optimoitu löydettävyyden kannalta ja uudet asiakkaat löytävät helposti tavan saada yhteyden Pihapajaan, myös mobiilisti.

Arvokasta ja kustannustehokasta yhteistyötä

Visuri on kiitollinen, että  tekemämme työ ei sitonut häntä kiireisen arjen hulinassa. Visuri ja Kvist toki asettivat markkinoinnin raamit yhteistyössä, mutta työn toteutti tiimi ammattilaisiamme.

"Saimme hyvännäköiset, ammattimaiset sivustot, ja tätä lähdimme hakemaan", Visuri iloitsee.

Myös asiakkuuspäällikkömme Katja Kvist toteaa yhteistyön olleen hedelmällinen. 

"Asiakkaalle oli tärkeintä saada sivut helposti ja kustannustehokkaasti. Kustannukset pysyivät hyvin hallittavissa", Kvist summaa.

Yhteistyössä asiantuntijoistamme olivat mukana myös, kotisivusuunnittelija: Tiina Laine, sisällöntuottaja: Aaro Hallamurto sekä digimarkkinointi ja Google asiantuntija: Mira Köykkä.

Funktum on huomannut, että kysyntä uudella alalla on osoittautunut vilkkaaksi. Yhtiö on tilannut Pihapajalle lisää Google-mainontaa vuoden 2022 alkuun, kun talvisesonki lähestyy loppuaan. Lisäksi pohdinnassa on muitakin mainonnan muotoja, kuten klikkihinnoiteltua mainontaa. 

"On helppoa, kun on joku, joka osaa tehdä nämä asiat paremmin ja nopeammin", Visuri sanoo. 

Aloittavan yrityksen markkinointi tähtää asiakashankintaan. Se onnistuu, kun perusasiat ovat hallussa. Miten pienen yrityksen markkinointi ja mainonta kannattaa sitten aloittaa?

Lue täältä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Svenska Kulturfonden i Björneborg – Myyttien murtaminen tarinoilla herätti kiinnostuksen yli odotusten

    Julkaistu
    26.1.2023

    Yli satavuotias säätiö käänsi sitkeät ennakkoluulot kasvun suuntaan tarinankerronnalla.

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Sanoman ja Ifolorin yhteistyönä syntyy inspiroivia sisältöjä liikkuvan kuvan ja natiiviartikkelien keinoin

    Julkaistu
    20.1.2023

    Sanoman ja Ifolorin sisältömarkkinointiyhteistyö tarjoaa ideoita Ifolorin kuvatuotteiden monipuoliseen hyödyntämiseen ja varmistaa kävijävirran verkkokauppaan.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland