
Toisesta korvasta sisään, toisesta tulos
Ryhdy audioedelläkävijäksi.
Pulinat pois. Ääni on nopeimmin kasvava markkinoinnin keino. Luovasti suunniteltu, taitavasti tuotettu ja oikeista kanavista ulos tuutattu audiomarkkinointi on voittajan valinta.
Jos et vielä ole pohtinut audion mahdollisuuksia juurta jaksain, ota meihin yhteyttä. Teemme brändisi tavoitteisiin perustuvan audiostrategian ja viemme sen käytäntöön. Monikanavainen äänenkäyttö Sanoman medioissa on sellainen temmellyskenttä, ettei paremmasta väliä.
Audioedelläkävijän tontti on vielä vapaana sinunkin toimialallasi. Ota se.

Audion kulutus on kasvussa.
Ja kasvaa muuten niin vauhdikkaasti kaikkialla maailmassa, että hitaampia hengästyttää. Radio on saanut seurakseen podcastit, äänikirjat, ääniohjauksen, sosiaalisen median äänisovellukset jne. Joku sanoikin että audio on uusi must. Vai sanoiko se, että audio on uusi musta?

Ääntä on kaikkialla.
Ääni on enemmän läsnä elämässämme kuin koskaan aikaisemmin. Kuulokemyynti on hurjassa kasvussa ja ääni on mukana arjessamme entistä enemmän – autolla ajaessa, imuroidessa, ruokaa laittaessa. Jo ennen lounasta olemme vastaanottaneet jo parisen tuntia ääntä eri kanavista.

Ääni on vanhin vaikuttamisen väline.
Tiedämme, miten ääni vaikuttaa prosesseihimme aivoissamme, kuinka ihokarvat nousevat pystyyn musiikista tai kuinka sykkeemme kiihtyy korkeista hälytysäänistä ja saa meidät painamaan kädet korville.
Miksi äänistrategia?
Brändi-identiteetin luonti on kokonaisvaltaista – älä jätä ääntä strategian ulkopuolelle
Äänellä voidaan tukea jo moneen kertaan määriteltyä ja kirkastettua brändistrategiaa. Brand bookissasi on tone of voice jo linjattu, joten käytä jo tehtyä työtä hyväksesi ja liitä ääni luonnolliseksi osaksi ja jatkumoksi brändiäsi. Audio brand book voi olla monelle toimivan brand bookin viimeinen silaus, jolla mainonnasta saadaan vielä enemmän irti.
On oikeastaan melko hämmentävää, että kaikilla markkinoijilla ei vielä ole omaa äänistrategiaa.
Olemme vuosikausia tehneet brändistrategioita, luoneet värimäärityksiä, valinneet fontteja, esimerkittäneet kuvamaailmaa, pohtineet tekstin tone of voicea unohtaen brändin kuuluvan äänen. Visuaalinen brändi-identiteetti on takuuvarmasti sinullakin kunnossa, mutta miten on äänen laita?
Siinä missä ennen ajateltiin äänimainonnalla radiospottia autossa työmatkalla, tänä päivänä oikein käytettynä se on yksi monipuolisimmista keinoista vaikuttaa. Henkilökohtaisesti ja sosiaalisissa tilanteissa. Podcasteissa ja tapahtumissa. Puhelimissa ja nettiradioissa. Kuuntelu jättää tilaa omalle mielikuvitukselle, henkilökohtaiselle mielenteatterille ja näin myös visuaalisuudelle.

Missä kaikissa kohtaamispisteissä asiakkaasi kuulevat sinut?
Mitä asiakkaasi kuulevat, kun he astuvat liikkeeseesi? Kotiutuuko mainontasi omaan laariin äänen avulla? Onko sinulla oma äänilogo?
Erottaudu äänellä.
Kaupallinen äänenkäyttö on paitsi järkevää, myös melkoisen edullista ja ennen kaikkea nopeaa. Ääni on taktinen, se on brändiä rakentava. Juuri sitä mitä tuotteesi tarvitsee.
Asiakkaidesi ja brändisi äänen kohtaamispisteiden määrittely käynnistää menestyksekkään äänen strategiatyön. Hyvin suunniteltu ja johdonmukainen äänimaailma jättää pitkäkestoisen muistijäljen ja lisää merkittävästi ostokiinnostusta.
Musiikilla, ääni-identiteetillä ja äänilogolla on merkittävä voima ostokiinnostuksen herättäjänä

Ostokiinnostuksen kasvu: altistuksen jälkeen vs. ennen altistumista
Lähde: WestwoodOne | Veritonic Testing of US-focused radio award winners at Cannes Lions (2018) and Clios (2018), Radio Mercury Awards (2015-2017 winners only, 2018 finalists and winners)
Autamme sinut alkuun
Sanoista tekoihin. Näin pääset alkuun audiostrategiassa.
Onko brändisi nopea vai hidas? Lämmin vai kylmä? Kuulostaako se viihdyttävältä? Mitkä ovat brändiatribuuttisi? Muutetaan ne yhdessä ääneksi.
Datan, teknologian ja luovuuden avulla analysoimme, toteutamme ja hallitsemme brändisi ääniprofiilia ja tarjoamme työkalut yhtenäisen ja brändimukaisen soundin hallintaan ja testaukseen.
Tarjoamme markkinoijille kaupallisesti mielenkiintoisimmat korvat niin valtakunnallisesti kuin paikallisestikin. Meiltä löytyvät alustat ja kanavat monimediallisesti kokonaisvaltaiseen äänenkäyttöön, audiostrategian hyödyntämiseen.
Ota yhteys Sanoman yhteyshenkilöösi ja pulistaan lisää.
Toisesta korvasta sisään, toisesta tulos.

Hurmaa asiakkaasi alueellisella äänellä
Katso, miten voit hyödyntää ääntä alueellisessa markkinoinnissa.

Peugeot muutti mielikuvia luovalla radiokampanjalla
Peugeotin kesäkampanja tavoitti kohderyhmän hyvin, ja brändimittarit kehittyivät positiivisesti. Lue lisää Peugeotin radiokampanjasta.

Valitsin ohjelman, en kanavaa – Opit Aamulypsyltä
Netrauta ja Radio Suomipopin Aamulypsy ovat tehneet yhteistyötä ja hyvän aikaa. Lue, miten Netraudan ja Aamulypsyn yhteistyö on toteutettu.