Radisson Blu tavoitti kohderyhmänsä – natiiviartikkelit kiinnostivat ja erottuivat
Artikkelien sisältöä pidettiin kiinnostavana ja erottuvana. Myös mielikuvat Radisson Bluta kohtaan paranivat. Mainonta onnistui kasvattamaan merkittävästi kuluttajien harkintaa ja ostoaikomusta.
”Meillä mainonnan tavoitteena on palvella asiakkaitamme kertomalla siitä, millaista työtä teemme asiakkaiden kannalta tärkeiden asioiden hyväksi. Näistä asioista hyvinvointi, erityisesti ravinto ja uni, ovat meille keskeisimpiä. Kampanja vahvisti sitä, että olemme oikealla polulla. Koemme, että Sanoma kanavamielikuvansa kautta tukee brändiämme”, toteaa Suomen Radisson Blu Hotellien markkinointipäällikkö Marileea Järnefelt.
”Kampanja eteni todella sujuvasti, ja asiakas otti koko ajan kantaa nopeasti tilanteeseen ja tekemiseen. Mediavalikko sisälsi sekä printtiä ja digiä. Tiede-lehdellä tavoitimme hyvin mieslukijoita. Kyseisessä Tiede-lehden numerossa oli toimituksellista sisältöä unesta. Radisson Blun nukkumiseen liittyvä natiiviartikkeli sopi kokonaisuuteen erinomaisesti”, Media Group Manager Tuula Mettälä Sanomalta kertoo.
Tavoite
Kampanja kertoi Radisson Blun tarjonnasta paljon työasioissa matkustaville ja hotelleissa kokouksia järjestäville. Tavoitteena oli preferenssin ja kokeilun lisääminen valitussa kohderyhmässä. Lisäksi tavoitteena oli brändin tunnettuuden ylläpitäminen ja mielikuvamarkkinointi: Radisson Blu on tasokas, tyylikäs ja elämyksellinen palveluntarjoaja.
Toteutus
HS.fi:hin tehtiin kumppaniosio, jossa julkaistiin neljä natiiviartikkelia.
- Hyvästi kuivat kinkkusämpylät! Nyt kokouksissa löydetään uusia makuja ja herkutellaan terveellisesti
- Hyvät yöunet ovat työkseen ajavan paras henkivakuutus
- Onko tässä kaupungin paras aamiainen? Radisson Blu Plazan Super Breakfast vastaa hyvinvointitrendeihin
- Syö itsesi virkeäksi - tärkeintä on laatu, riittävän kokoiset annokset sekä säännöllinen ateriarytmi
Artikkeleihin tehtiin ohjauksia HS.fi:n etusivulta ja HS.fi:n talous ja elämä ja hyvinvointi -osioista. Lisäksi kampanjaan kuului cross-screen paraati re-targetoituna ja HS.fi digikokosivu.
Kampanjan sisälsi myös printtimainontaa Helsingin Sanomissa, Kuukausiliitteessä ja Tiede-lehdessä.
Kampanjan tulokset
Artikkelit tavoittivat yhteensä lähes 25 000 lukijaa ja keräsivät yli 30 000 sivulatausta. Kampanjan sisällöt kiinnostivat hyvin tasaisesti sekä nais- että mieslukijoita ja niillä tavoitettiin hyvin eri ikäryhmiä. Mainonta onnistui kasvattamaan kuluttajien harkintaa ja ostoaikomusta kampanjan huomanneiden keskuudessa. Suurin osa mainonnan vaikuttavuustutkimuksen vastanneista koki mielikuviensa Radisson Blusta parantuneen. 82 % vastaajista kertoi kiinnostuksensa lisääntyneet Radisson Bluta kohtaan. Mainosartikkeleita pidettiin kiinnostavana ja erottuvana, lisäksi mainostaja tuli vastaajien mielestä sisällöstä selkeästi esille. Artikkeleiden lukuarvo 96 % oli erittäin hyvä.
Mainonnan muistaminen kasvoi 69 %
Tunnettuus kasvoi 16 %
Harkinta kasvoi 75 %
Ostoaikomus kasvoi 220 %
Kampanja tavoitti hyvin kohderyhmän. Ja mikä ilahduttavinta, kohderyhmä koki sisällön kannaltaan relevantiksi ja kiinnostavaksi. Koemme, että Sanoma tukee kanavamielikuvansa kautta brändiämme.