Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Uudet kotisivut ja tehokas mainonta siivittivat prc rakennuksen kasvua

PRC Rakennuksella tiedostettiin että kasvava yritys tarvitsee näkyvyyttä tuekseen. Siksi markkinointi päätettiin ulkoistaa osaavan kumppanin käsiin!
PRC Rakennus paraatimainos
10.10.2019
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Kotisivut Digiratkaisut

Haaste

PRC Rakennuksella tiedostettiin, että pieni yritys tarvitsee näkyvyyttä kasvaakseen sekä saadakseen valmistuvat kohteet myytyä mahdollisimman nopealla aikataululla. Resurssi- ja aikapula johtivat kuitenkin siihen, että sekä markkinointi että uudistusta kaipaavat verkkosivut jäivät pahasti taka-alalle.

Ratkaisu

PRC Rakennus ulkoisti verkkosivujen uudistuksen sekä rakenteilla olevien kohteiden mainonnan kokonaisuudessaan Sanomalle. Uudet verkkosivut suunniteltiin käytettävyys edellä siten, että ne ovat asiakkaille mahdollisimman helppokäyttöiset. Asiantuntijamme hoiti mainonnan suunnittelun ja toteutuksen PRC Rakennuksen puolesta. Tehokkaan verkkomainonnan ansiosta uudet kohteet ovat löytäneet nopeasti sopivat ostajat ja yritys on päässyt kasvamaan vauhdilla.

Pieni yritys tarvitsee näkyvyyttä kasvunsa tueksi

Salossa sijainnut rakennusalan yritys PRC Rakennus lähti vuonna 2012 etsimään uudenlaista kasvua Espoon seudulta. Uudella alueella pienen yrityksen kasvattaminen vaatii erityisiä ponnistuksia. Yrittäjä Pekka Kukkola uskoo, että brändillä on prosessissa iso rooli.

“Kasvua hakevan yrityksen täytyy näkyä ja kuulua. Meille tämä on erityisen tärkeää, sillä rakennusalan isoihin tekijöihin verrattuna olemme pieni yritys.”

Siitä huolimatta markkinointi jäi alkuvuosina taka-alalle, sillä yrityksen omat resurssit ja työntekijöiden aika ei yksinkertaisesti riittänyt kaikkeen. Kehittyvä teknologia ja muutos kuluttajien käyttäytymisessä lisäsi kuitenkin painetta uudistua.

“Nykypäivänä tiedon täytyy olla saatavilla aiempaa helpommin ja nopeammin. Kun asiakas etsii uutta kotia ja kuulee meistä ensimmäistä kertaa, katsoo hän yleensä Googlesta millainen yritys me olemme. Nettisivuilla on iso merkitys nykypäivänä ja on tärkeää, että niistä jää asiakkaalle positiivinen ja ammattitaitoinen fiilis”, Kukkola tiivistää.

Pekka Kukkola profiilikuva

Pekka Kukkola

Verkkosivut ovat osa asiakaskokemusta

PRC Rakennuksessa tiedostettiin, että yrityksen nopealla aikataululla rakennetut verkkosivut eivät vastanneet nykypäivän tarpeita. Siispä kun asiantuntijamme Heidi Kurppa tarjosi uusia verkkosivuja, päättivät he tarttua tarjoukseen.

“Tiesin että verkkosivumme kaipasivat radikaalia muutosta, mutta en kuitenkaan osannut sanoa mitä kaikkea niiltä pitäisi löytyä. Siksi oli hienoa että Heidi otti projektista vetovastuun. Hänellä oli valtavasti hyviä näkemyksiä ja ehdotuksia joihin meidän tarvitsi vain sanoa kyllä tai ei”, Kukkola tiivistää.

Alusta asti oli selvää, että sivuilla ei saisi olla liikaa tavaraa, vaan niiden pitäisi olla mahdollisimman helppokäyttöiset. Projektin päätavoitteena olikin tuoda sivuille uudenlaista selkeyttä ja loogisuutta. Samalla varmistettiin, että sivuston ylläpito on jatkossa helpompaa.

Lopputuloksena oli tyylikkäät ja toimivat sivut, joihin Kukkola on enemmän kuin tyytyväinen.

Verkkomainonta tukee PRC Rakennuksen myyntiä

Onnistunut projekti poiki yhteistyölle jatkoa. Seuraava askel oli kokeilla miten digimainonta tukisi yrityksen kasvua ja pian mainonnan suunnittelu ja toteuttaminen siirrettiin kokonaan osaavan yhteyshenkilön käsiin.

“Mainonta auttaa PRC Rakennusta kasvamaan yrityksenä ja Sanoma haluaa selkeästi olla mukana uudistamassa meitä. Heidi on kuin yrityksemme extra-työntekijä, joka pitää huolta markkinoinnistamme ja keksii jatkuvasti uusia keinoja asiakkaiden tavoittamiseen,” Kukkola naurahtaa.

Lopputulos ei jää sattuman varaan, vaan kampanjan jälkeen katsotaan yhdessä paljonko se on tuonut näkyvyyttä ja kuinka hyvin mainos on ohjannut liikennettä yrityksen verkkosivuille. Kukkola pitää tätä tärkeänä osana prosessia.

Kukaan ei halua mainostaa turhaan, jos se ei tuota tulosta. Siksi minusta on hienoa että Heidillä on selkeät analyysit siitä, mikä keino ja kanava on toiminut milloinkin parhaiten. Näiden pohjalta pohdimme aina yhdessä millä strategialla meidän kannattaa jatkaa tulevaisuudessa, Kukkola jatkaa.

PRC Rakennus paraatimainos

Sanoman toteuttama Paraatipaikan mainosbanneri.

PRC Rakennus tuplasi liikevaihtonsa

Kukkola on ollut äärimmäisen tyytyväinen yhteistyöhön, sillä siitä on poikinut selkeitä tuloksia.

“Olemme panostaneet nyt isosti markkinointiin ja Roudan ehdottamiin ratkaisuihin. Mainonta on ollut selkeä tuki myynnille ja erityisesti viimeisen vuoden aikana kohteet ovat menneet kaupaksi niin hyvin että välillä tahtia on ollut vaikea uskoa.”

Yrityksen kasvuvauhti onkin ollut huima ja viimeisen kahden vuoden aikana PRC Rakennus on tuplannut liikevaihtonsa. Kukkola uskoo, että mainonnalla on ollut tässä iso rooli.

Samalla tehdyt toimenpiteet tukevat asiakaskokemusta sillä asunnon ostaminen mahdollisimman aikaisessa vaiheessa on myös asiakkaan näkökulmasta kannattavaa. Näin hän pääsee vaikuttamaan materiaalivalintoihin ja muihin rakennusvaiheen ratkaisuihin. Varhaisimmillaan kohteita on mainostettu jo suunnitteluvaiheessa.

“Olemme saaneet ennakkomainonnan ansiosta suoria yhteydenottoja asiakkaalta. Silloin sitä on tajunnut kunnolla millainen rooli mainonnalla on tässä kaikessa,” Kukkola summaa.

Haluatko jutella mainonnan mahdollisuuksista? Varaa oma juttutuokio asiantuntijamme kanssa, sitoumuksetta ja veloituksetta. 

Varaa juttutuokiosi täältä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
  • Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

    Julkaistu
    7.11.2022

    Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!

    Lue asiakastarina
    Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
  • Kotimainen marjaöljytuote BERRYOMG® lemmikeille rakentaa brändiä innovatiivisella tavalla

    Julkaistu
    25.10.2022

    BERRYOMG® -tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä lemmikeille. Ne sisältävät suuren määrän jokaisen elollisen olennon tarvitsemia välttämättömiä rasvahappoja sekä luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät lemmikin hyvinvointia ja terveyttä.

    Lue asiakastarina
    berryomg.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland